آیدانیتو > زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98
ثبت نام آزمون دکتری

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

بعد از برگزاری کنکور دکتری سراسری 98 دانشگاه های سراسری در صورت دارا بودن ظرفیت خالی اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت دکتری 98 می نمایند. پس از اینکه از داوطلبان در مرحله تکمیل ظرفیت دکتری 97 مصاحبه به عمل آمد. فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت دکتری 98 در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98 ، مدارک لازم برای ثبت نام و نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط به تکمیل ظرفیت دکتری 98 می پردازیم.

زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

کلیه داوطلبانی که نام آنها در فهرست پذیرفته شدگان نهایی تکمیل ظرفیت دکتری 98 قرار دارد، می بایست جهت اطلاع از زمان و مدارک لازم برای ثبت نام به پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه محل قبولی خود مراجعه نمایند. در صورتیکه برنامه زمانی برای ثبت نام در سایت دانشگاه موجود نباشد، پذیرفته شدگان در یکی از روزهای تعیین شده از سوی سازمان سنجش که معمولاً اواخر بهمن ماه 98 خواهد بود، برای ثبت نام در دانشگاه محل قبولی حضور یابند. به محض اعلام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98 آن را در این پست قرار خواهیم داد.

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

مدارک لازم برای ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98 به شرح ذیل می باشد:
1) اصل و یک نسخه کپی از مدارک کارشناسی و کارشناسی ارشد که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و یا شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و معدل دوره های کارشناسی و کارشناسی ارشد در آن درج شده باشد. تبصره 1: داوطلبانی که بنا به دلایلی اصل مدرک کارشناسی ارشد را نمی توانند ارائه دهند. می بایست اصل گواهی تأیید شده توسط دانشگاه یا مؤسسه آموزش عالی محل اخذ مدرک را در زمان ثبت نام به دانشگاه محل قبولی تحویل دهند. تبصره2: داوطلبانی که در زمان ثبت نام آزمون دکتری 98 دانشجوی سال آخر بوده اند، می بایست تا تاریخ 31 شهریور 97 فارغ التحصیل شوند. این دسته از داوطلبان می بایست معدل کل واحدهای گذرانده شده دوره ی کارشناسی ارشد را حداکثر تا تاریخ 30 بهمن 98 در فرم مخصوص که در دفترچه راهنمای ثبت نام دکتری 98 موجود می باشد، درج نمایند و پس از تأیید مسئول مربوطه در زمان ثبت نام به دانشگاه محل قبولی ارائه دهند. تبصره 3: داوطلبانی که دارای مدرک تحصیلی معادل می باشند در صورت دارا بودن شرایط “آیین نامه دارندگان مدارک معادل و غیر رسمی در آزمون های ورودی مقاطع بالاتر” می توانند در این دوره شرکت نمایند.
2) اصل و دو سری کپی از تمام صفحات شناسنامه
3) شش قطعه عکس 3×4 تهیه شده در سال جاری
4) ارائه مدرکی که وضعیت نظام وظیفه داوطلب را مشخص نماید 
5) داوطلبانی که مربیان رسمی قطعی و رسمی آزمایشی وزارت علوم، تحقیقات و فن آوری هستند، می بایست معرفی نامه رسمی برای استفاده از این امتیاز را ارائه دهند
6) داوطلبانی که از سهمیه ایثارگران استفاده کرده اند، لزومی ندارد در زمان ثبت نام، تأییدیه سهمیه قبولی را ارائه دهند. ملاک عمل همان عنوان درج شده در لیست های ارسالی به دانشگاه ها است
7) پذیرفته شدگانی که از سهمیه رزمندگان استفاده کرده اند و ارگان آنها سازمان بسیج مستضعفین می باشد، می بایست پس از ثبت نام در دانشگاه مربوطه به معاونت سرمایه انسانی سازمان بسیج مستضعفان مراجعه نمایند و فرم تأییدیه نهایی سهمیه خود را دریافت نمایند
8) داوطلبانی که از سهمیه رزمندگان استفاده کرده اند و ارگان آنها وزارت جهاد کشاورزی است، می بایست معرفی نامه رسمی از وزارت جهاد کشاورزی با مهر و امضای مدیر کل امور اداری را ارائه نمایند.

نحوه گزینش نهایی و ضوابط مربوط به تکمیل ظرفیت دکتری 98

1) با توجه به ضوابط آزمون، پذیرش نهایی داوطلبان مطابق با قانون سنجش و پذیرش در دوره های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور و ضوابط مندرج در دفترچه های آزمون دکتری 98 صورت می گیرد. 2) گزینش نهایی هر یک از رشته ها، با توجه به قانون 25 درصد ظرفیت پذیرش هر کد رشته محل به رزمندگان و ایثارگران در صورت کسب حد نصاب علمی اختصاص داده شده است. 3) داوطلبانی که واجد شرایط گزینش باشند، کارنامه ای که حاوی نمره آزمون، نمره مصاحبه، حد نصاب نمره اعلام شده، رتبه داوطلب و آخرین رتبه پذیرفته شده در هر یک از کد رشته محلهای معرفی شده برای مصاحبه در سهمیه مربوط تنظیم و از طریق پایگاه اطلاع رسانی این سازمان قابل دسترس خواهد بود. 4) تغییر گرایش و انتقال پذیرفته شدگان دوره های دکتری امکان پذیر نمی باشد. لذا درخواستهای داوطلبان در این خصوص بررسی نمی شود.

برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 98 آری یا نه؟!

همان طور که همه می دانیم تکمیل ظرفیت دوره دکتری در سال 1397 یعنی سال گذشته در بین شرکت کنندگان آزمون دکتری برگزار نشد. اما امسال هیچ چیز مشخص نیست و نمی توان گفت تکمیل ظرفیت دکتری 98 برگزار می شود یا خیر. تنها کاری که می توان کرد انتظار است تا سازمان سنجش برگزاری یا عدم برگزاری تکمیل ظرفیت دکتری 98 را اعلام کند. 

در این مقاله به تحلیل و بررسی زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “زمان ثبت نام پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت دکتری 98

  1. مریم حججی گفت:

    دربهمن ماه تکمیل ظرفیت دکترای روانشناسی دارید

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      در حال حاضر خبری با این عنوان اعلام نشده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *