آزمون ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد

پذیرش در دوره ارشد تنها از طریق قبولی در کنکور امکان پذیر است و ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد فرصتی مجدد برای قبولی در مقطع ارشد است. ما ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد را به تمام داوطلبینی که در رشته محلی پذیرفته نشده اند و یا رشته محل پذیرفت شده خود را دوست ندارند، پیشنهاد می کنیم.

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد فرصت دوباره ای است تا برای  قبولی در رشته مورد نظر خود دوباره تلاش کنید. در تکمیل ظرفیت ارشد هر واحد دانشگاهی اقدام به پر کردن ظرفیت های خالی مانده خود می کند و شما می توانید یکی از ظرفیت های خالی را به خود اختصاص دهید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد بعد از اعلام نتایج نهایی و ثبت نام پذیرفته شدگان آغاز می شود. زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد حدوداً در مهرماه است و نیازی به تهیه مجدد کارت اعتباری نیست. توجه داشته باشید تنها داوطلبینی که در کنکور ارشد شرکت کرده اند می توانند در این مرحله شرکت کنند. شما می توانید در هفته اول مهرماه با مراجعه به سایت سنجش از زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد مطلع شوید. همچنین می توانید با مشاوان آیدانیتو تماس بگیرید و زمان و مهلت ثبتن ام تکمیل ظرفیت ارشد را از آنها جویا شوید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد

هر دانشگاه آزاد و سراسری اقدام به پذیرش دانشجو در دوره تکمیل ظرفیت ارشد می کنند. در ابتدا لازم است دفترچه راهنمای ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد و یا سراسری را دریافت و مطالعه کنید. ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد به صورت اینترنتی انجام می شود و نیازی به مراجعه حضوری به واحد موردنظرتان نیست.

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد سراسری از طریق سایت سنجش در نیمه اول مهرماه انجام می شود. پس از مراجعه به سایت سنجش و وورد به قسمت ارشد در صورت باز بودن سایت برای ثبت نام می توانید اقدام به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد سراسری کنید. شما امکان انتخاب 20 کد رشته محل را دارید. در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت خود دقت کافی را داشته باشید و انتخاب های خود را اولویت بندی کنید.

زیرا در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت قبولی شهریورماه شما حذف و باطل می شود و امکان تحصیل در محل قبولی شهریورماه خود را ندارید. پذیرفته شدگان این مرحله بسته به نظر واحد ممکن است جزو ورودیان مهرماه قرار گیرند. در غیر این صورت به عنوان ورودی بهمن ثبت نام و پذیرش می شوند.

ثبت نام و انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد آزاد نیز به مانند دانشگاه سراسری به صورت اینترنتی انجام می شود. شما می توانید در مهلت تعیین شده به سایت دانشگاه آزاد مراجعه و ثب نام کنید. در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد شما امکان انتخاب 100 کد رشته محل را دارید. بر اساس قوانین تکمیل ظرفیت در صورت پذیرفته شدن در تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل می شود.

البته دانشگاه آزاد در سال گذشته اعلام کرد که پذیرفته شدگان شهریورماه که در تکمیل ظرفیت ارشد شرکت کرده اند و پذیرفته شده اند، می توانند یکی از قبولی خود انتخاب کنند. اما هیچ اطمینانی از تکرار و عدم تکرار این نظر وجود ندارد. بنابراین به نوعی انتخاب رشته کنید که در صورت پذیرش در تکمیل ظرفیت ارشد آزاد، قبولی بهتری نسبت به قبولی شهریورماه داشته باشید.

اگر داوطلب ارشد حقوق هستید مقاله تکمیل ظرفیت ارشد حقوق را نیز بخوانید.

شما می توانید ثبت نام تکمیل ظرفیت ارشد خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید. همچنین مشاوران آیدانیتو آماده اند تا به تمام سؤالات شما درباره تکمیل ظرفیت ارشد پاسخ دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *