آیدانیتو > ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 1400
کاردانی به کارشناسی بدون کنکور

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 1400

ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 1400

بعد از کنکور سراسری و انتخاب رشته آن بسیاری از داوطلبین اقدام به انتخاب رشته مورد علاقه خود در مقطع کاردانی می کنند. تصمیم این افراد تحصیل در رشته مورد علاقه شان و ادامه تحصیل پله پله است. بعد از فارغ التحصیلی دوره کاردانی مایل به شرکت در دوره کارشناسی هستند و به همین دلیل می خواهیم در این مقاله ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 1400 را مورد مطالعه قرار دهیم تا داوطلبین گرامی این دوره را با شرایط ، نحوه و زمان ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 98 آشنا کنیم.

چه رشته هایی را می توان بدون کنکور انتخاب کرد؟

در سال 98، تعداد کل رشته های کاردانی به کارشناسی اعلام شده، 65 رشته بوده است. که از این میان دانشگاه سراسری در 49 رشته بدون آزمون و بر اساس سوابق تحصیلی کاردانی داوطلبین و در 16 رشته با آزمون دانشجو پذیرفتند. اما پذیرش دانشجو در دانشگاه آزاد در کلیه رشته ها به غیر از تکنولوژی اتاق عمل، بهداشت عمومی، مامایی، هوشبری و علوم آزمایشگاهی بدون کنکور انجام پذیرفت. در سال جاری بایستی با توجه به دفترچه اقدام به ثبت نام نمود.

چگونگی پذیرش

پذیرش در رشته های بدون کنکور صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی داوطلب در دوره کاردانی است و داوطلبین حق انتخاب رشته همسان با رشته تحصیلی خود را دارند. داوطلبین می بایست مقطع کاردانی خود را تمام کرده یا نهایتاً تا تاریخ 1400/11/30 فارغ التحصیل شوند.

چگونگی ثبت نام

برای ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور 1400 لازم است داوطلبین در زمان اعلام شده توسط سازمان سنجش که از 23 خرداد ماه است، باید نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. ثبت نام از طریق اینترنتی و توسط سایت سنجش به نشانی sanjesh.org صورت می گیرد. برای ثبت نام نیاز به پرداخت بیست و هفت هزار تومان است. در صورتی که مایل هستید در مؤسسات غیر انتفاعی نیز انتخاب رشته کنید، باید مبلغ پنج هزار و پانصد تومان اضافه پرداخت کنید. همچنین می توانید با پرداخت پانصد تومان، گزینه مربوط به استفاده از خدمات پیام کوتاه برای اطلاع از روند قبولی از طریق پیام را برای خود فعال کنید. توجه کنید دریافت کد رهگیری 16 رقمی به معنای اتمام و درست بودن روند ثبت نام است. بنابراین تکمیل تمام موارد تقاضانامه ثبت نام تا زمان دریافت کد 16 رقمی به نام کد رهگیری برای ثبت نام الزامی است.

مدارک لازم برای ثبت نام

1- دارا بودن کارت بانکی برای پرداخت اینترنتی هزینه کارت اعتباری و ثبت نام 2-دارا بودن عکس پرسنلی برای اسکن در سایت. عکس باید ویژگی های زیر را داشته باشد:
  • 3×4 یا 6×4
  • گرفته شده در سال جاری
  • اسکن شده با فرمت JPG
  • اندازه بین 200×300 – 300×400
  • عدم وجود لکه، مهر و منگنه
  • حداکثر حجم مجاز 70 کیلوبایت
  • عدم وجود حاشیه زاید
  • دارای زمینه سفید
  • ترجیحاً رنگی
  • عکس خواهران با حجاب کامل
3- تکمیل فرم اطلاعات برای ثبت نام – شامل اطلاعات شخصی و تحصیلی داوطلب است. 4- ورود اطلاعات نظام وظیفه برای داوطلبین مرد.

تکمیل فرم ثبت نام

پر کردن فرم ثبت نام یا تقاضانامه از جمله مهم ترین مراحل ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور است که شامل 29 ردیف است. ردیف 1 تا 9: شامل اطلاعات فردی: نام و نام خانوادگی، شماره شناسنامه، تاریخ تولد و … است. ردیف 10 تا 12: مورد به سهمیه ردیف 13 و 14: کد شهرستان محل تولد و صدور شناسنامه ردیف 15: مربوط به داوطلبین مرد و شرایط نظام وظیفه است. ردیف 16: اتباع غیر ایرانی ردیف 17: چپ دست بودن ردیف 18: ناتوانایی های جسمی ردیف 19 تا 29: مربوط به مدارک تحصیلی است. در این مقاله ثبت نام کاردانی به کارشناسی بدون کنکور را مورد بررسی قرار دادیم. شما عزیزان میتوانید مقاله کارانی به کارشناسی بدون کنکور را نیز مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *