مهاجرت به ترکیه

کارآفرینی در ترکیه






کارآفرینی در ترکیه

کارآفرینی در ترکیه در طی سال های اخیر علی الخصوص در سال 2018 مورد توجه تعداد زیادی از سرمایه گذاران ایرانی قرار گرفته است و اکثریت قریب به اتفاق متقاضیان کارآفرینی در ترکیه با هدف مهارت به این کشور و اخذ اقامت در آن، اقدام به این امر می کنند. اقتصاد کشور ترکیه به سرعت در حال رشد است و همین موضوع این کشور را به مقصدی جذاب جهت انجام تجارت و سرمایه گذاری تبدیل کرده است. دارایی های کشور ترکیه در سال 2010 میلادی به میزان قابل توجهی افزایش پیدا کرده و به 6/25 میلیارد دلار رسیده است. در حالی که در دهه قبل از آن این مبلغ فقط 1/1 میلیارد بود. خصوصی سازی شرکت های دولتی همانند خطوط هوایی ترکیه و خصوصی سازی صنایع مخابرات و برق در ترکیه زمینه هایی مناسب را برای سرمایه گذاران خارجی ایجاد کرده است. مواردی همچون سیستم بانکی قوی، افزایش روز به روز تعداد مصرف کنندگان و موقعیت جغرافیایی عالی موجب روی آوردن افراد به سرمایه گذاری در ترکیه می شود. اما با این حال، چالش های محیطی اجتماعی فراوان موانعی را برای کارآفرینان در این کشور به وجود آمده است. از جمله این چالش ها می توان به بی ثباتی در منطقه، سیاست های آشفته، بروکراسی پیچیده و سیستم قضایی ضعیف اشاره کرد. در این مقاله، به بحث در مورد کارآفرینی در ترکیه برای شما دوستان می پردازیم.

روش های کارآفرینی در ترکیه

از جمله بهترین روش های کارآفرینی در ترکیه ، ثبت شرکت در این کشور است که با طی مراحلی انجام می گیرد. در ابتدای شروع کار، فرد متقاضی باید در کنسولگری ترکیه در ایران یک طرح توجیه اقتصادی را به تأیید برساند و مجوز کار را از وزارت کار در ترکیه دریافت کند. تمامی سرمایه گذاری ها از جمله سرمایه گذاری های خارجی و داخلی در این کشور از حمایت های اقتصادی از طرف دولت ترکیه بهره مند می شوند.
ایرانیان جهت اقامتی سه ماهه و ورود به ترکیه به اخذ ویزا نیازی ندارند. در نتیجه، قبل از سفر به این کشور و برگزیدن تجارتی مناسب، تحلیل و بررسی بازار اقتصادی بسیار توصیه می شود. شرکت تعاونی، شرکت با مسئولیت محدود، شرکت جمعی و شرکت سهامی از جمله شرکت هایی هستند که اجازه ثبت در این کشور را دارند. جهت آغاز پروسه ثبت شرکت در ترکیه باید نام تجاری و اساسنامه شرکت خود را در سامانه مرسیس به ثبت برسانید. پس از انجام این کار، باید مدارک شما تأیید شود تا روند این پروسه ادامه یابد.

مدارک ثبت شرکت در ترکیه

در این قسمت به ارائه لیست مدارک لازم جهت ثبت شرکت در ترکیه برای شما دوستان گرامی می پردازیم:

  • ارائه اساسنامه شرکت
  • تحویل کارت بازرگانی
  • ارائه گواهی عدم سوء پیشینه فرد متقاضی
  • معرفی کردن مشاور مالیاتی و یا حسابدار شرکت
  • ارائه شماره مالیاتی اخذ شده از اداره دارایی در ترکیه
  • تحویل اصل و دو نسخه کپی از پاسپورت فرد متقاضی

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با کارآفرینی در ترکیه پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله ثبت شرکت در ترکیه بزنید.

اگر سوالی در زمینه کارآفرینی در ترکیه ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *