کارشناسی بدون کنکور آزاد

روانشناسی بدون کنکور آزاد

روانشناسی بدون کنکور آزاد

رشته روانشناسی از محبوب ترین رشته های گروه انسانی است و بسیاری از افراد علاقه دارند که در رشته روانشناسی پذیرفته شده و تحصیل کنند. دانشگاه آزاد در سال های اخیر در رشته روانشناسی اقدام به پذیرش بدون کنکور دانشجو کرده است. در مقاله پیش رو قصد داریم موضوع روانشناسی بدون کنکور آزاد را بررسی کنیم. اگر علاقه مند رشته روانشناسی هستید مقاله روانشناسی بدون کنکور آزاد را دنبال کنید.

شرایط پذیرش بدون کنکور روانشناسی آزاد

برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور آزاد ، داشتن مدرک پیش دانشگاهی یا دپیلم نظام قدیم لازم است. البته برای پذیرش کارشناسی دانشگاه آزاد، مدرک کاردانی (هم کاردانی پیوسته و هم کاردانی ناپیوسته) هم مورد قبول است. داوطلبانی که قصد دارند برای پذیرش روانشناسی بدون کنکور آزاد درخواست دهند، اگر اشتغال به تحصیل در دوره پیش دانشگاهی یا مقطع کاردانی دارند، می بایست تا آخر شهریور 97 فارغ التحصیل شوند.

داوطلبان ذکور متقاضی روانشناسی بدون کنکور آزاد پیش از ثبت نام ، بایستی شرایط مشمولین خدمت وظیفه و معافیت تحصیلی در دفترچه راهنمای ثبت نام بدون آزمون کارشناسی پیوسته دانشگاه آزاد به دقت مطالعه کرده و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه پذیرش بدون کنکور روانشناسی دانشگاه آزاد

پذیرش روانشناسی بدون کنکور آزاد بر مبنای سوابق تحصیلی است. منظور از سوابق تحصیلی معدل دیپلم متقاضی است. داوطلبانی که نوع دیپلم و گروه آزمایشی انتخابی شان همخوان باشد، ضریب تأثیر معدل 100% برایشان لحاظ خواهد شد و داوطلبانی که نوع گروه آزمایشی و دیپلم همخوان نباشد، بسته به نوع دیپلم ضریب تأثیر معدل از 40 تا 80 درصد در نظر گرفته می شود.

نحوه ثبت نام بدون کنکور روانشناسی آزاد

ثبت نام و انتخاب رشته روانشناسی بدون کنکور آزاد به صورت اینترنتی در سایت سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد انجام می شود. برای ثبت نام داوطلبان می بایست کارت اعتباری به قیمت 40000 تومان خریداری کنند. داوطلبان پس از خریداری کارت اعتباری، می توانند وارد قسمت ثبت نام و انتخاب رشته شوند. در این قسمت ابتدا باید فرم اینترنتی تقاضای ثبت نام را تکمیل کنند و معدل دپیلم خود را به طور دقیق و مطابق مدرک دیپلم در فرم تقاضانامه وارد کنند و سپس انتخاب رشته نمایند. در مرحله انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد، هر داوطلب می تواند 20 کد رشته را انتخاب کند.

پیشنهاد می کنیم حتماً کد رشته های انتخابی را براساس اولویت بندی علاقه در فرم انتخاب رشته وارد نمایید؛ یعنی کد رشته هایی که قبولی در آنها هدف تان است در گزینه های اول قرار دهید.

زمان ثبت نام بدون کنکور روانشناسی آزاد

ثبت نام بدون کنکور آزاد در تمام مقاطع تحصیلی و از جمله کارشناسی در دو نوبت در هر سال صورت می گیرد. یک بار برای ورودی مهر و بار دوم برای ورودی بهمن ماه. ثبت نام ورودی بهمن، نیمه دوم مرداد ماه انجام می شود و تکمیل ظرفیت در آبان ماه است. ثبت نام ورودی بهمن اواخر آذر ماه است و تکمیل ظرفیت آن در بهمن ماه انجام می شود.

در این مقاله به موضوع روانشناسی بدون کنکور آزاد پرداخته ایم، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله زمان و شرایط ثبت نام کارشناسی بدون کنکور آزاد روانشناسی بزنید.

اگر سوالی در زمینه روانشناسی بدون کنکور آزاد دارید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *