مهاجرت به ترکیه

سرمایه گذاری در ترکیه






سرمایه گذاری در ترکیه

اقدام به سرمایه گذاری در کشوری خارجی ریسک ها و جوانب منفی مختص خودش را دارد. ولی در زمان انجام این کار باید به نکات و جوانب مثبت آن نیز توجه کرد. کشور ترکیه از آن دسته کشورهایی است که شرایط مناسب برای سرمایه گذاری را دارد. اگر چه این کشور هنوز به جرگه کشورهای عضو اتحادیه اروپا نپیوسته است اما جهت سرمایه گذاری علی الخصوص برای اهالی ایران و اروپا جذابیت های خاص خودش را دارد. اقتصاد ترکیه اقتصادی بسیار شناخته شده و رو به رشد است، در نتیجه اقدام به سرمایه گذاری در ترکیه می تواند پر سود و فایده باشد. در این مقاله، به بحث در مورد سرمایه گذاری در ترکیه برای شما دوستان می پردازیم.

روش های سرمایه گذاری در ترکیه

راه های زیادی جهت سرمایه گذاری در ترکیه برای شما وجود دارد. اما در این جا به دو راه معمول یعنی ثبت شرکت و خرید ملک در ترکیه اشاره می کنیم:

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق خرید ملک

روش های بسیاری برای خرید ملک در ترکیه وجود دارد که آسان ترین آن ها خرید به صورت مستقیم است. به این معنی که هر یک از متقاضیان به وسیله پرداخت مبلغ خانه به شکل آنی می توانند صاحب خانه ای در ترکیه شوند. اما در صورتی که سرمایه اولیه برای خرید خانه را در اختیار ندارید، چند راه پیش روی شما قرار دارد. در اولین روش پرداخت هزینه خانه آماده به تحویل به شکل پرداخت قسط در مدت یک تا پنج سال خواهد بود که بعد از تسویه کامل، متقاضی می تواند سند ملک را به نام خود بزند.

در روش دوم، فرد می تواند به وسیله وام بانکی اقدام به خرید ملک در ترکیه کند. امکان دریافت وام از یکی از بانک های ترکیه جهت خرید مسکن برای اتباع خارجی فراهم است. باید بدانید که وام های خرید خانه در کشور ترکیه به اندازه 75% از قیمت ملک خواهند بود و بازپرداختی ده ساله دارند. اما متأسفانه علی رغم ارائه خدمات بانکی به ایرانیان در ترکیه، امکان پرداخت وام مسکن به آن ها وجود ندارد و دولت ترکیه از این امر معذور است.
سومین روش خرید خانه در کشور ترکیه از طریق خرید پروژه های در حال احداث است که در این روش فرد باید اقدام به پرداخت هزینه اولیه ساخت خانه یعنی 20 تا 30 درصد از آن کند. مابقی مبلغ ملک را می توانید بر طبق جدول زمان بندی به شکل قسطی بپردازید. از جمله مزیت های این روش سود کمتر آن در مقایسه با سود بانکی است. اما در مقابل، ناتوانی در زندگی و اقامت در ترکیه تا زمان تکمیل ساختمان را می توان از معایب این روش در نظر گرفت. باید بگوییم که شهرهایی همچون ازمیر، استانبول و آنکارا از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک هستند و امکاناتی بسیار عالی را برای ساکنان این شهرها جهت داشتن اقامتی بی دغدغه فراهم می کنند.

سرمایه گذاری در ترکیه از طریق ثبت شرکت

ثبت شرکت در ترکیه از جمله بهترین و مؤثرترین راه ها جهت سرمایه گذاری در ترکیه است. ثبت شرکت در حوزه تجارت و امور تجاری یکی از راه های انجام این امر هستند که به موجب آن هر فرد ایرانی می تواند اقدام به خرید کالاهای مورد نظر از کشورهای مختلف نماید و بعد از رسیدن محموله کالاها به گمرکات کشور ترکیه، آن را به ترکیه وارد کند و یا به ایران ارسال نماید. علاوه بر این، ثبت شرکت در ترکیه امکان فعالیت تولیدی، اقتصادی و تجاری را برای افراد فراهم می کند. باید بگوییم که تمامی اتباع خارجی جهت انجام هر گونه فعالیت تجاری از جمله افتتاح رستوران یا حتی سوپرمارکت در ترکیه نیاز به ثبت شرکت دارند.

مدارک ثبت شرکت در ترکیه

در پایان، لیست مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه را خدمتتان عنوان می کنیم.

  • ارائه دو کپی از گذرنامه های شرکتی خارجی در ترکیه
  • کپی از کارت های هویت رسمی مدیرهای شرکت
  • تهیه دو کپی از گذرنامه های هر کدام از سهامداران حقیقی شرکت
  • ارائه گواهی رسمی وابستگی ( مدارک اصل همراه با چهار کپی از آن )

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با سرمایه گذاری در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارآفرینی در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه مدارک سرمایه گذاری در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *