آیدانیتو > خیانت در زندگی مشترک | خیانت به همسر و راه و رسم بهبود روابط زناشویی
خانواده, خیانت

خیانت در زندگی مشترک | خیانت به همسر و راه و رسم بهبود روابط زناشویی

اثرات خیانت در زندگی مشترک

خیانت در زندگی مشترک

خیانت در زندگی مشترک به معنای شکستن قول وفاداری است. وقتی دو نفر ازدواج می‌کنند، زندگی مشترک را با تعهد آغاز می‌کنند و پیمان می بندند که هرگز بی وفایی نکنند. اما، در سراسر جهان، خیلی از افراد متأهل خیانت را در زندگی مشترک تجربه کرده‌اند و همه‌ی ما حداقل یک نفر را می‌شناسیم از جانب همسرش مورد خیانت قرار گرفته است.

متأسفانه شکستن پیمان زناشویی عوارض خطرناک و ناراحت کننده‌ای به همراه دارد و می‌تواند به افسردگی، خشونت خانگی، طلاق و حتی قتل ختم شود. اما آیا جواب خیانت، خیانت است ؟

 

انواع خیانت در زندگی مشترک

اگر بخواهیم خیانت را به انواع مختلفی تقسیم بندی کنیم می توانیم انواع آن را به صورت جنسی، عاطفی و جنسی-عاطفی بیان کنیم.

جنسی

در این شکل از خیانت، یکی از همسران به رابطه‌ جنسی با فرد یا افرادی دیگر تن می‌دهد در حالی که هیچ وابستگی عاطفی‌ای به آن‌ها ندارد.

عاطفی

در این نوع خیانت به همسر ، فرد از نظر احساسی به شخص دیگری وابسته می‌شود و به او علاقه پیدا می‌کند اما رابطه‌ جنسی برقرار نمی‌کند.

جنسی – عاطفی

در خیانت جنسی – عاطفی در حقیقیت یکی از همسران عاشق شخصی خارج از زندگی مشترک می‌شود و در یک رابطه‌ی فرازناشویی رابطه‌ جنسی برقرار می‌کند و از لحاظ عاطفی دلبسته می‌شود.

علائم و نشانه‌های خیانت در زندگی مشترک

  • دوری عاطفی از همسر
  • کاهش یا توقف رابطه‌ جنسی
  • خشم و عصبانیت و انتقاد بیش از حد
  • افزایش ساعت های کاری، اضافه کاری، جلسات و سفرهای کاری
  • افزایش توجه به ظاهر
  • حالت دفاعی عجیب و غیرعادی موقع  مورد سؤال قرار گرفتن
  • نیاز بیش از حد به تنهایی و حریم خصوصی
  • تماس‌های تلفنی زیاد و مشکوک در فضای خانه
  • خروج از اتاق موقع صحبت با تلفن
  • دروغگویی و صحبت‌های متناقض
  • کاهش صمیمیت و تعامل در زندگی مشترک
  • وقت گذراندن بیش از حد در فضای مجازی
  • تمایل زیاد به انجام کارهای خارج از خانه مثل خرید کردن یا بردن ماشین به کارواش
  • ناپدید شدن حلقه‌ی ازدواج
  • اضافه کردن رمز به وسایل الکترونیکی یا تغییر رمزهای قبلی
  • تغییر ناگهانی علایق و سرگرمی‌های

علت خیانت بین زوجین

سؤال اصلی همه‌ی کسانی که در زندگی مشترک مورد خیانت قرار می‌گیرند این است که « علت خیانت چیست؟»

آن‌ها می‌خواهند بدانند که چه عامل یا عواملی باعث دوری همسرشان و روی آوردن او به رابطه‌ی جنسی و عاطفی با شخصی دیگر شده است. یا به عنوان مثال چرا امروزه خیانت به شنهان شده استوهر دیگر تابو نیست و انگار زشتی این کار در پشت برخی از به اصطلاح روشن فکری هایی که انسان را به سمت دره هدایت می کنند، پ! در ادامه به تعدادی از علل خیانت می پردازیم:

دلایل فردی

دلایل فردی بسیاری ممکن است که وجود داشته باشند که فرد را به سمت خیانت سوق می دهند. به همین منظور است که مشاوره خیانت به صورت کاملا منحصر به فرد می تواند کمک کننده باشد.

جنسیت

مردها بیشتر از زن‌ها خیانت می‌کنند. بعضی دلیلش را ترشح هورمون تستوسترون می دانند که نقش بسیار مهمی در تمایل به رابطه‌ی جنسی دارد و عده ای معتقدند که برخورد جامعه با خیانت مردان به شدت برخورد با خیانت زنان نیست و همین تفاوت جسارت آن ها را برای این عمل بیشتر می کند.

اخلاق

افراد با وجدان کمتر ممکن است به سمت خیانت بروند. ویژگی‌های منحصربه‌فرد اشخاص مختلف با احتمال خیانت در آن‌ها مرتبط است. آن هایی که خیلی راحت دست به کارهای غیرقانونی و غیراخلاقی می‌زنند بیشتر ممکن است خیانت کنند.

خیانت در زندگی زناشویی

جهت گیری مذهبی و سیاسی

افراد مذهبی و افرادی که گرایش‌های سیاسی محافظه کارانه دارند، کمتر خیانت می‌کنند. چون از اصول محکم و غیر قابل انعطافی برخوردار هستند.

دلایل رابطه‌ای

آدم ها ممکن است به دلیل عدم رضایت در رابطه بی‌وفایی کنند. راضی نبودن از رابطه‌ی جنسی، تفاهم نداشتن با همسر، مشکلات رابطه‌ای، طلاق عاطفی، روزمرگی و یکنواختی زندگی مشترک و … می توانند منجر به تمایل فرد به پیدا کردن شور و هیجان در یک رابطه‌ی فرازناشویی شوند و دروغ و خیانت در عشق اتفاق بیافتد.

دلایل موقعیتی خیانت کردن

ممکن است فرد خائن از شخصیت خوبی برخوردار باشد و در یک رابطه‌ی رضایت بخش باشد. اما عاملی در محیط او را به سمت خیانت به همسر سوق دهد.

مثلاً همکاری با یک زن یا مرد خیلی جذاب، شغلی که فرد در آن در تعامل با افراد زیادی باشد، زندگی شهری، معاشرت‌های خیلی زیاد و … می‌توانند احتمال خیانت را بالا ببرند.ایا بعد از خیانت میشود زندگی کرد دغدغه خیلی از افراد هست.

چه باید کرد؟

پیشگیری از خیانت به همسر اولین و مهم‌ترین مرحله در مواجهه با آن است که کاملا ًبستگی به خصوصیات شخصیتی و اعتقادی افراد دارد.بعد از خیانت همسر چه کنیم؟ دغدغه اصلی خیلی از افراد هست.

انسان‌ها باید تعهد را باور داشته باشند تا درگیر خیانت نشوند. اما اگر این اتفاق بی‌افتد اگر خیانت دیدیم چه کنیم؟ صحبت کردن در مورد خیانت توسط همسران، مراجعه به روانشناس و مشاور خانواده و روش‌های درمانی‌ای مثل زوج درمانی ممکن است زندگی مشترک از دست رفته را بازگرداند.در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم؟ پرسش بسیاری از همسران میباشد.

مشاوره خیانت در آیدانیتو

خیانت الزاماً به معنای طلاق و جدایی نیست. شاید غیر قابل باور باشد اما گاهی اوقات کیفیت زندگی مشترک بعضی از همسران بعد از بخشش خیانت استفاده از خدمات مشاوره ای افزایش پیدا می کند.

البته در هر شرایطی نمی توان خیانت را بخشید. پشیمانی همسر خیانت کار و اشتیاق او به جبران اشتباهات و ترمیم رابطه مهم ترین لازمه بخشش خیانت است. همسرانی که از خیانت همسرشان آگاه شده اند، می توانند با کمک خدمات مشاوره خیانت به همسر تشخیص بدهند که بخشش خیانت ممکن است یا خیر.

اگر شاهد نشانه های خیانت در زندگی مشترکتان هستید، مشاوران باتجربه و حرفه ای آیدانیتو می توانند به شما کمک کنند تا در صورت اطمینان از بی وفایی همسرتان، بی گدار به آب نزنید و بهترین و عاقلانه ترین تصمیم را بگیرید.

 

3 دیدگاه در “خیانت در زندگی مشترک | خیانت به همسر و راه و رسم بهبود روابط زناشویی

  1. وای ممنون از مطلب خوبتون. من چند سال با همسرم مشکل دارم از چه طریقی می توانم مشاوره بگیرم؟

Average
5 Based On 3

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *