تکمیل ظرفیت دکتری بدون آزمون پیام نور

تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون





تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون

مقطع دکتری یکی از مقاطع مهم دوران تحصیل دانشگاهی است و البته به عنوانی می توان آن را آخرین مقطع نیز بیان کرد. دانشگاه پیام نور در سال های اخیر اقدام به پذیرش کارشناسی و کارشناسی ارشد بدون کنکور کرده است و بسیاری از افراد داوطلبان آزمون دکتری در انتظار پذیرش بدون آزمون دکتری می باشند. البته برخی نیز مایل به شرکت در تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون هستند. اما آیا تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون برگزار می شود؟ چه واحدهایی به پذیرش دانشجو در تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون می پردازند؟ در ادامه به این سؤالات و سؤالاتی پیرامون تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون پاسخ خواهیم داد.

دکتری پیام نور

دانشگاه پیام نور یکی از دانشگاه های معتبر و بزرگ ایران است. تعداد واحدهای دانشگاه پیام نور بسیار زیاد است و همین امر باعث بالابردن تعداد دانشجویان آن می شود.

دانشگاه پیام نور در 64 رشته پذیرنده دانشجوی دکتری است و بیشتر از نیمی از این رشته ها به واحدهای تهران و اطراف تعلق می گیرد. این 64 رشته، در گروه های زیر تقسیم شده اند.

  • الهیات و علوم اجتماعی
  • علوم پایه
  • مدیریت- اقتصاد و حسابداری
  • کشاورزی
  • علوم تربیتی و روان شناسی
  • فنی و مهندسی
  • ادبیات و زبان خارجه

اگر موضوع ادامه تحصیل در دکتری پیام نور و پردیس های خودگردان ذهن شما را به خود مشغول کرده است می توانید از راهنمایی ها و مشاروه های مشاوران آیدانیتو بهره بگیرید.
ثبت نام دکتری پیام نور

مقطع دکتری دارای پذیرش نیمه متمرکز است و قبولی در آن نیاز به گذراندن دو مرحله آزمون کتبی و مصاحبه دارد. ثبت نام دکتری پیام نور هم زمان با ثبت نام دکتری سراسری انجام می شود.

در چند سال اخیر آزمون دکتری به صورت هماهنگ و یکسان برای تمام واحدهای دانشگاهی ارائه می شود. دانشگاه پیام نور نیز در این میان قرار دارد. زمان ثبت نام آزمون دکتری آذرماه است. داوطلبان می توانند بعد از خرید کارت اعتباری به صورت اینترنتی برای ثبت نام اقدام کنند. برای ثبت نام دارا بودن مدرک کارشناسی ارشد یا کسب آن تا آخر شهریور ماه الزامی است.

دکتری پیام نور بدون آزمون

پذیرش در دکتری پیام نور نیازمند قبولی در آزمون سراسری دکتری و پذیرش در مصاحبه است. بنابراین امکان ثبت نام دکتری بدون آزمون وجود دارد. از آنجایی که دکتری پیام نور بدون آزمون برگزار نمی شود، می توان نتیجه گرفت که تکمیل ظرفیت دکتری پیام نور بدون آزمون نیز ارائه نمی شود.

تحصیل دکتری در خارج از کشور راهی دیگر برای فرار از کنکور دکترا…

مایل به اخذ مدرک دکترا و ادامه تحصیل در این مقطع هستید اما فرصت و یا شرایط مطالعه برای کنکور این مقطع را ندارید؟ اصلاٌ نگرانی به خود راه ندهید. توصیه می کنیم راه تحصیل در خارج از کشور را نیز امتحان کنید و خاطر جمع باشید که ضرر نمی کنید. در صورت نیاز به کسب اطلاعاتی کامل تر و بهتر در این زمینه می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.  

اگر مایل به تحصیل در مقطع دکتری هستید ولی تمایلی به شرکت در آزمون ندارید و یا زمان مناسب برای مطالعه برای کنکور دکتری را ندارید، می توانید به تحصیل دکتری بدون کنکور فکر کنید. امکان تحصیل در مقطع دکتری آن هم بدون کنکور از پردیس های خودگردان وجود دارد. به این منظور می توانید  مقاله دکتری بدون آزمون پردیس را مطالعه کنید.

برای اطلاع از نحوه تحصیل در دکتری پیام نور و پردیس های خودگردان می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید. مشاوران آیدانیتو آماده ارائه خدمت و راهنمایی به شما عزیزان هستند.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *