مهاجرت به سوئد

دوره زبان در سوئد






 


دوره زبان در سوئد

تحصیل در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی سوئد تا سال 2011 رایگان بود اما از آن تاریخ به بعد فقط افراد ساکن در کشورهای عضو اتحادیه اروپا می توانند بدون پرداخت هیچ هزینه ای در سوئد تحصیل کنند و شهروندان باقی کشورها، از جمله ایران، باید مبلغی را به عنوان شهریه بپردازند.

تحصیل در دانشگاه های سوئد، به زبان انگلیسی و سوئدی امکان پذیر است و کسانی که متقاضی تحصیل در سوئد هستند باید به منظور پذیرفته شدن در دانشگاه های سوئد، مدرک زبان را به عنوان یکی از مدارک مورد نیاز ارائه دهند.

بعضی متقاضیان، در کشور خودشان در امتحانات زبان شرکت و مدارک مورد نیاز را دریافت می کنند. اما بعضی دیگر ترجیح می دهند که دوره زبان را در سوئد بگذرانند و بعد وارد دانشگاه یا مشغول به کار شوند.

در این مقاله تلاش کرده ایم که به موضوع دوره زبان در سوئد و شرایط پذیرفته شدن در دوره زبان در سوئد بپردازیم.

شرایط پذیرش در دوره زبان در سوئد

متقاضیان شرکت در دوره زبان در سوئد ، در صورتی که بخواهند زبان انگلیسی را در این کشور یاد بگیرند، باید مدرک زبان آیلتس با حداقل نمره 5 داشته باشند و برای یادگیری زبان سوئدی در سوئد، مدرک زبان آیلتس با نمره حداقل 5/6 یا تافل 90 الزامی است. همچنین کسانی که دارای مدرک کارشناسی در رشته زبان انگلیسی هستند یا مقطع تحصیلی آخر خود را به زبان انگلیسی گذرانده اند، می توانند برای پذیرش در دوره های زبان سوئدی اقدام کنند.

دوره تابستانی زبان در سوئد

بعضی از دوره های زبان در سوئد در تابستان برگزار می شوند. این دوره ها معمولاً چهار ماهه و شهریه آن ها حدود 30 هزار کرون است. متقاضیان برای ورود به این دوره ها باید مدرک پیش دانشگاهی ایران را داشته باشند. بعضی دانشگاه ها نمره آیلتس 5 را هم الزامی می دانند.

دوره ترمی زبان در سوئد

کسانی که قصد ادامه تحصیل در کشور سوئد را داشته باشند، می توانند پیش از ورود به دانشگاه، در دوره های ترمی زبان انگلیسی که فشرده هستند و دو ترم در سال برگزار می شوند، شرکت کنند. مدرک آیلتس 5/5 برای شرکت در این دوره ها الزامی است. شهریه هر ترم برای این دوره زبان در سوئد ، حدود 85000 کرون است و هزینه اقامت و خورد و خوراک را هم پوشش می دهد.

دوره یک ساله زبان در سوئد

نوع دیگری از دوره زبان در سوئد یک دوره یک ساله است که افراد را برای ورود به دانشگاه آماده می کند. هزینه تحصیل در این دوره 150.000 کرون است که هزینه اقامت و خورد و خوراک را هم پوشش می دهد. ارائه مدرک آیلتس با نمره 5 برای تحصیل در این دوره الزامی است.

در این مقاله به موضوع دوره زبان در سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «ویزای تحصیلی سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مدارک مورد نیاز برای شرکت در دوره زبان در سوئد، می توانید با مشاوران آیدانیتو در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *