شرایط و زمان ثبت نام کارشناسی بدون کنکور پیام نور

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98 بعد از زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می باشد. دانشگاه پیام نور در راستای حذف کنکور، بیش از 90 درصد ظرفیت رشته های دوره ی کارشناسی خود را به پذیرش بدون کنکور اختصاص داده است. داوطلبانی که در آزمون سراسری شرکت کرده اند و در هیچ دانشگاهی پذیرفته نشده اند، در آزمون ثبت نام کرده اند اما سر جلسه حاضر نشده اند و یا حتی کسانی که در آزمون، ثبت نام هم نکرده اند، در صورت داشتن شرایط ورود به دانشگاه در زمان انتخاب رشته کنکور سراسری می توانند نسبت به ثبت نام و ورود بدون کنکور به دانشگاه پیام نور اقدام کنند.

زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98

داوطلبان دوره کارشناسی بدون پیام نور می توانند در دو مرحله اقدام به ثبت نام کنند. ثبت نام مرحله ی اول در مردادماه و برای ورودی های ترم مهر و مرحله ی دوم در آذرماه و برای ورودی های ترم بهمن انجام می شود. پس از اعلام تاریخ دقیق آغاز ثبت نام دانشگاه پیام نور، تاریخ جدید متعاقباً اعلام می شود. لذا پیشنهاد می کنیم پیگیر مقاله های بعدی ما باشید.

نحوه ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور

همانطور که قبلاً گفتیم، داوطلبانی که به هر دلیلی نتوانسته اند از طریق کنکور وارد دانشگاه شوند، می توانند بدون کنکور در دانشگاه پیام نور ادامه تحصیل دهند. برای ثبت نام در این دانشگاه در نیم سال اول یا ورودی مهرماه، داوطلب می تواند 150 کد رشته / محل را طبق اولویت های فردی انتخاب کرده و از طریق سایت سازمان سنجش به آدرس sanjesh.org اقدام به ثبت نام کند. پذیرش دانشجویان در اولویت های انتخابی بر اساس سوابق تحصیلی می باشد. اما برای دوره کارشناسی بدون کنکور ورودی بهمن ماه، داوطلب تنها مجاز به انتخاب یک کد رشته / محل می باشد. زیرا دفترچه ی منتشر شده بهمن ماه عموماً تکمیل ظرفیت است.

شرایط پذیرش بدون کنکور کارشناسی دانشگاه پیام نور

1- داوطلبان برای ثبت نام باید حداکثر تا 31 شهریور 98 و یا 30 بهمن 98 مدرک دیپلم چهارساله، یا مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) خود را دریافت کنند. 2- داوطلبان مرد، نباید مشکل نظام وظیفه عمومی داشته باشند. 3- پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی انجام می گیرد.

فرصت ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور

همان طور که در بالا ذکر کردیم، داوطلبان دوره های بدون کنکور کارشناسی پیام نور در دو مرحله ی مهر و بهمن در دانشگاه پذیرش می شوند. زمان ثبت نام پس از انتشار دفترچه ی راهنمای انتخاب رشته بدون کنکور، آغاز شده و معمولاً دو هفته ادامه می یابد. خالی از لطف نیست اگر بدانید که مهلت دو الی سه هفته ای ثبت نام در دوره ی کارشناسی پیام نور معمولاً تمدید می شود. به طور مثال، داوطلبان برای ورود به دوره ی کارشناسی سال 96 تا 31 شهریورماه 96 برای ثبت نام فرصت داشته اند.

در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله رشته های کارشناسی بدون کنکور پیام نور بزنید. 
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام بدون کنکور کارشناسی پیام نور 98 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *