مشاوره تحصیلی

جمع بندی عید

جمع بندی عید

ایام تعطیلات عید در راه است ایامی که روزهای بسیار مهم و سرنوشت سازی برای داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی به حساب می آید. با توجه به اهمیت این موضوع از تمامی دانش آموزان انتظار می رود که ایام نوروز را به عنوان بهترین زمان برای جمع بندی و مرور درس و همین طور تست زنی انتخاب نمایید. در حقیقت تعطیلات نوروزی به دلایل موقعیت زمانی خود به عنوان نقطه عطفی برای هر یک از دانش آموزان به شمار می آید و اگر دانش آموز در طول این زمان اقدام به اصلاح جهت حرکت خود نمایند به طور قطع به یقین وضعیت بهتری دارند و می توانند موفقیت های بیشتری را کسب نمایند. با توجه به سؤالات متعدد داوطلبان مبتنی بر نحوه جمع بندی درس ها در ایام نوروز و نحوه مطالعه آن ها به بررسی نحوه مطالعه و مرور درس ها در طول این ایام برای شما عزیزان می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا اطلاعات لازم را در رابطه با جمع بندی عید به دست آورید.

 

اهمیت جمع بندی دروس در عید

ایام عید همواره به عنوان بهترین فرصت مطالعاتی برای مرور درس ها و نقاط ضعف شناخته می شود. باید عرض کنیم که شیوه جمع بندی دروس در عید نوروز برای هر کدام از داوطلبان متفاوت است و هر کدام از آن ها باید برنامه جمع بندی متفاوتی را برای خود داشته باشند. در مجموع در ایام نوروز با چند گروه از داوطلبان عزیز کنکوری برای جمع بندی عید روبرو هستیم. اولین دسته دانش آموزانی هستند که از دوران تعطیلات عیدنوروز به عنوان سکویی جهت پرش و کسب موفقیت های بیشتر در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها بهره می گیرند. دومین دسته اشخاص و دانش آموزانی هستند که تصور می کنند در صورت از دست دادن ایام نوروز امکان و فرصت به دست آوردن نتیجه خوب و مطلوبی را در کنکور سراسری ندارند. اما این قبیل از افراد باید به این موضوع توجه کافی را مبذول دارند که در صورت عدم مطالعه در این ایام به هیچ وجه نباید ناامید شوند و انگیزه خود را برای ادامه راه از دست بدهند. سومین دسته شامل فارغ التحصیلان عزیز است که ایام عید در مقایسه با روزهای دیگر تفاوت خاص و چندانی ندارد و در هر روز زمانی در اختیار آن هاست که در ایام نوروز نیز در اختیارشان است. در نتیجه، این قبیل از داوطلبان لزوماً باید نهایت استفاده را از همه روزهای خود ببرند تا نتیجه مطلوب و مورد نظرشان را در کنکور سراسری به دست آورند. سومین دسته، دانش آموزان مشغول به تحصیل در مدارس هستند که حتماً باید از تعطیلات عید نوروز برای جمع بندی عید کنکور استفاده نمایند تا بتوانند به هدف اصلی خود برسند.
مشاوران آیدانیتو می توانند با دادن بهترین برنامه برای جمع بندی کنکور در عید شما را به بهترین شکل به هدف نزدیک کنند. پس با آن ها تماس بگیرید.

نحوه جمع بندی دروس در عید

شما دوستان داوطلب برای برنامه جمع بندی عید باید اقدام به تهیه فهرستی کامل از نقاط ضعف خود را تهیه نمایید. تجربه نشان داده است که تمامی دانش آموزانی که مؤفق به استفاده از این بازده دو هفته ای شده اند امیدواری بیشتری به جمع بندی منابع مطالعاتی و دروس دارند و پس از اتمام تعطیلات نوروز با شور و شوق و انرژی بیشتری به درس خواندن و مطالعه ادامه می دهند. مطالعه مباحث درس های عمومی و تست زنی جهت درس های تخصصی برنامه ای ایده آل برای کنکوری های عزیز برای جمع بندی عید است. توجه شمار زیادی از داوطلبان کنکور در طول ایام نوروز به درس های تخصصی اختصاص دارد. ولی باید به این نکته مهم و اساسی نیز توجه لازم مبذول شود که در آزمون های جامع بعد از عید داوطلب افت شدیدی را در درصدهای دروس عمومی دارد و اثر درصد بالای به دست آمده در این دروس واقعاً مهم و اثرگذار است. در نتیجه، در کنار مطالعه دروس اختصاصی در جمع بندی عید کنکور سراسری هر دانش آموز باید دروس عمومی را هم در برنامه مطالعاتی خود بگنجاند. در دروس اختصاصی همچون ریاضی، زیست، شیمی و فیزیک اقدام به تست زنی نمایید. در هر قسمتی که با مشکل مواجه شدید به راحتی می توانید به خلاصه های از قبل جمع آوری شده مراجعه نمایید و مبحث آن بخش را مجدداً مطالعه کنید.

برای مرور کردن دروس اختصاصی علاوه بر مرور خلاصه های از قبل تهیه شده باید دست به بررسی تست های علامت دار و تست های کنکور های آزمایشی بزنید. باید اشاره کنیم که اولویت با تست های کنکور های سال های قبل است. برنده این ماراتن بزرگ فردی است که تست های زیادی را می زند. برای مرور درس عمومی نیز هیچ نیازی به مطالعه کل متن کتاب به دلیل وقت گیر بودن آن نیست. توصیه می کنیم که فقط به مطالعه خلاصه ها و سرتیترهای از قبل جمع آوری شده بپردازید. پس از مرور مباحث سعی در انتخاب تست های کنکور سال های گذشته به صورت مجموعه ای و مطالعه آن ها را داشته باشید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی جمع بندی عید پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مشاوره برنامه ریزی کنکور زنید.
مشاوران آیدانیتو می توانند اطلاعات جامع و کاملی را در رابطه با جمع بندی عید در اختیار شما قرار دهند. پس با آن ها تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *