انتخاب رشته کنکور

زمان انتخاب رشته آزاد 98





زمان انتخاب رشته آزاد 98

با توجه به افزایش تعداد داوطلبان شرکت کننده در دانشگاه ها در مقاطع کارشناسی و کاردانی، تعداد دانشگاه های پذیرنده دانشجو در این مقطع در سال های گذشته افزایش یافته است. در حال حاضر داوطلبان می توانند در دانشگاه های آزاد، سراسری، غیر انتفاعی، پیام نور و … مشغول به تحصیل در رشته مورد علاقه خود شوند. در این مقاله قصد داریم راجع به زمان انتخاب رشته آزاد 98 صحبت کنیم تا از زمان دقیق و جزئیات انتخاب رشته دانشگاه آزاد 98 مطلع شوید. همان طور که می دانید دانشگاه آزاد یکی از گزینه های انتخابی مهم داوطلبان شرکت کننده در آزمون سالهای اخیر بوده است. بنابراین یکی از اصل های مهم اطلاع از زمان های مراحل مختلف از جمله انتخاب رشته دانشگاه آزاد می باشد که در این مقاله به آن پرداخته ایم.

نحوه انتخاب رشته آزاد

داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند، بدانند که از مرحله انتخاب رشته به بعد راه دو دانشگاه آزاد و سراسری از هم جدا می شود و داوطلبانی که قصد دارند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند به وب سایت دانشگاه آزاد اسلامی به نشانی www.azmoon.org مراجعه خواهند کرد. اما تنها داوطلبانی می توانند در انتخاب رشته دانشگاه آزاد شرکت کنند که در کارنامه خود مجاز به انتخاب رشته آزاد شده باشند.

زمان انتخاب رشته آزاد 98

داوطلبان عزیز در نیمه دوم مرداد 98 به وب سایت دانشگاه آزاد به نشانی www.azmoon.org مراجعه کنند و فرم انتخاب رشته آزاد را تکمیل نمایند. داوطلبان توجه کنند که تنها مجاز به وارد کردن 20 کد رشته در انتخاب رشته دانشگاه آزاد هستند. داوطلبان توجه کنند که تنها مجاز به وارد کردن 100 کد رشته در دانشگاه آزاد می باشند که اولویت بندی کد رشته های درج شده در گزینه ها از اهمیت زیادی برخوردار است. داوطلبان کارشناسی توجه کنند که انتخاب رشته دانشگاه آزاد به احتمال زیاد تا هفته دوم تیرماه انجام شود، در سال گذشته مهلت انتخاب رشته دانشگاه آزاد برای داوطلب تمدید و در مدت زمان طولانی انتخاب رشته داوطلبان ادامه یدا کرد. اما توصیه می کنیم داوطلبان در سال 98 در روزهای اولیه فرصت انتخاب رشته خود اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته کنند تا از این مرحله جا نمانند، بنابر این به زمان انتخاب رشته آزاد 98 توجه داشته باشید .

نکات مهم در انتخاب رشته آزاد

داوطلبان کنکور آزاد که موفق شدند در کارنامه خود در انتخاب رشته آزاد مجاز شوند، باید علاوه بر رتبه و تراز که فاکتور مهمی در انتخاب رشته محسوب می شود، به عامل دیگری مانند شهریه دانشگاه آزاد در رشته های مختلف تحصیلی و مقاطع تحصیلی، مسیر رفت و آمد، کیفیت و علاقه مندی به دانشگاه و رشته انتخابی توجه داشته باشند. داوطلبان عزیز حتماً قبل از انتخاب رشته، ابتدا دفترچه انتخاب رشته کارشناسی دانشگاه آزاد را از سایت دانشگاه آزاد دانلود کنند و از شرایط و ضوابط دانشگاه آزاد در انتخاب رشته و پذیرش دانشجو مطلع شوند. دانشگاه های آزاد اسلامی که در واحدهای متعدد در سراسر کشور وجود دارد، به عنوان یکی از بزرگترین مراکز آموزشی کشور شناخته می شود. اما در سال 98 با کاهش ظرفیت دانشگاه آزاد در مقاطع مختلف برخورده ایم که این کاهش ظرفیت حس رقابت را بین داوطلبان بیشتر خواهد کرد. همان طور که مطلع هستید، تنها داشنگاه سراسری در دوره روزانه، شهریه دریافت نمی کند و داوطلبان برای تحصیل در سایر دانشگاه ها از جمله دانشگاه آزاد، ملزم به پرداخت شهریه می باشند. شهریه ثابت دانشگاه آزاد در رشته های انسانی در سال 98 در حدود 1.690.000 تومان و در سایر رشته ها 1.850.000 تومان می باشد. علاوه بر این داوطلبان ملزم به پرداخت شهریه متغیر، بیمه، خدمات آموزشی در دانشگاه های آزاد اسلامی هستند.
در این مقاله  زمان انتخاب رشته آزاد 98  را مورد بررسی قرار دادیم. شما میتوانید مقاله زمان اعلام نتایج انتخاب رشته کنکور آزاد 98 را نیز مطالعه نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه انتخاب رشته کارشناسی آزاد و قوانین نظام وظیفه ، با مشاوران آیدانیتو در تماس باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *