آیدانیتو > ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی
کاردانی بدون کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی

در این مقاله با موضوع ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی در خدمت شما و همراه شما هستیم.  هر ساله دانشگاه فنی حرفه ای و مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی – غیر انتفاعی اقدام به ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی و پذیرش دانشجو در مقطع کاردانی در دوره تکمیل ظرفیت می کنند.

دانشگاه فنی و حرفه ای یکی از مراکز آموزش معتبر ایران است که در دو مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو می پذیرد. تا قبل از سال 96 پذیرش در مقطع کاردانی فنی و حرفه ای بر اساس آزمون بود، اما از سال 96 پذیرش در مقطع کاردانی فنی ، بدون کنکور صورت می گیرد و پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی است.

در این مقاله می خواهیم شما را با هر آنچه مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی است ، شامل زمان و نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی آشنا کنیم.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی

پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی بر اساس سوابق تحصیلی است و متقاضیان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی باید مدرک دیپلم خود را دریافت کرده باشند. داوطلبین می توانند کد رشته محل های متناسب با دیپلم خود را انتخاب کنند. انتخاب رشته باید متناسب با رشته های درج شده در دفترچه تکمیل ظرفیت باشد.

داوطلبین باید هزینه در نظر گرفته شده برای ثبت نام را پرداخت کنند. هزینه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی برای سال 97 هنوز مشخص نشده است. همچنین داوطلبین فقط می توانند یک کد رشته محل را انتخاب کنند و امکان انتخاب دو یا چند مرکز آموزشی وجود ندارد.

داوطلبین مرد توجه داشته باشند که نباید هیچ منعی از نظر نظام وظیفه برای تحصیل داشته باشند. توجه داشته باشید که در صورتی که بعد از ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی، مورد پذیرش و قبولی قرار بگیرید، ثبت نام شهریورماه شما لغو می شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی

زمان دقیق ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی برای سال 97، هنوز مشخص نشده است. اما طبق روال سال های قبل، از هفته اول آبان ماه آغاز می شود و تا آخر آبان نیز ادامه دارد.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی

امسال اولین سالی است که نحوه پذیرش کاردانی فنی و حرفه ای تغییر کرده است و آزمون آن برگزار نخواهد شد. به عبارت دیگر اولین سالی است که پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی بر اساس سوابق تحصیلی است. بنابراین نمی توان روند دقیق و مطمئنی را معرفی کرد. اما بنا بر روال سال های قبل، احتمال می رود ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی به صورت اینترنتی و از طریق سایت سازمان سنجش انجام پذیرد. داوطلبین می توانند یک کد رشته محل را انتخاب کنند و فرم ثبت نام را پر کنند، سپس منتظر اعلام نتایج تکمیل ظرفیت باشند.

البته احتمال می رود نحوه اطلاع از کد رشته محل ها تغییر کند، به عنوان مثال برای اطلاع از اینکه رشته مورد نظرتان در کدام یک از مؤسسات ارایه می شود، وارد سایت سنجش شده و با استفاده از لینک جستجو مؤسسات ارایه دهنده، رشته خود را مشاهده کنید. همچنین احتمال دارد یک دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ارایه شود و لیست رشته محل ها در آن قرار گرفته باشد.

در نهایت پس از بررسی ثبت نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی ، میتوانید مقاله نتایج کاردانی فنی را نیز بخوانید.

جهت اطلاع از نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *