انتخاب رشته تجربی

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98





حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98

در این مقاله به موضوع حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98 خواهیم پرداخت. داوطلبانی که قصد انتخاب رشته در گروه آزمایشی علوم تجربی را دارند، توجه کنند که با مطالعه و اطلاع از حداقل درصد دروس و اخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98 می توانید انتخاب رشته هوشمندتری نسبت به سایر داوطلبان داشته باشند. با توجه به تعداد بالای شرکت کنندگان بهتر است با علم و آگاهی مراحل ورود به دانشگاه را طی کنید و اطلاع از آخرین رتبه قبولی رشته مورد نظر شما می تواند در تصمیم گیری های انتخاب رشته و کمک بزرگی برای شما باشد. بنابراین با مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98 همراه باشید.

معرفی رشته علوم آزمایشگاهی

علوم آزمایشگاهی شاخه ای از علوم پزشکی است در ارتباط با آنالیز آزمایشگاهی خون مایعات و انساج بدن انسان برای تشخیص بیماری و درمان میپردازد. تعداد واحدهای درسی علوم آزمایشگاهی را در ادامه مشاهده خواهید کرد:
  1. دروس عمومی= 22 واحد
  2. دروس پایه = 31 واحد
  3. دروس تخصصی = 61 واحد
  4. کارآموزی در عرصه = 16 واحد
رشته علوم آزمایشگاهی از رشته های گروه 1 علوم تجربی در مقطع کارشناسی است. که بر این اساس دروس عمومی و اختصاصی آن به صورت زیر است:
دروس عمومی
نام درسضریب
زبان و ادبیات فارسی4
زبان عربی2
فرهنگ و معارف اسلامی3
زبان های خارجی2

 

دروس تخصصی
نام درسضریب
زمین شناسی0
ریاضی2
زیست شناسی4
فیزیک2
شیمی3
  البته توجه کنید که ارزش دروس تخصصی در آزمون بیشتر است. بر همین اساس دروس اختصاصی سه برابر خواهد شد، بنابراین درس زیست شناسی و بعد شیمی از پر اهمیت ترین دروسی هستند و داوطلبان باید دقت بیشتری برای مطالعه و تست زنی به آن ها اختصاص دهند. داوطلبان می توانند یکی از سهمیه های زیر را که از آن برخوردار هستند، انتخاب کنند.
  • سهمیه عادی
  • سهمیه بسیج فعال
  • سهمیه رزمندگان – ایثارگران و خانواده شهداء
  • سهمیه بهیاران
توجه داشته باشید که در دانشگاه های سراسری سهمیه مناطق و در دانشگاه آزاد سهمیه عادی وجود دارد و بر این اساس در کارنامه و رتبه قبولی دانشگاه آزاد اسلامی به رتبه کشوری و تراز توجه می شود.

حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی

در این مبحث با توجه به کارنامه داوطلبان سال گذشته به محدوده درصدهای قبولی و حداقل رتبه قبولی (کشوری) در برخی از دانشگاه های ارائه دهنده این رشته پرداخته ایم. توجه داشته باشید که درصدهای قبولی در هر سال با توجه به سطح علمی داوطلبان و سطح سؤالات تغییر خواهد کرد و در سال 98 دانشگاه ازاد سطح علمی دانشگاه را افزایش داده است. محدوده درصد ها و رتبه قبولی  هر واحد دانشگاه آزاد متفاوت است و این تفاوت به سطح علمی واحد ها بستگی دارد، در این مبحث درصد قبولی برخی از واحدهای دانشگاه آزاد که در رتبه های بالا قرار دارند، گرداوری شده اند.
ادبیات فارسی15-2010-15
عربی15-2010-15
دین و زندگی15-2010-15
زبان انگلیسی12-2010-15
ریاضی10-2010-5
زیست شناسی15-2512-10
فیزیک10-2010-5
شیمی10-2010-5
رتبه در کشور18000-3103048000-60310
دانشگاه پذیرندهسطح 1سطح 2
  به داوطلبان گرامی پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله حداقل درصد دروس و آخرین رتبه قبولی علوم آزمایشگاهی آزاد 98 برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده و جزئیات پذیرش دانشگاه آزاد در رشته علوم آزمایشگاهی به مقاله محل قبولی و دانشگاه های پذیرنده علوم آزمایشگاهی آزاد 98مراجعه کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *