انتخاب رشته تجربی

دفترچه کنکور پزشکی






دفترچه پزشکی

رشته پزشکی در میان مورد قبول ترین رشته های دانشگاهی به حساب می آید رشته ای که با بازار کار گسترده و در آمد بالای آن دانشجویان بسیاری را به سمت خود جذب کرده است. در حقیقت، شمار زیادی از داوطلبان گروه آزمایشی علوم تجربی در آرزوی قبولی و پذیرفته شدن در رشته پزشکی و یدک کشیدن عنوان دکتر برای خود هستند. همان گونه که در جریان هستید ماراتن کنکور سراسری دو مرحله مختلف اعلام شدن رتبه داوطلب و اعلام نتایج نهایی انتخاب رشته را در بر می گیرد. هر یک از داوطلبان پس از مشخص شدن رتبه کنکورشان لزوماً باید در جهت انتخاب رشته بر طبق وضعیت و علایق خود گام بردارند. این موضوع در مورد رشته پزشکی به عنوان رشته ای محبوب و مورد توجه نیز صدق می کند. سایت رسمی سازمان سنجش پس از اعلام نتایج اولیه آزمون سراسری گروه آزمایشی تجربی اقدام به انتشار دفترچه پزشکی می کند. در این مقاله قصد داریم نکات ضروری را در رابطه با دفترچه پزشکی در اختیارتان قرار دهیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی را در رابطه با دفترچه پزشکی به دست آورید.
مشاوران آیدانیتو آماده پاسخگویی به تمامی سؤالات شما در زمینه دفترچه کنکور پزشکی هستند.

مندرجات دفترچه پزشکی

در ابتدا لازم است عنوان کنیم که دفترچه رشته پزشکی برای هر دو دانشگاه سراسری و آزاد با توجه به ترکیب این دو آزمون یکسان است و تنها سایت های مورد استفاده جهت انتخاب رشته پزشکی با یکدیگر تفاوت دارند( انتخاب رشته پزشکی سراسری در سایت سازمان سنجش و انتخاب رشته پزشکی آزاد در سایت دانشگاه آزاد انجام می شود). دفترچه پزشکی سراسری که در واقع همان دفترچه پزشکی آزاد نیز است چند بخش مختلف را در بر می گیرد. در بخش نخست می توان توضیحاتی مفصل در مورد فرایند مهم انتخاب رشته پزشکی و کارنامه کنکور این رشته را مشاهده کرد. در بخش دوم، به ارائه ی اطلاعات مفید و جامعی در مورد دانشگاه های پذیرنده این رشته پرداخته شده است. در نهایت در سومین و در واقع آخرین بخش از دفترچه پزشکی آدرس تمامی دانشگاه های سراسری پذیرنده رشته پزشکی و توضیحات مرتبط با آن ها به چشم می خورند. در ادامه به  ارائه توضیحات مفصل تری در مورد هر کدام از این بخش ها برای شما متقاضیان و داوطلبان محترم می پردازیم.

بخش اول دفترچه انتخاب رشته پزشکی

باید عرض کنیم که توضیحات مطرح شده در این بخش از دفترچه پزشکی موارد همانند شرایط و ضوابط جامع و کلی گزینش دانشجویان و شیوه انتخاب و گزینش داوطلبان را شامل می گردد. علاوه بر این، مطالب و توضیحاتی راجع به گروه بندی رشته پزشکی بر طبق سهمیه بومی گزینی قابل مشاهده است.

بخش دوم دفترچه انتخاب رشته پزشکی

در این قسمت از دفترچه انتخاب رشته پزشکی امکان آشنایی شما با تمامی دانشگاه های پذیرنده این رشته وجود دارد. بدین ترتیب که لیست تمامی دانشگاه های علوم پزشکی ارائه دهنده رشته پزشکی در دانشگاه های مختلف پردیس خودگردان و روزانه در این بخش قابل مشاهده و بررسی هستند. باید بگوییم که نحوه گزینش دانشجو در این بخش از دفترچه پزشکی تنها به صورت با آزمون است.

بخش سوم دفترچه انتخاب رشته پزشکی

سومین و در واقع آخرین بخش از مطالب مندرج در دفترچه انتخاب رشته پزشکی به مواردی همچون امکانات رفاهی تعبیه شده در دانشگاه ها، آدرس تمامی دانشگاه ها و مراکز آموزشی عالی پذیرنده رشته پزشکی و شرایط مخصوص جذب و گزینش دانشجو در مراکز دانشگاهی اختصاص دارد.
در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته کاردانی علمی کاربردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته پزشکی بزنید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه کنکور پزشکی  را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *