کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98





ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98

پذیرش بدون کنکور، ورود به دانشگاه را برای داوطلبان آسان کرده است. در حال حاضر تمام متقاضیان ورود به موسسات آموزش عالی می توانند بدون دغدغه قبول شدن یا نشدن در کنکور و استرس حاصل از آن، به تحصیلات عالیه در رشته مورد علاقه شان بپردازند. روانشناسی هم رشته ای است این روزها متقاضی زیاد دارد و از تمام گروه های آزمایشی داوطلبان زیادی قصد انتخاب این رشته را برای ادامه تحصیل دارند. بسیاری از داوطلبان، بخصوص آنهایی که فرصت مطالعه برای کنکور را ندارند و یا روانشناسی را به عنوان رشته دوم انتخاب کرده اند، ترجیح می دهند بدون کنکور در این رشته تحصیل کنند و به دنبال اطلاعات ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98 هستند.

پذیرش در رشته روانشناسی بدون کنکور 98 چه شرایطی دارد؟

پذیرش بدون کنکور در رشته روانشناسی، مانند سایر رشته هایی که پذیرش بدون کنکور دارند، براساس سوابق تحصیلی است. سوابق تحصیلی که ملاک پذیرش هستند، عبارتند از معدل کتبی دیپلم و معدل دروس نهایی پیش دانشگاهی با محاسبه تأثیر معدل. ینابراین، هر چه معدل داوطلب بالاتر باشد، شانس قبولی اش در رشته روانشناسی بالاتر می رود. داوطلبانی که شرایط شان احراز شود، می توانند ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98 را در دوره های روزانه، شبانه(نوبت دوم)، غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان و….انجام دهند. داوطلبان هر سه گروه آزمایشی ریاضی، تجربی و انسانی مجاز به انتخاب رشته روانشناسی و تحصیل در آن هستند. به دلیل اینکه پذیرش براساس معدل دیپلم صورت می گیرد، معدل دیپلم داوطلبان شرایطی دارد، از جمله اینکه داوطلبان نظام قدیم باید دیپلم چهار سال دبیرستان و داوطلبان نظام جدید باید مدرک پایان پیش دانشگاهی خود را ارائه دهند.  از شرایط دیگر ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98 این است که داوطلبان آقا نباید مشکل خدمت نظام وظیفه داشته باشند. داوطلبانی که هر گونه نقص در مدارک داشته باشند و یا یکی از شرایط را نداشته باشند، حتی در صورت قرار گرفتن در لیست پذیرفته شدگان نهایی روانشناسی بدون کنکور، ثبت نام نخواهند شد. بنابراین بهتر است متقاضیان پیش از اقدام به ثبت نام، از تکمیل مدارک خود اطمینان حاصل کنند برای مثال متقاضیانی که مدرک پیش دانشگاهی ندارند بررسی کنند که آیا تا آخر شهریور 98 این مدرک را دریافت خواهند کرد یا خیر.

ثبت نام بدون کنکور در رشته روانشناسی چه مراحلی دارد؟

ثبت نام و انتخاب رشته دوره بدون کنکور 98  در یک زمان به صورت اینترنتی و با انتخاب رشته کنکور سراسری همزمان انجام می شود. پس، داوطلبانی که قصد دارند ثبت نام بدون کنکور روانشناسی را انجام دهند، نیمه مرداد باید دفترچه راهنمای ثبت‌نام و پذيرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصيلی مربوط به گروه آزمایشی خود را از سایت سازمان سنجش دریافت کند و شرایط ثبت نام و کدرشته هایی که در رشته روانشناسی جذب دانشجو دارند را در این دفترچه بررسی کنند. پس از مطالعه دفترچه و انتخاب حداکثر 150 کدرشته موردنظر، باید آنها را براساس اولویت در فرم انتخاب رشته وارد کنند. داوطلبان عزیز اولویت بندی کدرشته ها را با دقت زیاد انجام دهند و کدرشته هایی که قبولی در آنها هدف اصلی شان است را در بالای لیست قرار دهند. بی دقتی در اولویت بندی شانس قبولی در کدرشته انتخابی را بسیار کاهش خواهد داد. دریافت کد پیگیری 16 رقمی و کد ثبت نام 7 رقمی به منزله اتمام مراحل ثبت نام کارشناسی بدون کنکور روانشناسی 98 است. بهتر است از این دو کد و فرم انتخاب رشته نسخه چاپی تهیه کرده و تا زمان ثبت نام نهایی در دانشگاه آنها را نزد خود نگهداری کنند. در پایان تذکر سه نکته لازم است:
  • هر متقاضی فقط می تواند در یک گروه آزمایشی اصلی به علاوه گروه آزمایشی هنر یا زبان شرکت کند. متقاضی فقط می تواند از گروه آزمایشی که در آن شرکت کرده انتخاب رشته کند.
  • متقاضی برای انتخاب رشته در هر گروه آزمایشی باید یک کارت اعتباری مجزا از سایت سازمان سنجش دریافت کند.
  • اگر معدل اعلام شده هنگام ثبت نام تفاوتی با معدل واقعی او داشته باشد، از ثبت نام او در دانشگاه جلوگیری خواهد شد.
پیشنهاد می کنیم در زمینه ثبت نام و انتخاب رشته بدون کنکور سری هم به مقاله های شرایط ثبت نام بدون کنکور کارشناسی 98 و ثبت نام کارشناسی بدون کنکور 98 بزنید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *