آیدانیتو > آرامش؛ حلقه گمشده انسان های عصر ما
رشد و توسعه ی فردی

آرامش؛ حلقه گمشده انسان های عصر ما

رسیدن به آرامش

بسیاری از ما همیشه با سطح کمی از استرس زندگی می کنیم و این استرس گاهی آنقدر ماندگار می شود که ممکن است حتی دیگر آن را نشناسیم یا تشخیص ندهیم. اگر چه ممکن است ما نتوانیم نشانه های استرس را ببینیم اما کورتیزول که همان هورمون استرس است در طولانی مدت بر سلامت جسمی و روانی ما اثری منفی می گذارد. در نتیجه این خیلی مهم است که راه رسیدن به آرامش را یاد بگیریم و با آرام کردن ذهن هم عملکرد مثبت مان را افزایش بدهیم و هم مبتلا به بیماری های ناشی از استرس نشویم.

 

چنانچه از استرس های مزمن رنج می کشید، مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در این مقاله تلاش کرده ایم که به مهم ترین راه های رسیدن به آرامش بپردازیم:

مدیتیشن

مدیتیشن تأثیرات مثبت زیادی بر ذهن و بدن می گذارد. اگر چه مدیتیشن کردن کار آسانی نیست و بسیاری از مردم بعد از یک یا دو بار انجام دادنش، آن را کنار می گذارند اما اگر تمرینات مدیتیشن را به یک عادت روزانه تبدیل کنیم، می توانیم آثار آرامش بخش ناشی از آن را در حوزه های مختلف فردی و اجتماعی زندگی خودمان مشاهده کنیم.

به مدت یک یا دو هفته، ده دقیقه در روز تمرینات مدیتیشن انجام دهید و شاهد مزایای آن باشید.

سپاسگزار باشید

وقتی با چالش روبرو می شوید، تمرکز بر سختی ها و نکات منفی کار آسانی است اما هرگز نباید از نیمه پر لیوان و اتفاقات مثبت غافل شوید. حتی می توانید برای رسیدن به آرامش ، کاغذی بردارید و هر روز سه چیزی را که می توان بابت آن ها شکر گزار بود یادداشت کنید تا تعادلی میان تجربیات منفی و تجربیات مثبت ایجاد شود.

از خودگویی های منفی دوری کنید

خودگویی های منفی انرژی ما را شدیداً کاهش می دهند و مضطربمان می کنند. مدام به خودتان نگویید «من نمی توانم»، «من بی عرضه ام»، «گند زده ام» و…

واقع بین باشید و در عین حال از گفت و گوهای درونی منفی اجتناب کنید. مثلاً به خودتان بگویید: «این کار را درست انجام ندادم اما من انسانم و انسان اشتباه می کند»یا «با این اشتباه یاد می گیرم که دفعه ی دیگر از چه روشی استفاده کنم.»

دفتر خاطرات داشته باشید

نوشتن خاطرات و اتفاقات روزانه به ما کمک می کند تا افکارمان را از سرمان به کاغذ منتقل کنیم. نوشتن فکرها و نگرانی های آزار دهنده مثل صحبت کردن با دیگری و درد و دل کردن است. با نوشتن در دفتری که فقط متعلق به شماست به خودتان این فرصت را می دهید که افکار و احساساتتان را پردازش کنید.

ورزش کنید

ورزش کردن علاوه بر سلامت جسمی، سلامت روانی را افزایش می دهد. ورزش، حتی برای 10 دقیقه موجب آزاد شدن هورمون شادی بخش اندورفین می شود که دردها را کاهش می دهد و آرامش روانی و جسمی را به همراه دارد.

فهرستی از کارهایی را که باید انجام دهید تهیه کنید

تهیه کردن فهرستی از کارها، وظایف و پروژه ها مثل نوشتن خاطرات ذهن را پاک می کند و موجب آرامش درونی می شود. می توانید برای رسیدن به آرامش با تهیه چنین فهرستی، عوامل پرت کننده حواس را از خودتان دور کنید و بهره وری خودتان را افزایش دهید.

در این مقاله به موضوع رسیدن به آرامش پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله سلامت معنوی را به شما پیشنهاد می دهیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه راه های رسیدن به آرامش ، می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *