آیدانیتو > زمان مصاحبه دکتری آزاد 98
مصاحبه دکتری

زمان مصاحبه دکتری آزاد 98

زمان مصاحبه دکتری آزاد 98

حالا که در اسفندماه 97، در آزمون دکتری 98 شرکت نموده ایم و در هفته ی آخر فروردین ماه، کارنامه ی اولیه مان را نیز بر روی سایت سازمان سنجش مشاهده کردیم، در نیمه ی اول اردیبهشت ماه، در صورتی که مجاز به انتخاب رشته در دوره های روزانه، بورسیه و یا سایر دانشگاه ها (غیر انتفاعی، پیام نور، آزاد، نوبت دوم، پردیس خودگردان و …) شده بودیم، مجاز به انتخاب رشته بوده و می توانستیم با مراجعه به سایت سازمان سنجش (Sanjesh.org) به منظور انتخاب رشته دوره ی روزانه (سراسری) و بورسیه و یا سایت آزمون دانشگاه آزاد (Azmoon.net) به منظور انتخاب رشته در دانشگاه آزاد اقدام نماییم.
در این مقاله به موضوع زمان مصاحبه دکتری آزاد 98 می پردازیم.

اما نکته ی بسیار مهمی که در مورد انتخاب رشته دکتری 98 وجود دارد، این است که در واقع هیچ گونه محدویتی برای اینکه یک داوطلب دعوت به مصاحبه شود وجود ندارد. بگذارید با طرح یک مثال موضوع را برایتان روشن تر کنیم: فرض کنید داوطلبی رتبه 13 کنکور دکتری را کسب کرده است، در هنگام انتخاب رشته اگر قصد انتخاب رشته در دانشگاه آزاد را دارد، بایستی حداکثر به تعداد 40 کد رشته را انتخاب کند.
اگر داوطلب حد نصاب امتیاز مورد پذیرش هر 40 کد رشته محل را کسب نماید، می توند به تمامی 40 انتخاب، دعوت به مصاحبه شود. اما نکته مهم تر این است که همیشه در مبحث انتخاب رشته، هدف اول را علاقمندی می زند.
توجه به این نکته هم ضروری است که در سیستم دعوت به مصاحبه، تراز بیشتر از رتبه در نظر گرفته می شود. این بدین معنی است که مثلاً فردی با تراز 7000 یا بالاتر در رنج دعوت به مصاحبه دانشگاه هایی قرار می گیرد که این دامنه را برای حداقل تراز پذیرش درنظر گرفته اند. این بدین مفهوم است که به عنوان مثال اگر شما تراز 6500 را کسب کرده باشید ولی رتبه تان 12 شده باشد، ممکن است به مصاحبه دعوت نشوید! می گویید چرا؟ چون اگر به عنوان مثال دانشگاه آزاد تهران شمال حداقل تراز دعوت به مصاحبه را 7000 قرار داده باشد، حتی اگر رتبه تان 12 شده باشد نیز، فقط کسانی را که حداقل به بالای تراز کسب کرده باشند را برای مصاحبه دعوت خواهد کرد.
البته می توان به این دید نیز به قضیه نگاه کرده، که اگر تراز لازم را کسب نموده باشید ولی رتبه چندان مناسبی به شما اختصاص داده نشده، ممکن است به مصاحبه دعوت شوید، زیرا همان طور که گفتیم، آنچه در دعوت شدن شما به مصاحبه حرف اول را می زند، تراز کسب شده است نه لزوما رتبه!

تاریخ مصاحبه دکتری آزاد 98

معمولاً دانشگاه آزاد اسلامی، در اواسط تیرماه اقدام به برگزاری مصاحبه دکتری می نماید. مطابق آخرین اخبار، نهایتاً تا اواخر اردیبهشت ماه زمان مصاحبه دکتری 98 اعلام خواهد شد. از آنجایی که در سال 97، دانشگاه آزاد اسلامی، تاریخ مصاحبه دکتری آزاد 97 را در نیمه ی دوم تیرماه اعلام کرد، پیش بینی می شود که در سال جاری نیز مصاحبه دکتری آزاد 98 در هفته دوم الی سوم تیرماه برگزار شود. در نهایت توصیه می کنیم که در مورد مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد نیز بیشتر بدانید.

مدارک شرکت در مصاحبه دکتری

شرکت در مصاحبه دکتری آزاد سال 98 در گروه تهیه شماری از مدارک است که هر فرد تا قبل از شرکت در مصاحبه باید آن ها را آماده نماید. در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی در رابطه با مدارک شرکت در مصاحبه دکتری با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

 در این مقاله به تحلیل و بررسی زمان مصاحبه دکتری آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره کنکور بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان مصاحبه دکتری آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *