آیدانیتو > شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98
آزمون تیزهوشان

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

شرایط تیزهوشان 98

هر ساله ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان که در واقع همان آزمون تیزهوشان است، انجام می شود. این آزمون با تلفیق سؤالات تحلیلی و استنباطی و هوش، دانش آموزان با استعداد را شناسایی می کند تا این استعدادهای برتر بتوانند در فضای آموزشی بهتر با امکان رشد بیشتر ادامه تحصیل نمایند. هر دانش آموزی که بالقوه یک استعداد برتر است و آنچه که او را به استعداد برتر بالفعل تبدیل می کند، تدابیر والدین در جهت انتخاب مسیر درست پیشرفت وی است.
انتخاب مدارس تیزهوشان برای ادامه تحصیل فرزند شما گامی مهم در جهت برنامه ریزی درست آینده علمی و شغلی و زندگی او است. از این رو اگر در این مسیر سنجیده برای فرزندتان گام برداشته اید، لازم است از ثبت نام آزمون تیزهوشان و شرایط تیزهوشان 98 در پایه های 6 به هفتم و نهم به دهم و نیز فرصت دوباره تکمیل ظرفیت مدارس تیزهوشان اطلاعات کامل و جامعی کسب کنید که در ادامه مطلب به سؤالات شما پاسخ داده ایم.با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم و کافی را در رابطه با شرایط و زمان اعلام نتایج تیزهوشان بدست آورید.


آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، سایت hoosh.medu.ir برای پایه ششم به هفتم تحصیلی و سایت azmoon.medu.ir  برای پایه تحصیلی نهم به دهم است.

شرایط و ضوابط ثبت نام آزمون تیزهوشان 98

ثبت نام آزمون تیزهوشان در دوره های اول متوسطه و دوم متوسطه با داشتن شرایط ثبت نام تیزهوشان و ضوابطی مشخص برای دانش آموز همراه است. بر طبق دفترچه راهنمای ثبت نام آزمون ورودی مدارس استعدادهای درخشان متقاضیان پایه ششم به هفتم آزمون تیزهوشان لازم است دارای شرایط ثبت نام تیزهوشان زیر باشند:

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم

ثبت نام و برگزاری آزمون تیزهوشان پایه ششم به هفتم امسال با تردیدهایی روبه روست. در واقع اخباری مبنی بر حذف این آزمون وجود دارد که هنوز قطعی نیست. بنابراین در صورتی این آزمون حذف نشود می بایست برای ثبت نام ، داوطلب واجد شرایط زیر باشد:
1- کسب نمرات یا مقیاس بسیار خوب یا خیلی خوب در کلیه دروس پایه پنجم ابتدایی و یا داشتن نمرات خیلی خوب در تمامی دروس پایه پنجم به جز یک درس که در آن نیز می بایست دانش آموز مقیاس خوب کسب کرده باشد.
2- داشتن تابعیت ایرانی و دانش آموزان غیر ایرانی مطابق با قوانین مدارس خارج از کشور و امور بین الملل می بایست ثبت نام نمایند. در حال حاضر، آزمون تیزهوشان ششم به هفتم حذف گردیده است و دیگر شاهد پذیرش دانش آموزان در مدارس تیزهوشان و در این پایه تحصیلی نیستیم.
مشاوران آیدانیتو می توانند پاسخ های مناسب و جامعی برای سؤال های شما درباره شرایط ثبت نامآزمون تیزهوشان داشته باشند. پس در صورت نیاز با آن ها تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم

دانش آموزان متقاضی آزمون تیزهوشان دوره دوم متوسطه که قصد شرکت در آزمون پایه نهم به دهم را دارند، می بایست دارای شرایط تیزهوشان در پایه نهم به دهم به شرح زیر زیر باشند:
1- کسب حداقل معدل کل 19 در پایه هشتم
2- دانش آموزان مقطع نهم که در مدارس استعداد درخشان تحصیل می نمایند و باید در آزمون شرکت کنند. از شرط معدل معاف هستند و قبولی آنها در صورتی که پذیرش شوند، مطابق با مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش در مدارس استعدادهای درخشان خواهد بود.
3- دانش آموز متقاضی آزمون می بایست ایرانی باشد و ثبت نام دانش آموزان غیر ایرانی تابع قوانین مدارس خارج از کشور و امور بین الملل می باشد.
4- تطابق برگه هدایت تحصیلی دانش آموز با رشته انتخابی آزمون تیزهوشان زمان انجام هدایت تحصیلی بعد از اعلام نتایج امتحانات خرداد خواهد بود و کسانی که در آزمون تیزهوشان شرکت کرده اند، می بایست به این نکته توجه نمایند که نتایج آزمون تیزهوشان با هدایت تحصیلی آنها می بایست هماهنگ باشد.

هدایت تحصیلی به منظور کمک و راهنمایی دانش آموز در جهت انتخاب رشته اصولی و مطابق با علایق و استعدادهای اوست و برای انتخاب این مسیر صحیح فاکتورهایی همچون نظرسنجی اولیای دانش آموز 5 درصد، نظر سنجی خود دانش آموز 10 درصد، نظر سنجی از همهم معلم های دانش آموز 10 درصد، نتیجه آزمون های مشاوره و کم تحصیل 30 درصد، بررسی نمرات اکتسابی 35 درصد و نیز نظرات مشاوران 10 درصد دخیل هستند.

هدایت تحصیلی گامی سنجیده در جهت شناسایی درست استعدادهای دانش آموز است و چون او با محیط و خانواده در ارتباط است، از این رو علاوه بر سنجش خود دانش آموز، دیگر عوامل اطراف او نیز مورد سنجش قرار می گیرند تا به شناخت منطقی و قابل قبولی از استعدادهای دانش آموز رسید. در این میان ممکن است دانش آموزی دارای خواهر یا برادر دو قلو باشد که در صورت قبولی هر کدام از آنها، دیگری در صورتی که 80 درصد نمره آخرین فرد قبولی مدرسه مورد نظر را کسب کرده باشد، می تواند با خواهر یا برادر خود در مدرسه مورد نظر پذیرفته و ادامه تحصیل دهد.

برای ثبت نام آزمون استعدادهای درخشان لازم است متقاضیان مدارک زیر را ارائه نمایند:

  • ورود به سامانه ثبت نام اینترنتی آزمون به نشانی hoosh.medu.ir و کامل کردن فرم ثبت نام پایه ششم به هفتم که شامل فیلدهای زیر است:
نامنام خانوادگیکد ملیانتخاب جنسیتتاریخ تولد
نام پدرکد ملی پدرشماره شناسنامه پدر دانش آموزمحل صدور شناسنامه پدر دانش آموزبرادر/خواهر
دینتابعیتمقیاس نمرهنوع مدرسه محل تحصیل کنونینام مدرسه کنونی
کد مدرسه محل تحصیلکد منطقه محل تحصیل کنونینام منطقه محل تحصیل کنونیچپ دست/راست دستنیاز به منشی
تلفن ثابت با کد شهر
  •  بارگذاری و درج عکس 3×4 یا 2×3 با فرمت Jpeg داوطلب که دارای زمینه سفید باشد و از زمان گرفتن آن بیشتر از یک سال نگذشته باشد. حجم عکس حداکثر باید 70 کیلوبایت باشد.
  • واریز مبلغ اعلام شده فقط در سامانه ثبت نام بر طبق دستورالعمل آن. هر گونه وجهی غیر از این روش پرداخت شود، غیر معتبر خواهد بود. شایان ذکر است که پرداخت مبلغ و هزینه ثبت نام از طریق کارت های بانکی عضو شبکه شتاب خواهد بود.

ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون تیزهوشان پایه نهم به دهم 98

بعد از ثبت نام نهایی دانش آموزان پایه نهم به دهم پذیرفته شده در مدارس تیزهوشان، در صورتی که این مدارس با توجه به امکانات آموزشی و رفاهی خود دارای ظرفیت خالی باشند. اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت آزمون تیزهوشان می نمایند تا دانش آموزان علاقه مند به تحصیل در این مدارس فرصتی دیگر برای ورود به آنها داشته باشند. شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت مدارس سمپاد که همان مدارس تیزهوشان یا استعداد درخشان می باشد، داشتن حداقل معدل 17 است. تکمیل ظرفیت مختص دانش آموزانی است که یا در آزمون تیزهوشان ثبت نام و شرکت نکرده اند یا اینکه در صورت ثبت نام موفق به قبولی در این آزمون برای پذیرش در مدارس مورد نظر خود شده اند. از این رو اگر دانش آموز متقاضی پایه نهم به دهم علاقه مند به ورود به مدارس تیزهوشان است و در آزمون آن قبول نشده است، هنوز فرصت تکمیل ظرفیت آزمون تیزهوشان دوره سوم متوسطه را از دست نداده است و می تواند برای قبولی در آن امیدوار باشد. چه زمانی باید برای ثبت نام کتاب درسی اقدام کنید.

آیا از لیست بهترین مدارس تیزهوشان در شهر خود اطلاع دارید؟

بعد از بررسی شرایط لازم برای پذیرش در مدارس تیزهوشان و قبل از انجام ثبت نام مهم ترین نکته اطلاع از لیست بهترین مدارس تیزهوشان در منطقه محل زندگی است. زیرا مسلماٌ برای دانش آموزان و همینطور خانواده آن ها تحصیل در بهترین و باکیفیت مدرسه از اهمیتی اساسی برخوردار است. در این زمینه و جهت آشنایی اب لیست بهترین مدارس تیزهوشان در شهر محل اقامت خود می توانید با مشاوران باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید. مشاوران آیدانیتو در این زمینه اطلاعات لازمه را در اختیار شما می گذارند.
در این مقاله به بررسی شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان پرداختیم. پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله حذف آزمون تیزهوشان بزنید.

اگر سوالی در زمینه شرایط ثبت نام آزمون تیزهوشان ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *