انتخاب رشته کنکور

انتخاب رشته پزشکی


انتخاب رشته پزشکی

داوطلبان کنکور سراسری بنا به دلایل مختلفی تمایل به ادامه تحصیل در رشته محبوب پزشکی را دارند. دلایل این افراد می تواند خدمت به بشریت و یا منافع مالی و اعتبار این شغل باشد. همان گونه که می دانید قبولی در رشته پزشکی نیاز به تلاش و کوشش فراوانی دارد و فرد باید جهت پذیرش در دانشگاهی معتبر از دل و جان مایه بگذارد. به بیان دیگر قبولی در این رشته پرطرفدار چندان هم آسان به نظر نمی رسد. از جمله توانایی هایی که افراد پس از فراغت از تحصیل در رشته پزشکی به دست می آورند توانایی سرپرستی و مدیریت مراکز و سازمان های ارائه دهنده خدمات درمانی و بهداشتی، پیگیری و درمان بیماران در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مطب های شخصی و همین طور مشارکت و همکاری در امور پژوهشی و تحصیلی در رابطه با انواع مختلف بیماری هاست.
لازم به یادآوری است که فرد مشغول به تحصیل در رشته پزشکی موظف به گذراندن چهار مرحله یعنی کارورزی، کارآموزی، فیزیوپاتولوژی و علوم پایه است. با توجه به خبر منتشر شده در رسانه ها و فضای مجازی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان اقدام به دادن فراخوانی مبنی بر جذب مجدد دانشجویان در رشته محبوب پزشکی کرده است. از این رو، موضوع مقاله حاضر را به انتخاب رشته پزشکی اختصاص داده ایم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات کافی و مفیدی را در رابطه با انتخاب رشته پزشکی در این دانشگاه به دست آورید.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی

باید به عرض برسانیم که دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان از روز گذشته یعنی دوازدهم دی ماه 97 فراخوانی را جهت جذب دانشجویان پزشکی منتشر نموده است. این پذیرش تنها مختص داوطلبان و متقاضیان بومی استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان و هرمزگان است.
در صورتی که سؤالی در ذهن شما در رابطه با انتخاب رشته پزشکی مطرح شده است می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان

بر طبق اخبار منتشر شده تمامی داوطلبان شرکت کننده در گروه آزمایشی علوم تجربی که بومی یکی از استان های ذکر شده در بالا باشند امکان شرکت در این طرح و انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان را دارند. تمامی این افراد می توانند، ورود به سایت https://azmoon.iau.ac.ir اقدام به گزینش یکی از دو رشته پزشکی واحد زاهدان ظرفیت خودگردان با کد 716 و واحد زاهدان با کدهای 10101 و 109 نمایند.

مهلت انتخاب رشته و ظرفیت رشته پزشکی زاهدان

انتخاب رشته پزشکی دانشگاه آزاد زاهدان تا روز 18 دی ماه ادامه دارد و ظرفیت پذیرش دانشجو در این دوره بین 30 تا 40 نفر گزارش شده است. مورد بعدی این که در حدود 60 در صد از سهمیه پذیرش و جذب دانشجویان در این دوره مختص متقاضیان اهل استان سیستان و بلوچستان و 40 درصد باقی مانده به دو استان خراسان جنوبی و هرمزگان اختصاص دارد.

نکاتی پیرامون انتخاب رشته پزشکی زاهدان

نکته ای که باید به آن اشاره کرد که حتی دانشجویانی که در زمان کنکور سراسری گروه آزمایشی علوم تجربی دست به انتخاب رشته های این رشته تحصیلی زده اند و در حال حاضر مشغول به ادامه تحصیل در یکی از رشته های علوم تجربی در یکی از  دانشگاه های ایران هستند نیز فرصت انتخاب رشته مجدد در رشته پزشکی در این مرحله را دارند. توجه کنید که انتخاب رشته کنکور پزشکی این افراد مطابق رتبه کسب شده آن ها در کنکور تجربی صورت می گیرد. دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در طی هفت سال گذشته دانشجویانی را در رشته پزشکی جذب کرده است که اولین دانش آموختگان آن به تازگی موفق به اتمام این دوره تحصیلی شده اند. اما متأسفانه به علت وجود کمبودها و مشکلاتی در زمینه های مختلف در طی سال های اخیر با جذب دانشجوی پزشکی در این دانشگاه روبرو نبودیم. در حال حاضر خوشبختانه این امکان با رفع نواقص فراهم شده است.

آیا امکان تحصیل بدون کنکور در رشته پزشکی وجود دارد؟

رشته پزشکی از آن دست رشته هایی است که برای قبولی در آن باید کفش آهنی پوشید. پس می بینید که برای پذیرفته شدن در آن باید زحمت زیادی کشید. اما این موضوع با شرایطی چند برای داوطلب همراه است. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این مورد می توانید از مشاوران آیدانیتو کمک بخواهید. پس حتماٌ در صورت نیاز با مشاوران ما تماس بگیرید. در این مقاله به تحلیل و بررسی انتخاب رشته پزشکی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته پزشکی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *