آیدانیتو > زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98
آزمون نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی

زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

همان طور که می دانید، آزمون مدارس نمونه دولتی، پس از پایان یافتن امتحانات ترم دوم و به صورت مجزای استانی برگزار می شود. زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی در اواخر سال جاری (اسفند ماه) و یا اوایل سال آینده (فروردین ماه 1398) می باشد که این ثبت نام به صورت اینترنتی خواهد بود و در سایت آموزش و پرورش محل تحصیل متقاضی انجام می گیرد. لازم به ذکر است که با وجود اینترنتی بودن ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ، در بعضی از استان ها ثبت نام در محل مدرسه انجام می پذیرد. ثبت نام کتاب درسی برای دانش آموزان مدرسه های نمونه دولتی باید از خود مدرسه سوال کنید.

نحوه ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98

ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی به صورت اینترنتی، در سایت آموزش و پرورش هر استان (به تفکیک استانی) صورت می پذیرد. شایان ذکر است که در برخی از استان ها، ثبت نام در سایت آموزش و پرورش صورت نمی پذیرد و با مراجعه به مدرسه و ثبت نام در محل مدرسه انجام می گیرد.
آیدانیتو فضای هوشمند آموزش و برنامه ریزی درسی و تحصیلی می باشد و هیچ ارتباطی با آموزش و پرورش و آزمون تیزهوشان ندارد. این مؤسسه صرفاً به دانش آموزان علاقه مند خدمات مشاوره درسی و برنامه ریزی تحصیلی ارائه می دهد. این بدین معناست که آیدانیتو، سایت ثبت نام مدارس نمونه دولتی و تیزهوشان نیست و تنها سایت معتبر در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان سایت hoosh.medu.ir است. آیدانیتو منطبق با قوانین آموزش و پرورش پاسخگو به سؤالات شما در زمینه ثبت نام آزمون تیزهوشان است. مراقب سایت های جعلی برای ثبت نام تیزهوشان و نمونه دولتی باشید! همانگونه که ذکر شد تنها سایت معتبر برای ثبت نام، سایت hoosh.medu.ir است.

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی 98

شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی دانش آموزان متقاضی ورود به پایه ی هفتم 98 :
1) دانش آموز بایستی در پایه ششم ابتدایی مشغول به تحصیل باشد.
2) از آنجایی که به منظور ثبت نام در آزمون، معدل نیمسال اول پایه ی ششم بسیار مهم است، پس دانش آموزان داوطلب بایستی در کلیه ی دروس درجه ی خیلی خوب را کسب نمایند. شایان ذکر است که کسب نمره ی خوب در یکی از دروس در کنار کسب نمرات خیلی خوب در سایر دروس نیز قابل قبول است. البته این شرط فقط تا مرحله ی ثبت نام در آزمون مهم است و برای شرکت در آزمون نمرات نیمسال دوم نیز در نظر گرفته می شوند و به عبارتی نمرات نیمسال دوم در شرکت نمودن دانش آموز در آزمون مؤثر است. بدین گونه که اگر دانش آموز داوطلب شرکت در آزمون مدارس نمونه ی دولتی که هم اکنون در پایه ی ششم مشغول به تحصیل است، در نیمسال اول در همه ی دروس درجه ی خیلی خوب را کسب کند (و یا به صورت استثناء فقط در یکی از دروس درجه  خوب و در سایرین درجه ی خیلی خوب را کسب کند)، به شرطی می تواند در جلسه ی آزمون شرکت کند که در نیمسال دوم نیز بتواند در همه ی دروس درجه ی خیلی خوب (و یا به صورت استثناء فقط در یکی از دروس درجه ی خوب و در سایر دروس درجه ی خیلی خوب) کسب نماید.
3) داشتن تابعیت ایرانی الزامی است (البته اتباع خارجی نیز می توانند تحت شرایط و ضوابط خاصی اقدام به ثبت نام نمایند). در نهایت ذکر این نکته الزامی است که اگر شرایط مذکور را نداشته باشید، حتی در صورت ثبت نام اینترنتی، کارت ورود به جلسه برایتان صادر نمی شود!
شرایط ثبت نام مدارس نمونه دولتی دانش آموزان متقاضی ورود به پایه ی دهم 98 :
1) دانش آموز بایستی در پایه ی نهم مشغول به تحصیل باشد.
2) از آنجایی که در آزمون مدارس نمونه دولتی، آزمون و معدل ضریب تأثیر مساوی در قبولی دارند (به این معنی که در نتیجه ی نهایی قبولی، معدل پایه ی نهم به میزان 50% و نمره ی آزمون نیز 50% مؤثر است)، معدل نقش مهمی دارد و از جمله ضوابط ثبت نام در آزمون مدارس نمونه دولتی این است که معدل در نیمسال اول نباید از 17 کمتر باشد. در ضمن برای شرکت در آزمون بایستی در ترم دوم نیز معدل بالای 17 داشته باشید. (در غیر اینصورت مجاز به شرکت در آزمون نخواهید بود).
3) داشتن تابعیت ایرانی الزامی است( البته اتباع خارجی نیز می توانند تحت شرایط خاصی اقدام به ثبت نام نمایند). یادتان باشد اگر شرایط مذکور را نداشته باشید، حتی در صورت ثبت نام اینترنتی، کارت ورود به جلسه برایتان صادر نمی شود.

تاریخ آزمون مدارس نمونه دولتی 98

آزمون مدارس نمونه دولتی همه ساله به صورت هماهنگ کشوری پس از پایان امتحانات نوبت دوم (اواخر خرداد – اوایل تیر) برگزار می شود. متقاضیان شرکت در آزمون مدارس نمونه دولتی 98 می توانند با مطالعه ی شرایط و ضوابط ثبت نام در آزمون نسبت به ثبت نام اقدام نموده و یک هفته پیش از تاریخ آزمون کارت ورود به جلسه آزمون را دریافت نمایند.
در این مقاله به بررسی زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی 98 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع آزمون نمونه دولتی 98 بزنید.
اگر سوالی در زمینه زمان ثبت نام آزمون مدارس نمونه دولتی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *