آیدانیتو > ویزای تحصیلی سوئد
مهاجرت به سوئد

ویزای تحصیلی سوئد






 


ویزای تحصیلی سوئد

دانشگاه های سوئد از نظر علمی در سطح خیلی بالایی قرار دارند و امکانات آموزشی و پژوهشی آن ها بسیار با کیفیت است. به همین دلیل هر ساله افراد زیادی از سراسر جهان متقاضی تحصیل در سوئد هستند. تا سال 2011 تحصیل در همه مقاطع تحصیلی در دانشگاه ها و مراکز تحصیلی سوئد رایگان بود اما در این سال تصمیم گرفته شد که غیر از متقضیان ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا و سوئیس باقی دانشجویان ملزم به پرداخت هزینه باشند.

با این حال سوئد همچنان کشوری است که تحصیل در آن طرفداران بسیاری دارد چون هزینه تحصیل و زندگی در آن نسبت به بسیاری از کشورهای جهان مقرون به صرفه است و کمک هزینه های تحصیلی و بورسیه هایی به دانشجویان ارائه می شود.

ما ایرانیان برای ورود به خاک کشورهای اروپایی نیازمند ویزا هستیم. به همین دلیل حتی در صورتی که فردی از جانب معتبرترین دانشگاه سوئد هم پذیرفته شده باشد بدون ویزای تحصیلی سوئد نمی تواند به سوئد وارد شود. در این مقاله تلاش کرده ایم که به شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد بپردازیم.

شرایط اخذ ویزای تحصیلی سوئد

به منظور اخذ ویزای تحصیلی سوئد ، متقاضی باید قبل از هر اقدامی برای ادامه تحصیل در یک دانشگاه در سوئد پذیرفته شود. هر دانشگاهی و هر رشته دانشگاهی برای پذیرش متقاضیان شروطی دارند.

معمولاً روند اخذ پذیرش از دانشگاه های سوئد به این صورت است که فرد فرم هایی را از وب سایت دانشگاه دانلود و پر می کند و مدارکی مثل مدارک تحصیلی، ریز نمره ها، رزومه تحصیلی و شغلی، مدرک زبان و مدارک شناسایی و…. برای دانشگاه می فرستد. البته این مدارک حتماً باید ترجمه شده باشند.

در مرحله بعد دانشگاه از طریق ایمیل به متقاضی اطلاع می دهد که تقاضایش برای ادامه تحصیل پذیرفته شده است یا نه. اگر پاسخ دانشگاه مثبت باشد، او می تواند برای دریافت ویزای تحصیلی سوئد اقدام کند.

مدارک اخذ ویزای تحصیلی سوئد

بعد از گرفتن نامه پذیرش دانشگاه، متقاضی می تواند به وب سایت سفارت سوئد مراجعه و برای مصاحبه وقت بگیرد. دراین مرحله سفارت با فرستادن ایمیلی به متقاضی به او اطلاع می دهد که در تاریخ و ساعت مشخصی در سفارت حضور پیدا کند. موقع حضور در سفارت مدارک زیر باید برای اخذ ویزای تحصیلی سوئد ارائه شوند:

  • نامه پذیرش دانشگاه
  • پاسپورت معتبر به همراه کپی از صفحات اول و دوم آن
  • مدارک بیمه سلامت
  • مدارک مالی که نشان دهنده توانایی مالی متقاضی برای پرداخت هزینه های زندگی در مدت تحصیل هستند.

بعد از ارائه همه مدارک، متقاضی تحصیل در سوئد باید منتظر بماند تا سفارت موافقت یا مخالفت با  ارائه ویزا را به او اعلام کند. این مدت معمولاً سه ماه طول می کشد. ویزای تحصیلی سوئد در واقع مجوزی است که اقامت فرد را در طول دوران تحصیل قانونی می کند.

در این مقاله، به موضوع ویزای تحصیلی سوئد پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله «دانشگاه های سوئد» را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه شرایط و مراحل اخذ ویزای تحصیلی سوئد ، می توانید با مشاوران آیدانیتو، در زمینه تحصیل، مهاجرت و اخذ ویزا تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *