بدون کنکور

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

 


ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان یکی از موسسات آموزش عالی وابسته به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دانشگاهی بسیار مطرح و مشهور در ایران است. سال1370 بود که تاسیس این دانشگاه تصویب و در دستور کار قرار گرفت. در حال حاضر با وجود 1000 مرکز آموزشی جامع علمی کاربردی در سرتاسر کشور، 200 مورد از آن ها در پایتخت دیده می شوند. هدف اساسی از راه اندازی این دانشگاه افزایش سطح دانش و آگاهی افراد مشغول به کار در رشته های مختلف تحصیلی بوده که در نهایت منجر به افزایش بهره وری در محیط کار می شوند. دانشگاه جامع علمی کاربردی به عنوان دانشگاهی نیمه دولتی تنها در دو مقطع کاردانی و کارشناسی به جذب دانشجو می پردازد. علاوه بر این، دوره تکمیل ظرفیت نیز برای رشته های مختلف این مرکز آموزشی در دو مقطع کاردانی و کارشناسی برگزار می شود. در این مقاله، بحث ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی را برای شما دوستان مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعاتی مفید و ضروری در رابطه ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی به دست آورید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه جامع علمی کاربردی

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در هر سال و پس از اعلام نتایج و مشخص شدن تعداد افراد قبول شده در دوره بدون آزمون این دانشگاه صورت می گیرد. با توجه به جذب و پذیرش دانشجوی مقطع کاردانی و کارشناسی دانشگاه جامع کاربردی مطابق با سوابق تحصیلی فرد، ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی نیز بر همین اساس بوده و تنها سوابق تحصیلی فرد در نظر گرفته می شود.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی فقط برای نیم سال اول سال تحصیلی صورت گرفته و شامل مرحله دوم جهت جذب دانشجویان ورودی بهمن نمی شود. پس از اعلام نتایج قطعی کاردانی و کارشناسی ناپیوسته علمی کاربردی، زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی آغاز و متقاضیان اقدام به شرکت در این مرحله می کنند. زمان تقریبی انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی، اواخر ماه مهر بوده و بازه زمانی محدودی به آن اختصاص داده شده است. در نتیجه، سعی کنید در همان اولین روزهای شروع ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی، نسبت به ثبت نام اقدام نمایید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

باید عرض کنیم که ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی کاملاً متفاوت از ثبت نام در تکمیل ظرفیت سایر دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بوده و به شکل حضوری است. هر یک از شما داوطلبان فقط امکان ثبت نام در یک رشته و دانشگاه را دارید و در غیر این صورت ثبت نامتان لغو می گردد. جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی در ابتدا باید لیست واحدهای علمی کاربردی مایل به جذب دانشجو در مرحله تکمیل ظرفیت و همچنین رشته های دانشگاهی را از سایت سازمان سنجش آموزش کشور استخراج و آن ها را مطالعه کنید. پس از انتخاب رشته و واحد دانشگاهی مورد نظر جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی ملزم به مراجعه حضوری به دانشگاه مورد نظر خود هستید. البته مدارکی همچون شناسنامه، عکس، گواهی اشتغال به کار، گواهی نامه کاردانی یا دیپلم، شناسنامه و عکس پرسنلی نیز جهت ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی الزامی است. با توجه به انجام حضوری ثبت نام تنها در صورت خالی بودن صندلی در واحد دانشگاهی دلخواه قبول می شوید.

شرایط ثبت نام تکمیل ظرفیت جامع علمی کاربردی

برای انجام ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی هر فرد باید تعدادی شرط عمومی را دارا باشد که از میان آن ها می توان به نداشتن مانع جهت ادامه تحصیلات دانشگاهی مطابق قوانین نظام وظیفه و ضوابط جمهوری اسلامی ایران، باور قلبی به دین مبین اسلام و یا یکی از ادیان مورد پذیرش در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و سلامت جسمی کامل با توجه به رشته قبولی را نام برد. علاوه بر این، داشتن گواهی نامه های فوق دیپلم جهت داوطلبان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ناپیوسته و یا گواهی دیپلم برای متقاضیان تحصیل در مقطع کاردانی نیز ضروری است.

عدم اجرای طرح تکمیل ظرفیت علمی کاربردی

ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی طی دو سال گذشته تاکنون به هیچ وجه و در هیچ کدام از دوره های تحصیلی ارائه شده در این دانشگاه اجرا نمی شود و دوره ای تحت این عنوان وجود ندارد.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب آگاهی بیشتر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت علمی کاربردی 97 بپردازید. 
پیشنهاد می کنیم برای آگاهی از کلیه ی نکات مرتبط با ثبت نام تکمیل ظرفیت علمی کاربردی با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *