انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98

از آنجایی که میکروبیولوژی یکی از رشته های مورد توجه داوطلبین گروه تجربی است و بسیاری از داوطلبین می خواهند موفق به قولی در این رشته شوند، اطلاع از حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98 اهمیت بالایی دارد. در این مقاله در ابتدا توضیحی درباره ی میکروبیولوژی می دهیم بعد از آن عواملی که بر قبولی در میکروبیولوژی تأثیر می گذارند را بررسی می کنیم و درنهایت رتبه و درصد آخرین نفرات پذیرفته شده در رشته میکروبیولوژی در سال های گذشته را بیان می کنیم.

نگاهی به میکروبیولوژی

با اختراع میکروسوپ درس جدید به روی علم زیست شناسی گسترده شد. علم میکروبیولوژی یا همان میکروب شناسی علمی که در آن به بررسی موجودات ریزی که حتی با چشم قابل دیدن نیستند، می پردازد. موجوداتی که تعداد و متنوع گونه ای آنها بسیار زیاد است. اگر شرایط محیطی مناسبی داشته باشند، به سرعت تکثیر می شوند و تعداد آنها در مدت زمان 72 ساعت به بیش از 500 می رسد. تنوع، تعداد و نحوه تأثیر بر مواد این میکروارگانیسم ها آنقدر زیاد است که تمام زمین و تمام صنایع را در بر گرفته اند. رشته میکروبیولوژی یک رشته پژوهشی است و به نوعی فعالیت تخریبی یا مفید این میکروارگانیسم ها در بخش های مختلف از کشاورزی و صنعت تا بهداشت و کنترل کییفیت می پردازد.

جایگاه رشته میکروبیولوژی

رشته میکروبیولوژی زیر مجموعه زیست شناسی است. این رشته شباهت زیادی به زیست شناسی سلولی و مولکولی دارد. میکروبیولوژی در زیرگروه یک گروه تجربی قرار گرفته است.

چه عواملی بر قبولی در رشته میکروبیولوژی تأثیرگذار است؟

قبل از بررسی حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98 باید با عواملی که بر قبولی شما در رشته میکروبیولوژی تأثیر می گذارد آشنا شد، از جمله این موارد می توان موارد زیر را نام برد: 1- درصد زده شده دروس امتحانی 2- ضریب دروس مختلف 3- معدل دوره دیپلم و ضریب تأثیر آن 4- معدل دوره پیش دانشگاهی و ضریب تأثیر آن 5- سهمیه 6- رتبه و تراز کسب شده اگر شما با آمادگی بالاتری در کنکور شرکت کرده باشید به تعداد بیشتری از سؤالات پاسخ می دهید و درنتیجه درصد بهتری در هر درس کسب می کنید. همان طور که می دانید هر درس دارای یک ضریب است. ضرایب دروس در زیرگروه یک در جدول زیر آمده است:
دروس عمومیدروس اختصاصی
نام درسضریبنام درسضریب
ادبیات فارسی4زمین شناسی0
معارف اسلامی3ریاضی2
زبان عربی2فیزیک2
زبان انگلیسی2شیمی3
زیست شناسی4
  در سال های اخیر سازمان سنجش تصمیم گرفته است سوابق تحصیلی را نیز در تراز و رتبه کنکور تأثیر دهد.  سوابق تحصیلی تنها در صورتی که تأثیر مثبت بر تراز بگذارند، محاسبه خواهند شد. این میزان تأثیر برای معدل دیپلم حداکثر 25% و برای معدل پیش دانشگاهی حداکثر 5% است. این درصد ضریب تأثیر بر اساس نوع دیپلم و پیش دانشگاهی و گروه آزمایشی است.

آخرین رتبه و حداقل درصد برای قبولی میکروبیولوژی

در اینجا می خواهیم حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98 را برایتان مشخص کنیم. به این منظور باید به بررسی نفرات آخر قبول شده در سالهای گذشته بپردازیم. البته توجه داشته باشید این رتبه ها هر ساله باید به بررسی نفرات آخر قبول شده در سالهای گذشته بپردازیم. البته توجه داشته باشید این رتبه ها هر ساله بر اساس تغییر ظرفیت و تغییر میزان تمایل داوطلبین تغییر خواهد کرد و داشتن رتبه درصدهایی مشابه به معنی قبولی صد در صد نیست. هر چه تراز و رتبه بهتری کسب کرده باشید، احتمال قبولی شما بیشتر است. از آنجایی که سهمیه مناطق در دانشگاه آزاد دارای اهمیت نیست، رتبه کشوری را درنظر گرفته ایمد در جدول زیر رتبه کشوری آمده است:
نام دانشگاهرتبه کشوری
تهران پزشکی59046
علوم دارویی95334
واحد مشهد124596
تهران شمال115141
واحد همدان21182
واحد کرج132475
تهران شرق151200
واحد ارومیه194951
واحد کرمان199839
واحد شهر قدس212556
واحد اراک232510
واحد رشت23822
واحد تنکابن311603
واحد لاهیجان315813
واحد اسلامشهر298016
واحد پزشکی تهران85236
  در این مقاله با موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98 همراه علاقه مندان به قبولی در رشته میکروبیولوژی بودیم. در صورت تمایل میتوانید مقاله کارنامه و رتبه قبولی میکروبیولوژی آزاد 98 را نیز نگاه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *