امریه و پذیرش, پذیرش

شرایط پذیرش سربازی

 



شرایط پذیرش سربازی

در مقاله پیش رو شرایط پذیرش سربازی را مورد بررسی قرار داده ایم، شما عزیزان با مطالعه این مقاله از شرایط پذیرش سربازی، قوانین و نکات پذیرش که در پذیرش سربازی اهمیت دارد مطلع می شوید، بنابراین پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

موضوع سربازی، کسری خدمت، معافیت و….. یکی از دغدغه های اصلی و سرنوشت ساز مشمولان خدمت است که سوالات زیادی در این زمینه برای آن ها به وجود خواهد آمد، یکی از مواردی که بسیاری از مشمولین خدمت به دنبال آن هستند موضوع امریه و پذیرش در سربازی است، پذیرش یعنی دوران خدمت سربازی را در سپاه بگذرانید که این مسئله ویژگی هایی را برای شما به همراه خواهد داشت.

در ادامه شما عزیزان را با شرایط پذیرش سربازی آشنا خواهیم کرد اما لازم است قبل از شرایط شما را با مزایای ورود به سپاه آشنا کنیم.

  • پذیرش در سپاه بر خلاف امریه نیاز به مدرک خاص ندارد.
  • پذیرش در سپاه بر خلاف امریه نیازی به عضویت در کمیته امداد، جانباز یا شهید ندارد.
  • مشمولان می توانند محل خدمت را مشخص کنند.
  • از نظر بسیار از افراد خدمت در سپاه یکی از راحت ترین ارگان ها ست .
  • امکان حذف دوره آموزشی وجود دارد.
  • در پذیرش سپاه می توانید از کسری خدمت هم برخوردار شوید.

اما پذیرش در سپاه در برخی ارگان ها دارای شرایط خاصی است که در این مقاله مشاهده خواهید کرد.

شرایط پذیرش سپاه

همان طور که گفته شد شرایط پذیرش ارگان ها ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد

  • از جمله شرایط پذیرش داشتن مدرک و رشته مورد نظر ارگان است.
  • داشتن کارت سبز
  • داشتن سابقه بسیج فعال
  • نداشتن غیبت در سربازی

شما عزیزان ابتدا باید سازمان و ارگان هایی که به مدرک تحصیلی و رشته و تخصص شما نیاز داشته باشند پیدا کنید و از شرایط و مدارک مورد نیاز مطلع شوید و در صورت تطبیق آن با شرایط خود در صورت دلخواه باقی اقدامات را انجام دهید.

کارت سبز سربازی

همان طور که گفته شد یکی از مدارک و شرایط پذیرش کارت سبز سربازی یا همان گذراندن دوره تکمیلی است، داشتن این مورد در تمامی ارگان ها الزامی نیست در صورتی که مشمول دوره تکمیلی را نگذرانده باشد، بعد از گذرندان دوره ی 45 روزه آموزش به یگانی که در آن پذیرش شده اید، ارجاع می شوید، بنابراین مشمولان عزیز نیازی نیست از نداشتن کارت سبز نگران باشند. اما توجه کنید که قبل از اقدام به ارسال دفترچه سپاه مراجعه کنید و از تایید و پذیرش خود مطمئن شوید بعد از ارسال دفترچه در صورت عدم موافقت با پذیرش شما مجبور هستید در سایر بخش های نیروهای مسلح مانند ارتش و نیروی انتظامی دوران خدمت خود را سپری کنید.

باز هم تاکید می کنیم که نداشتن غیبت برای پذیرش، امریه و معافیت حائز اهمیت است و درخواست مشمولین دارای غیبت بررسی نخواهد شد.

به مشمولان زیر پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه شرایط پذیرش سربازی مقاله شرایط امریه را هم مطالعه کنند.

اگر با سوالی پیرامون شرایط پذیرش سربازی روبرو شدید آن را با مشاوران آیدانیتو در میان بگذارید.



 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *