ثبت نام کنکور

شرایط ثبت نام و محرومیت از کنکور سراسری 98

شرایط ثبت نام و محرومیت از کنکور سراسری 98

شرایط ثبت نام و محرومیت از کنکور سراسری 98 پیش روی همه ی داوطلبانی است که برای اولین بار یا چندمین بار قصد شرکت در آن را دارند. هر آزمونی شرایط خاص خود را دارد و متقاضیان شرکت در آن باید دارای شرایط آن باشند. از این رو اگر داوطلبی شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98 را نداشته باشد. امکان محرومیت از کنکور سراسری 98 برای او وجود دارد. با توجه به اهمیت این موضوع، این مطلب را به نحوه ثبت نام کنکور سراسری، شرایط محرومیتی از کنکور سراسری و انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور و نیز امکان رفع محرومیت از کنکور 98 اختصاص داده ایم. یک راهی که میتوانید دیگر مراحل سخت کنکور را نگذرانید ثبت نام از طریق رشته های بدون کنکور است.

شرایط محرومیت از کنکور سراسری 98

شرایط ثبت نام در کنکور سراسری 98 بر طبق دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری 98 به دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تقسیم می شود. شرایط عمومی، اصول کلی اخلاقی مطابق با قوانین ورود به دانشگاه در ایران را در بر می گیرد که شامل نداشتن جرایم و عناد با قوانین جمهوری اسلامی ایران است. شرایط اختصاصی که محرومیت از کنکور سراسری 98 را تعیین می کند، بدین صورت است که متقاضیان شرکت در کنکور سراسری 98 باید یکی از مدارک پیش دانشگاهی، فوق دیپلم یا دیپلم نظام قدیم را داشته باشند. دانشجویان در حال تحصیل در هر یک از مقاطع دانشگاه های روزانه باید تا ماه بهمن از دانشگاه روزانه خود انصراف داده باشند. متقاضیانی که دو بار یک رشته محل را انتخاب و در آن تحصیل کرده باشند، امکان ثبت نام ندارند.

شرایط ثبت نام کنکور سراسری 98

کنکور سراسری برای امکان ثبت نام داوطلبان، شرایط شرکت در کنکور سراسری را لحاظ کرده است. با توجه به این شرایط، داوطلبان می توانند ثبت نام کنند و وارد دانشگاه شوند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری معمولاً برای کسانی که برای اولین بار در این آزمون شرکت می کنند. هماهنگی و تطابق دارد و محدودیت های آن معمولاً متوجه کسانی است که تجربه های متعدد در ثبت نام و شرکت در آن دارند. شرایط ثبت نام کنکور سراسری از دو بخش شرایط عمومی و اختصاصی تشکیل شده است. شرایط عمومی که پیشینه ی اخلاقی و دینی فرد را شامل می شود و شرایط اختصاصی مربوط به امکان و شرایط ثبت نام کسانی است که از امکانات دوره های روزانه قبلاً استفاده کرده اند. از این رو توجه به شرایط اختصاصی برای ثبت نام کنکور سراسری اهمیت دارد.

شرایط محرومیت از کنکور سراسری

ماراتن کنکور هر چند نفس گیر و پرهیجان است اما امکان ورود همه ی داوطلبان برای رقابت با خیل عظیم شرکت کنندگان را با هر نوع شرایطی فراهم نمی کند. برای شرکت در کنکور سراسری باید شرایط آن را داشته باشید و در صورتی که وضعیت ثبت نامی شما با شرایط عمومی و اختصاصی مندرج در دفترچه راهنمای ثبت نام کنکور سراسری مطابقت نکند، شما برخوردار از شرایط محرومیت از کنکور سراسری هستید.

دانشجویانی که در مقطع کارشناسی نمره معدلشان بالا است میتوانند از طریق ارشد بدون کنکور ثبت نام کنند. هر سوالی هم در این زمینه دارید میتوانید روی لینک بزنید.

انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور

احتمالاً دنبال اهداف بهتر و مهمتری هستید. برای همین قصد دارید دوباره کنکور شرکت کنید. برای شرکت دوباره در کنکور سراسری اگر در دانشگاه روزانه در حال تحصیل هستید، باید تا 3- بهمن ماه انصراف دهید. در غیر اینصورت از شرکت در کنکور محروم می شوید. انصراف از دانشگاه و شرکت در کنکور مخصوص کسانی است که در حال تحصیل در دوره های روزانه ی دانشگاه ها هستند و محرومیت دانشگاه شبانه و یا دانشگاه آزاد و دیگر دانشگاه ها وجود ندارد.

شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس

در سالهای گذشته شرکت در کنکور سراسری با مدرک لیسانس روزانه امکان پذیر نبود. اما در پی شکایت عده ای از دانشجویان به دیوان عدالت اداری این قانون لغو شد و هم اکنون کلیه ی داوطلبان دارای مدرک لیسانس روزانه و دیگر دانشگاه های کشور می توانند در کنکور سراسری شرکت کنند.

رفع محرومیت از کنکور 98

نحوه ثبت نام کنکور سراسری معمولاً به این شکل است که داوطلبان با مراجعه به سایت سنجش ابتدا کارت اعتباری آزمون مورد نظر را خریداری می نمایند و بعد از آن اطلاعات مورد نظر را در فرم اینترنتی وارد می کنند. اگر ثبت نام موفق آمیز باشد، کد رهگیری دریافت می کنید که باید آن را تا روز آزمون نگهداری کنید.

در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام و محرومیت از کنکور سراسری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تاثیر معدل در کنکور سراسری بزنید.

اگر سوالی در زمینه شرایط ثبت نام و محرومیت از کنکور سراسری ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *