لیست دانشگاه ها کاردانی بدون کنکور آزاد

دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران





 

دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران

دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان سامانه دانشگاهی مطرحی در کشور شناخته شده که  در دومین ماه سال 1361 یعنی اردیبهشت احداث گردید. این دانشگاه بنام از جمله بزرگترین مراکز پژوهشی و آموزشی در دنیا و ایران به شمار می رود. امروزه دانشگاه آزاد مراکزی بی شمار در سرتاسر کشور داشته و پیشنهاد تاسیس آن به وسیله جناب آقای هاشمی رفسنجانی داده شد. لازم به ذکر است که دانشگاه آزاد اسلامی در طول سال های فعالیت خود پیشرفت ها و موفقیت های بسیاری را تجربه کرده و با وجود تعداد زیاد دانشجویان نخبه افتخاراتی را در زمینه های مختلف علمی به ارمغان آورده است. همان طور که می دانید دانشگاه آزاد اسلامی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجویان را به شکل بدون آزمون پذیرش کرده و دوره های با آزمون برای این دو مقطع در دانشگاه آزاد وجود ندارد. در این مقاله به بررسی دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا با لیست دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران دست یابید.

شرایط تحصیل در دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران

در مورد شرایط تحصیل دانشجو در رشته مهندسی عمران دانشگاه آزاد اسلامی باید گفت که هیچ کس از داوطلبان مایل به ادامه تحصیل در این دانشگاه، نباید منعی از نظر قوانین کشوری و شرعی داشته باشد. علاوه بر این، دانشگاه آزاد اسلامی کوچک ترین مسئولیتی بابت تامین، تهیه امکانات رفاهی و یا خوابگاه نداشته و در صورت نیاز، دانشجویان غیر بومی امکان استفاده از خوابگاه های مختص خود دانشگاه را دارند.

جهت دادن در خواست پذیرش برای تحصیل در کاردانی بدون کنکور آزاد ، وجود مدرک دیپلم چهار ساله نظام قدیم در گروه فنی و حرفه ای و دیپلم فنی و حرفه ای و کار و دانش الزامی است. در صورتی که بدون داشتن گواهی نامه پیش دانشگاهی قصد ورود به مقطع کاردانی را داشته باشید، در انتخاب رشته محدودیت داشته و تنها امکان انتخاب از میان رشته های گروه آزمایشی مربوط به نوع دیپلم خود را دارید. در غیر این صورت، هیچ گونه محدودیتی برای انتخاب رشته ندارید.

ظرفیت پذیرش دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران

درباره ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد عمران باید گفت که متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی هرگز ظرفیت رشته هایش را در دفترچه راهنمای انتخاب رشته درج نمی کند. اما به طور تقریبی می توان ظرفیت کاردانی مهندسی عمران را در دانشگاه های مختلف بین 60 تا 80 نفر در نظر گرفت.

لیست دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران

قسمت پایانی این مطلب را به ذکر لیست دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران اختصاص داده و شماری از آن ها را برایتان نام می بریم:

 

ردیف

لیست دانشگاه های پذیرنده آزاد کاردانی عمران

1

آذربایجان شرقی  مرکز  ترکمان چای

2

آذربایجان شرقی  واحد  اهر

3

آذربایجان شرقی  واحد  ایلخچی

4

آذربایجان شرقی  واحد  جلفا

5

آذربایجان شرقی  واحد  شبستر

6

آذربایجان شرقی  واحد  عجب شیر

7

آذربایجان شرقی  واحد  مراغه

8

آذربایجان شرقی  واحد  میانه

9

آذربایجان غربی  مرکز  قره ضیاء الدین

10

آذربایجان غربی  واحد  خوی

11

آذربایجان غربی  واحد  مرکز انگوت

12

آذربایجان غربی  واحد  مشکین شهر

13

آذربایجان غربی  واحد  مهاباد

                                                                                         

ردیف

لیست دانشگاه های پذیرنده آزاد کاردانی عمران

1

اردبیل واحد بیله سوار

2

اردبیل واحد سرعین

3

اردبیل واحد سرعین

4

اصفهان مرکز مهردشت (دهق)

5

اصفهان واحد اردستان

6

اصفهان واحد میمه

7

تهران واحد پرند

8

تهران واحد رودهن

9

خراسان جنوبی واحد بیرجند

10

خراسان جنوبی واحد تایباد

12

خراسان رضوی مرکز سرخس

11

خراسان رضوی واحد کاشمر

13

خراسان شمالی واحد بجنورد

 

ردیف

لیست دانشگاه های پذیرنده آزاد کاردانی عمران

1

خوزستان  واحد  ایزه

2

خوزستان  واحد  بهبهان

3

خوزستان  واحد  دزفول

4

خوزستان  واحد  رامهرمز

5

خوزستان  واحد  سمنان

6

خوزستان  واحد  شاهرود

7

خوزستان  واحد  شوشتر

8

سیستان بلوچستان  واحد  زابل

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله ظرفیت پذیرش کاردانی بدون کنکور آزاد عمران بزنید.

پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با دانشگاه های کاردانی بدون کنکور آزاد عمران با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید. در ضمن شما می توانید انتخاب رشته کاردانی بدون کنکور آزاد عمران خود را نیز به مشاوران حرفه ای آیدانیتو بسپارید.
 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *