شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد, شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور سراسری, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور سراسری

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98





شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98

بسیاری از داوطلبین گروه ریاضی و فنی مایل به تحصیل در رشته برق هستند و رشته برق نیز از رشته های تاپ گروه ریاضی و فیزیک است. در سال 98 امکان تحصیل در رشته برق بدون شرکت در کنکور وجود دارد و ما در این مقاله می خواهیم شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98 را بررسی کنیم، تا شما با نحوه ثبت نام و پذیرش بدون کنکور برق آشنا شوید.

کارشناسی بدون کنکور برق

در سال های اخیر دانشگاه سراسری و دانشگاه آزاد اقدام به پذیرش دانشجو در رشته برق بدون کنکور کرده اند. این نحوه پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی و ظرفیت دانشگاه ها است. همچنین نحوه و زمان انتخاب رشته آن با کنکور سراسری نیز متفاوت است. داوطلبین این مرحله بدون درنظر گرفتن نوع دیپلم خود می توانند در یکی از گروه های آزمایشی اصلی اقدام به انتخاب رشته کنند. سوابق تحصیلی آن ها بر اساس میزان مرتبط بودن نوع دیپلم و گروه آزمایشی در قبولی آنها تأثیرگذار است. داوطلبین گرامی امکان پذیرش و شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98 را در دوره های نوبت دوم، مجازی دولتی، غیر انتفاعی و آزاد دارند. این داوطلبین امکان انتخاب 150 کد رشته محل را دارند.

زمان ثبت نام کارشناسی برق بدون کنکور

از اولین شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98، آگاهی از زمان ثبت نام است. ثبت نام و انتخاب رشته همزمان با هم است. برای دانشگاه سراسری این زمان در حال حاضر از اسفند ماه آغاز شده است. ثبت نام به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. برای دانشگاه آزاد اما متفاوت است. دانشگاه آزاد برای هر دو نیمسال مهر و بهمن پذیرش بدون کنکور دارد. پذیرش برای نیمسال اول در مردادماه و برای نیمسال دوم در اواخر آذرماه است. ثبت نام و انتخاب رشته از سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

چه کسانی می توانند در کارشناسی برق بدون کنکور ثبت نام کنند؟

داوطلبینی که شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98 را داشته باشند، می توانند در زمان مقرر در دانشگاه موردنظرشان (آزاد یا سراسری و یا هر دو) انتخاب رشته کنند. از جمله شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98، دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی است. داوطلبینی که مدرک پیش دانشگاهی خود را تا آخر شهریور 98 کسب می کنند، نیز  می توانند در این انتخاب رشته شرکت کنند.   داوطلبینی که در دوره های غیر روزانه به تحصیل پرداخته اند و در حال حاضر نیز دانشجو هستند، هم می توانند در این انتخاب رشته ثبت نام کنند. مطالعه شرایط شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98، از دفترچه صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی را بر همه داوطلبین توصیه می کنیم تا در حین ثبت نام دچار مشکل یا اشتباهی نشوند. البته در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مهمی که باید بدانید را به شما بگوییم.

شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98

برای ثبت نام و انتخاب رشته برق بدون کنکور باید شرایطی را دارا باشید. در ادامه شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98 را آورده ایم: 1- اعتقاد به یکی از ادیان رسمی کشور 2- عدم احراز عناد با جمهوری اسلامی ایران 3- توانایی جسمی متناسب با رشته انتخابی 4- دارا بودن مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی 5- داوطلبین مرد فاقد منعی از نظر نظام وظیفه باشند. 6- قبولی در این دوره به عنوان یکی از دو قبولی مجاز دانشگاه سراسری اطلاق می شود. 7- با قبولی در دوره روزانه و عدم تحصیل در آن یکسال از انتخاب رشته دوره روزانه محروم می شوید. 8- دارا بودن کارت بانکی عضو شتاب برای پرداخت هزینه کارت اعتباری به صورت اینترنتی در این مقاله با موضوع شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی برق 98 همراه شما بودیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید مقاله پذیرش بدون کنکور کارشناسی برق 98 را نیز مطالعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *