انتخاب رشته کارشناسی بدون کنکور آزاد, کارشناسی بدون کنکور, کارشناسی بدون کنکور آزاد

دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی

دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی 

شاید تا چندین سال پیش قبولی در دانشگاه آزاد کمی سخت تر به نظر می رسید. اما امروزه با پیاده سازی طرح گزینش دانشجویان بدون آزمون در رشته های تحصیلی مختلف این امر مشکلات و سختی های گذشته را به همراه ندارد. با ثبت نام در رشته های تحصیلی خوب و پرطرفدار در دوره کارشناسی و کاردانی به رؤیای داشتن تحصیلات دانشگاهی خود جامه عمل بپوشانید. به جهت نزدیکی به تاریخ ثبت نام بدون کنکور مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد، این مقاله را به ذکر نکات لازم راجع به دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی 99 اختصاص داده ایم.

در صورت تمایل به شرکت در دوره کارشناسی بدون کنکور آزاد نکات و مطالب ذکر شده در این مقاله در مورد دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی  می تواند راهگشای شما در این امر باشد.

قوانین و ضوابط پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد

توجه داشته باشید که معیار گزینش دانشجویان در این دوره، معدل کتبی آنها بوده و تمامی این بر طبق سوابق تحصیلی خود در دوره متوسطه پذیرش می شوند.

دقت کنید که اولین رشته انتخابی شما در زمان ثبت نام، بسیار مهم بوده و در صورت داشتن ظرفیت قبولی شما در دانشگاه انتخابی صددرصد است.

در صورت تناقض نوع دیپلم دانش آموزان با گروه آزمایشی مورد آزمون شاهد اعمال درصدهای متفاوتی از معدل کتبی خواهیم بود. در این باره نظر شما به جدول زیر جلب می کنیم:

جدول ضرایب تأثیر سابقه تحصیلی بر طبق گروه آزمایشی و نوع دیپلم داوطلب

      نوع دیپلم

 

گروه آزمایشی

ریاضی فیزیکعلوم تجربیادبیات و علوم انسانیعلوم و معارف اسلامیدیگر عناوین دیپلم
علوم ریاضی و فنی10074.431.431.431.4
علوم تجربی80.910031.431.431.4
علوم انسانی41.241.210010041.2
هنر10010069.869.869.8
زبان های خارجی100100100100100

شیوه ثبت نام در مقطع کارشناسی بدون کنکور دانشگاه آزاد اسلامی 

در این قسمت از بحث دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی  خود را ملزم به ذکر شیوه ثبت نام در دوره بدون آزمون دانشگاه آزاد در مقطع کارشناسی می دانیم. اولین گام در شروع پروسه ثبت نام ورود به سامانه اینترنتی مخصوصاً دانشگاه آزاد (www.azmoon.org) بوده که در آن امکان دریافت و بررسی محتویات دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی 99 برای شما داوطلبان گرامی فراهم است. پس از انجام این کار، هر داوطلب باید به وسیله کارت بانکی خود کارت اعتباری به مبلغ 530.000 ریال را خریداری و پس از درج کد امنیتی و رمز و شناسه ثبت نام در فیلدهای مربوطه وارد صفحه ورود اطلاعات می شوید. اکنون می توانید 20 رشته شهر را انتخاب و در صفحه باز شده وارد نمایید.

نکته قابل توجه این که، هر داوطلب باید عکسی در سایز 6×4 یا 3×4 را با حجم کمتر از 70 کیلوبایت آماده کرده و در سایت دانشگاه آزاد ارسال نماید. از دیگر مشخصات این عکس می توان به داشتن فرمت jpg، تمام رخ بودن، فاقد هر گونه اثر منگنه و یا مهر اشاره کرد.

قوانین مربوط به انصراف از تحصیل دانشجویان

از دیگر موارد ذکر شده در دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی ، مسئله انصراف دادن از تحصیل است.

باید بگوییم که در صورت تمایل دانشجو به انصراف از تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه آزاد، پرداخت مبلغی بیشتر از شهریه ثابت (تقریبا 1.5 برابر آن) بر وی واجب می شود. البته در این مورد تبصره ای نیز وجود دارد. آن هم این که اگر فرد از طریق آزمون سراسری و دانشگاه آزاد پذیرفته شده باشد، پرداخت هزینه ذکر شده از وی صلب خواهد شد.

خوابگاه های دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی

توجه کنید که کلیه واحدهای بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی هیچ گونه مسئولیتی جهت تهیه امکانات اقامتی و یا خوابگاه برای دانشجویان را نداشته و این موضوع از حیطه تعهدات مسئولین این دانشگاه خارج است.

شرایط عمومی داوطلبان شرکت کننده در دوره های بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی

در دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی  به شرایط عمومی داوطلبان نیز اشاره شده است. که در زیر به ذکر آنها می پردازیم:

  • عدم داشتن مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران
  • سلامت کامل جسمی فرد داوطلب
  • عدم وجود مانع تحصیلی برای شخص تا پایان دوره ی تحصیل در دانشگاه آزاد
  • عدم وجود فساد اخلاقی در فرد متقاضی
  • باور قلبی به دین مقدس اسلام و یا ادیان دیگر
  • رعایت تمامی ضوابط و قوانین دانشگاه آزاد محل تحصیل
  • ممنوعیت گرفتن میهمانی و انتقالی برای دانشجو بر طبق آیین نامه مصوب
  • عدم تأمین خوابگاه توسط واحدهای دانشگاهی

دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دانشگاه آزاد

به منظور ثبت نام بدون کنکور در دانشگاه آزاد ، بایستی از کلیه شرایط و ضوابط پذیرش بدون کنکور این دانشگاه ، اطلاع داشته باشید.در مقاله پیش رو، مبحث دفترچه انتخاب رشته آزاد بدون کنکور کارشناسی 99 را مطرح کردیم. در صورت علاقه، می توانید مقاله مربوط به لیست رشته های بدون کنکور آزاد را نیز مطالعه بفرمایید.

مشاورین متخصص آیدانیتو در کوتاه ترین زمان ممکن، جامع ترین اطلاعات را در اختیار شما قرار می دهند . اگر سوالی در زمینه انتخاب رشته و دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور دارید ، با مشاورین حرفه ای آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *