کارشناسی بدون کنکور

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98





شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98

متقاضیان پرتعداد رشته عمران خوشحال هستند از اینکه می توانند بدون شرکت در کنکور سراسری هم در این رشته تحصیل کنند. رشته به دلیل پرکاربرد بودن و داشتن شاخه های متعدد در بین دانش آموزانی که در رشته ریاضی تحصیل کرده اند بسیار محبوب است. به دلیل محبوبیت تقاضای زیادی برای این رشته در دانشگاه سراسری وجود دارد و رقابت بر سر قبولی در آن بسیار فشرده و سخت است. اما با فراهم شدن امکان پذیرش بدون کنکور، تحصیل در این رشته دست یافتنی تر شده است. حالا داوطلبان می پرسند شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98 چیست؟ پاسخ را در ادامه مطلب بخوانید.

ثبت نام در کارشناسی بدون کنکور چه شرایطی دارد؟

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98 از شرایط پذیرش کلی پذیرش بدون کنکور تبعیت می کند که پذیرش براساس سوابق تحصیلی هم نامیده می شود. به عبارت دیگر، داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت نمی کنند، این امکان مهیا شده که بر مبنای سوابق تحصیلی دوره دبیر ستان شان به دانشگاه وارد شوند. بنابراین داشتن دیپلم نظری، مدرک پیش دانشگاهی یا کاردانی اصلی ترین شرط ثبت نام بدون کنکور است. معدل با ضریبی در پذیرش موثر است. اگر داوطلب در گروه آزمایشی دیپلم خود در دوره بدون کنکور انتخاب رشته کند(داوطلبان گروه ریاضی برای رشته عمران) ضریب تأثیر معدل بالاتر می رود و هر چه معدل داوطلب بالاتر باشد، شانس قبولی او در کد رشته محل موردنظرش بیشتر خواهد شد. کسانی می توانند در کارشناسی بدون کنکور ثبت نام و انتخاب رشته کنند که دیپلم کامل نظام قدیم و یا مدرک پیش دانشگاهی داشته باشند و اگر ندارند تا آخر شهریور 98 مدرک پیش دانشگاهی را اخذ کنند. داوطلبان فارغ التحصیل فنی و حرفه ای و کار و دانش که پیش دانشگاهی را نگذرانده اند و مدرک کاردانی پیوسته هم ندارد، نمی توانند در کارشناسی بدون کنکور ثبت نام کنند. داوطلبان آقا در صورتی که منع نظام وظیفه داشته باشند، امکان ثبت نام ندارند.

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور چه زمانی است؟

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور از اسفند ماه سال گذشه یعنی سال 97 آغاز شده است و تا شهریور ماه ادامه دارد و داوطلبان آماده انتخاب رشته می شوند.  داوطلبان از طریق فراخوان سازمان سنجش در سایت این سازمان به آدرس www.sanjesh.org از زمان ثبت نام اطلاع پیدا می کنند. داوطلبان به خاطر داشته باشند که ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور با هم انجام می شود.

پذیرش بدون کنکور کارشناسی عمران 98 چند مرحله دارد؟

بعد از توضیح  شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98 ، در این بخش درباره مراحل پذیرش صحبت می کنیم. ثبت نام و انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور اینترنتی و در سایت سازمان سنجش انجام می شود. اگر داوطلب در کنکور سراسری شرکت کرده باشد و اطلاعات ثبت نامی او در سامانه سازمان سنجش موجود باشد، برای ثبت نام بدون کنکور کافی است کارت اعتباری بدون کنکور گروه آزمایشی ریاضی را تهیه کرده و کد رشته های عمران را از دفترچه پذیرش براساس سوابق تحصیلی انتخاب و در فرم انتخاب رشته وارد کند. اما اگر داوطلب در آزمون سراسری شرکت نکرده، چنانچه از شرایط ثبت نام بدون کنکور برخوردار است، باید اول کارت اعتباری خریداری کرده و در سامانه ثبت نام و سپس انتخاب رشته کند. همان طور که قبلا گفته شد ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور باهم صورت می گیرد. هر داوطلب می تواند 150 کد رشته را در فرم وارد کند. داوطلبان به اولویت بندی کد رشته ها دقت کنند و آنها را براساس علاقه مندی مرتب کنند. تا پایان زمان ثبت نام امکان ویرایش فرم انتخاب رشته وجود دارد. به داوطلبان عزیز توصیه اکید می کنیم کد پیگیری و کد ثبت نام را در محل امنی یادداشت و نگهداری  کنند و حتما یک نسخه از فرم انتخاب رشته برای خودشان تهیه کنند.

ثبت نام بدون کنکور کارشناسی آزاد چه تفاوتی با سراسری دارد؟

شرایط کلی ثبت نام آزاد و سراسری مشابه است. فقط در بدون کنکور دانشگاه آزاد داوطلبان می توانند فقط 10 کد رشته را از دفترچه انتخاب و در فرم انتخاب رشته ثبت کنند. ضمن اینکه ثبت نام بدون کنکور آزاد از طریق سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود.

داوطلبان بدون کنکور در چه دوره هایی می توانند انتخاب رشته را انجام دهند؟

داوطلبان می توانند در دوره های روزانه، نوبت دوم، پیام نور، موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و نیمه حضوری و مجازی که در دفترچه انتخاب رشته براساس سوابق تحصیلی وجود دارد، رشته یا رشته های موردنظرشان را انتخاب کنند. برای اطلاع از ضوابط پذیرش و ثبت نام بدون کنکور به طور کلی که شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی عمران 98 هم تابع آن است به مقاله شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *