آیدانیتو > دفترچه ثبت نام ارشد 1400
ثبت نام آزمون ارشد

دفترچه ثبت نام ارشد 1400

دفترچه ثبت نام ارشد 1400

با توجه به اینکه کنکور کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد با هم ادغام شده اند، دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 برای هر دو دانشگاه یکسان است. افرادی که قصد ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را دارند، می بایست دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمایند تا از زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 مطلع شوند. علاوه بر موارد فوق، مقررات نظام وظیفه، سهمیه ها و تسهیلات، شرایط و ضوابط ثبت نام اتباع خارجی و … را می توانید در دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 مطالعه نمایید. در این مقاله قصد داریم، زمان، نحوه و شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 و مقررات نظام وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 را مورد بررسی قرار دهیم. در مقاله مشاوره تحصیلی تلفنی کنکور کارشناسی ارشد نیز جزییاتی برای شما عزیزان ذکر شده.
برای آگاهی از رشته ها، گرایش ها، دانشگاه ها، شرایط پذیرش و ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد و هر آنچه باید در زمینه ثبت نام ارشد بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اصلاحات دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

مطابق آخرین اطلاعیه منتشر شده از سازمان سنجش آموزش کشور، در دفترچه ثبت نام ارشد در سال 1400 تغییراتی مشاهده می شود که بخشی از آن به کد رشته های امتحانی باز می گردد. مطابق این اطلاعیه، اطلاعات ثبت نام داوطلبان از اواخر بهمن ماه 99 بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد و داوطلبان بایستی تا اوایل اسفندماه نسبت به ویرایش اطلاعات ثبت نامی خود، اقدام نمایند. اگر قصد ثبت نام در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کد رشته های امتحانی اصلاح شده، زمان مجدد ثبت نام و ویرایش اطلاعات با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

با ارشد بدون کنکور ورود خود را به دانشگاه ساده تر کنید!!!

تا جایی که همه می دانیم به دلیل وجود دلایلی چند استقبال افراد و داوطلبان گروه های مختلف آزمایشی از دوره های بدون کنکور بیشتر است. از جمله مقاطع تحصیلی که ورود به آن به صورت بدون آزمون و البته تحت شرایطی خاص برای شما و سایر داوطلبان عزیز میسر است دوره کارشناسی ارشد بدون کنکور است. برای کسب اطلاعاتی جامع تر در مورد مواردی همچون رشته های تحصیلی ارائه شده در این دوره، دانشگاه های پذیرنده و جذب کننده دانشجو و موارد مهم و اساسی دیگر که ممکن است در ذهنتان سؤال ایجاد کرده باشند با مشاوران تحصیلی برجسته آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.

کدام رشته ها از دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد حذف شده اند؟ نام کدام گرایش ها تغییر یافته است؟

یکی از مهم ترین کار هایی که باید بکنید بررسی جزییات تغییر یافته در دفترچه می باشد. باتوجه به اصلاحات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد، برخی از رشته ها از طریق سایر مجموعه ها نیز پذیرش دانشجو خواهند داشت. از طرفی برخی از رشته ها در دانشگاه های جدید مورد پذیرش قرار می گیرند و برخی به طور کامل حذف می شوند. جالب است که در برخی از موارد حتی نام گرایش های برخی از رشته ها اصلاح می شوند. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی اصلاحات صورت پذیرفته در دفترچه ثبت نام ارشد 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از اصلاحات دفترچه ثبت نام ارشد 1400 و هر آنچه که باید در زمینه ثبت نام در کنکور ارشد بدانید، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

شرایط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400

1- افرادی که دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای باشند و یا دانشجوی سال آخر مقطع کارشناسی باشند، می توانند ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را انجام دهند. 2- دانشجویان مقاطع دکتری و کارشناسی ارشد که تا تاریخ 99/06/31 فارغ التحصیل نمی شوند، اگر قصد شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1400 را دارند، می بایست تا پایان مهلت ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 از تحصیل انصراف دهند. 3- دانشجویانی که در دوره های روزانه کارشناسی ارشد 99 پذیرفته شده باشند، حتی در صورت عدم ثبت نام و انصراف قطعی از رشته قبولی، مجاز به ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 جهت انتخاب رشته دوره روزانه نخواهند بود. 4- فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های دبیری می بایست قبل از ثبت نام موافقت کتبی و بدون قید و شرط آموزش و پرورش را مبنی بر ادامه تحصیل به دانشگاه قبولی خود ارائه دهند. 5- فارغ التحصیلان و دانشجویان رشته های گروه پزشکی، می بایست قبل از اقدام به ثبت نام، وضعیت خود را از لحاظ طرح تعهد خدمت به وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مشخص نمایند و از نظر وزارت مذکور منعی برای ثبت نام و شرکت در آزمون کارشناسی ارشد نداشته باشند. براای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از مقاله مشاوره تحصیلی تلفنی نیز بهره بگیرید.
برای آگاهی از شرایط و ضوابط ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
 

زمان و نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400

زمان ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد 1400 هم در نیمه ی دوم آذرماه 99 می باشد و به طور دقیق ثبت نام آزمون ارشد 1400 از 16 آذر ماه آغاز و تا 25 آذر ادامه می یابد. نحوه ثبت نام کنکور ارشد 1400 به صورت اینترنتی و از طریق سایت سنجش انجام می شود. داوطلبان قبل از ثبت نام می بایست دفترچه ثبت نام کنکور کارشناسی ارشد 1400 را مطالعه نمایند. هر داوطلب می تواند در یک کد رشته اصلی و یک کد رشته امتحانی شناور ثبت نام و برای هر کد رشته نیز یک کارت اعتباری خرید نمایند. سپس اطلاعات فردی و تحصیلی خود را به همراه گروه آزمایشی مورد نظر در فرم ثبت نام وارد کند. اگر داوطلبی قصد شرکت در دانشگاه های پیام نور و مؤسسات آموزشی غیر انتفاعی و غیر دولتی را داشته باشد، می بایست سریال اعتباری جداگانه تهیه نماید. با توجه به ادغام آزمون کارشناسی ارشد دانشگاه سراسری و آزاد، کلیه داوطلبانی که در آزمون کارشناسی ارشد 1400 شرکت کرده اند، در صورتیکه مجاز به انتخاب رشته شده باشند، می توانند انتخاب رشته دانشگاه آزاد را هم انجام دهند. برای ثبت نام در رشته پرستاری بدون کنکور اطلاعاتتان را از مشاورین آیدانیتو بگیرید.

جزییاتی در دفترچه که به آن ها دقت نمی کنید!

در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، نکات متعددی ذکر شده است که لازم است حتما قبل از اقدام به ثبت نام از آن ها اطلاع کافی داشته باشید. پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از مهم ترین نکات دفترچه کنکور کارشناسی ارشد 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
برای آگاهی از مهم ترین مندرجات دفترچه ثبت نام کنکور ارشد 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

از انواع سهمیه اطلاع دارید؟

انواع مختلفی از سهمیه ها در دفترچه ثبت نام کنکور ارشد، درج می شود. اگر قصد شرکت در کنکور کارشناسی ارشد را دارید، بایستی از انواع سهمیه ها و میزان اثر این سهمیه ها در کنکور، اطلاع کافی داشته باشید. پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از انواع سهمیه با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از انواع سهمیه ها در کنکور کارشناسی ارشد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

کدهای مورد نیاز برای ثبت نام کنکور ارشد

 برای سهولت کار و دقت بیشتر، برای ثبت نام در کنکور ارشد، به جای ذکر برخی عناوین، بایستی برخی کدها را وارد نمایید. به عنوان مثال در برابر فیلد نام شهر، تهران ذکر نمی شود و بایستی کد شهر تهران را استخراج و با اعمال کد، سیستم به طور خودکار کلمه تهران را ثبت می کند. در مورد نام رشته و واحد دانشگاهی هم همین روند تکرار می شود. پیشنهاد می کنیم که برای آگاهی از کد های کورد نیاز برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.
جهت آگاهی از کدهای مورد نیاز برای ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400

1- فارغ التحصیلان دوره کارشناسی ارشد مشمول، مجاز به ثبت نام نمی باشند. 2- مشمولان غایب حق شرکت در آزمون کارشناسی ارشد 1400 را ندارند، در صورت شرکت در آزمون و قبولی در دانشگاه، معافیت تحصیلی برای آنها صادر نمی گردد و دانشگاهها مجاز به ثبت نام آنها نمی باشند. 3- سنوات تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد حداکثر 3 سال می باشد. 4- دانشجویان اخراجی، تا پایان خدمت و یا اخذ معافیت دائم، مجاز به ادامه تحصیل نمی باشند.
برای آگاهی از کلیه مقررات وظیفه عمومی مندرج در دفترچه ثبت نام کارشناسی ارشد 1400 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

دانلود دفترچه ثبت نام ارشد

دفترچه ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد، همزمان با ثبت نام کنکور ارشد، از طریق سایت سنجش اموزش کشور، انتشار می یابد. با توجه به اینکه مطالعه ی دقیق دفترچه به منظور ثبت نام الزامی و البته زمانبر است، پیشنهاد ما این است که برای آگاهی از مهم ترین نکات دفترچه، با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به بررسی دفترچه ثبت نام ارشد 1400 پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله منابع کنکور کارشناسی ارشد بزنید.
اگر سوالی در زمینه دفترچه ثبت نام ارشد 1400 ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

0 دیدگاه در “دفترچه ثبت نام ارشد 1400

  1. زهره میراحمدی گفت:

    سلام. من لیسانس کامپیوتر دارم .میخواستم برای ارشد یه رشته دیگه بخونم . لیست رشته های شناور رو نمیدونم از کجا باید پیدا کنم .

    1. سعید گفت:

      لیست رشته های شناور همزمان با ثبت نام میاد وی سایت سازمان سنجش موفق باشید

  2. ستار گفت:

    سلام میشه بگید زمان ثبت نام کی هست هرجا ی چیزی زده چرا سنجش امسال انقدر بی نظم عمل کرده من توی ثبت نام ارشد 98 تحصیلیکو خوندم زده 16 آذر جمعه درسته؟

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز
      ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته از 16 آذرماه آغاز و تا 25 ام ادامه می یابد.

  3. سمیرا گفت:

    سلام من کارشناسی معماری خوندم برا ارشد میخواستم ی رشته دیگه امتحان بدم پیشنهاد شما در موردرشته هایی که به بورس ربط داشته باشه چیه

    1. آیدانیتو گفت:

      سلام دوست عزیز؛ رشته ی مدیریت مالی که از واحدهای آن بازارهای سرمایه گذاری است، به بورس مرتبط است. می توانید در زمینه ی آن مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *