ثبت نام آزمون دکتری

زمان ثبت نام دکتری آزاد 98






زمان ثبت نام دکتری آزاد 98

آزمون دکتری دانشگاه آزاد اسلامی همزمان با آزمون دکتری دانشگاه های سراسری در اسفندماه 1398 تحت نظارت سازمان سنجش آموزش کشور برگزار خواهد شد. سازمان سنجش در هفته ی اول آذرماه، دفترچه ی راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری (نیمه متمرکز) را منتشر می نماید. متقاضیان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش ( www.sanjesh.org ) نسبت به دانلود دفترچه راهنمای ثبت نام اقدام نمایند. شایان ذکر است که مطالعه ی دفترچه ی راهنمای ثبت نام آزمون ورودی دکتری پیش از ثبت نام الزامی است. مطابق زمانبندی سازمان سنجش آموزش کشور، زمان ثبت نام دکتری  آزاد 98 از 6 آذر آغاز و تا 12ام ادامه می یابد. که داوطلبان بایستی پس از آماده نمودن مدارک لازم جهت ثبت نام و خرید کارت اعتباری ثبت نام در آزمون به صورت اینترنتی از طریق سایت سازمان سنجش، با مراجعه به سایت سازمان نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.

شرایط ثبت نام دکتری آزاد 98

شرایط ثبت نام در آزمون دکتری عبارت است از:

شرایط عمومی ثبت نام در آزمون دکتری

  • اعتقاد داشتن به دین اسلام و یا ادیان مورد تأیید قانون اساسی جمهوری اسلامی
  • التزام به احکام اسلامی
  • عدم دشمنی با نظام جمهوری اسلامی
  • عدم داشتن سابقه عضویت در گروه هایی که توسط نظام جمهوری اسلامی تأیید نمی شوند
  • رعایت شئونات اخلاقی در طول زمان تحصیل و یا در زمان اشتغال و نداشتن فساد اخلاقی

شرایط اختصاصی ثبت نام در آزمون دکتری

  • متقاضی شرکت در آزمون دکتری بایستی مدرک کارشناسی ارشد و یا دکترای حرفه ای که مورد تأیید وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و یا وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باشد را داشته باشد.
  • در صورت اشتغال به تحصیل بودن  در ترم آخر کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای،  دانشجو موظف به ارائه ی گواهینامه اشتغال به تحصیل مورد تأیید وزارتخانه های مذکور و اتمام دوره ی تحصیلی تا پایان شهریورماه و فارغ التحصیلی پیش از شروع ترم جدید در مقطع جدید است.

مقررات وظیفه عمومی

در هنگام پذیرش در دانشگاه (قبولی قطعی و ثبت نام)، دانشجو بایستی شامل یکی از کدهای 13 گانه ای باشد که در بند 15 ام فرم تقاضانامه ثبت نام اینترنتی قید شده است.  

دفترچه ثبت نام دکتری دانشگاه آزاد 98

دفترچه راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) دانشگاه آزاد و سراسری و مؤسسات دولتی و غیر دولتی، در دهه ی اول آذرماه توسط سازمان سنجش آموزش کشور منتشر می شود. این دفترچه در سه بخش تنظیم شده است که در بخش اول (کلیات) به بررسی مقررات آموزشی دوره ی دکتری (Ph.D)، شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان، مقررات وظیفه عمومی، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی، شرایط اختصاصی ویژه بورس خارج از کشور و سهمیه ها می پردازد. در بخش دوم (رویه ها و ثبت نام و اجرای آزمون)، مراحل آزمون، مدارک لازم برای ثبت نام و شرکت در آزمون، تکالیف داوطلب برای شرکت در آزمون و نحوه تکمیل تقاضا نامه ثبت نام اینترنتی و نحوه پذیرش دانشجو مورد بررسی قرار می گیرد. در بخش سوم (جداول و فرم ها)، ضرایب دروس مواد آزمونی رشته های امتحانی ، کد و نام استان، رشته ها و فرم مخصوص معدل و تعداد واحدهای گذرانده شده برای دانشجویان سال آخر دوره ی کارشناسی ارشد و یا دکتری حرفه ای و نمونه فرم پیش نویس تقاضانامه ثبت نام آزمون قرار گرفته است.

در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام دکتری آزاد 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مصاحبه دکتری دانشگاه آزاد بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام دکتری آزاد 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *