شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق





زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق

رشته حقوق جزء آن دسته از رشته هایی است که علاقه مندان زیادی دارد. قبولی و تحصیل در رشته حقوق کار چندان سختی نیست، اما تبدیل شدن به یک وکیل خوب سختی های خود را دارد. علاوه بر آن لازم است تا ویژگی های یک وکیل خوب، در شخصیت شما وجود داشته باشد. از جمله ویژگی های فردی مناسب برای رشت حقوق می توان به جسارت، فن بیان و قدرت بیان بالا، قدرت استدلال و یافتن راه حل مناسب اشاره کرد. برای تحصیل در رشته حقوق، تنها راه قبولی در کنکور نیست بلکه می توانید بدون کنکور نیز در رشته حقوق تحصیل کنید. به این منظور شما را با زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفای حقوق آشنا می کنیم.

زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور حقوق

اولین قدم برای تحصیل در رشته حقوق آن هم بدون کنکور، اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق است. دانشگاه غیرانتفاعی دارای دو مرحله پذیرش دانشجو است که شامل مرحله اولیه و مرحله تکمیل ظرفیت است. زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق این دو مرحله با هم متفاوت است.

ثبت نام و انتخاب رشته مرحله اولیه در مردادماه و همزمان با انتخاب رشته سراسری انجام می شود. به عبارت دیگر می توان گفت زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق مرحله اول با شرایط و زمان ثبت نام و انتخاب رشته با کنکور یکسان است.

زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق در مرحله تکمیل ظرفیت نیز به شرح زیر است. ثبت نام تکمیل ظرفیت بدون کنکور حقوق غیرانتفاعی از 10 مهرماه تا 30 مهرماه برقرار است. اما شرایط ثبت نام هر دو مرحله یکسان است.

شرایط ثبت نام حقوق بدون کنکور غیرانتفاعی

پس از اطلاع از زمان، به شرایط ثبت نام کارشناسی غیرانتفاعی حقوق می پردازیم. برای تحصیل در رشته حقوق، شرایط به دو دسته شرایط اختصاصی و عمومی تقسیم می شوند.

شرایط عمومی ثبت نام حقوق بدون کنکور غیرانتفاعی شامل شرایط عمومی پذیرش در دانشگاه ها است که عبارت است از:

عدم عناد با جمهوری اسلامی

اعتقاد به دین اسلام یا ادیان مورد قبول

عدم فساد اخلاقی

عدم منع برای تحصیل از نظر قوانین جمهوری اسلامی

عدم منع برای تحصیل داوطلبین مرد از نظر نظام وظیفه

شرایط اختصاصی ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق عبارت است از:

دارا بودن مدرک دیپلم

دارا بودن مدرک پیش دانشگاهی

نحوه ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق

بعد از اطلاع از زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق ، خالی از لطف نیست که با نحوه ثبت نام آشنا شوید. ثبت نام مرحله اول در مردادماه و از طریق سایت سازمان سنجش (به نشانی Sanjesh.org) انجام می پذیرد.  بعد از ورود به مرحله انتخاب رشته و خرید کارت اعتباری، می توانید 150 کد رشته محل را از دفترچه راهنمای انتخاب رشته بر اساس سوابق تحصیلی انتخاب کنید. پذیرش در این مرحله بر اساس اعلام نتایج منتشر خواهد شد. ثبت نام در مرحله تکمیل ظرفیت نیز از طریق سایت سنجش انجام می شود (اما به صورت لینک جستجو صورت می گیرد و بعد از آن نیاز به ثبت نام حضوری است).

اعلام نتایج کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق

حال که از زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق مطلع شدید و به انتخاب رشته پرداختید، باید در انتظار اعلام نتایج بمانید. نتایج کارشناسی حقوق بدون کنکور غیرانتفاعی در شهریور ماه اعلام خواهد شد.  
با مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت دانشگاه غیر انتفاعی از زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق تکمیل ظرفیت نیز مطالع شوید.

اگر سوالی در زمینه زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور غیرانتفاعی حقوق دارید، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *