آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد بدون کنکور آزاد

تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور


تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور
برگزاری دوره تکمیل ظرفیت همواره برای افراد ناراضی از تحصیل در دانشگاه و رشته مورد قبولی و یا کسانی که شانس قبولی در رشته و دانشگاه مورد علاقه خود را نداشته اند، همواره بسیار امیدوار کننده و اثر بخش بوده است. دانشگاه آزاد اسلامی نیز همانند سایر مراکز آموزشی غیرانتفاعی، پیام نور، پردیس خودگردان، شبانه و روزانه نیز اقدام به جذب و پذیرش دانشجو در مقطع ارشد می کند. مقاله حاضر را به بحث در مورد تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور می پردازیم. پس با ما همراه باشید تا به تمامی اطلاعات لازم در رابطه با تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور به دست آورید.
شرایط تکمیل ظرفیت ارشد آزاد
باید خاطر نشان کنیم که تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد تنها به شکل با آزمون بوده و در صورت تمایل به ادامه تحصیل در دوره ارشد بدون کنکور این دانشگاه، باید از طریق استعدادهای درخشان دانشگاه آزاد اسلامی به این امر اقدام نمایید. البته شرکت در این دوره منوط به داشتن شرایطی از جمله به پایان رساندن مقطع کارشناسی طی 4 سال و یا هشت ترم تحصیلی، کسب معدل حداقل  16در رشته هایی به غیر از گروه علوم انسانی و معدل 17 در رشته های علوم انسانی است. با این اوصاف و با توجه به لزوم برگزاری مرحله تکمیل ظرفیت برای رشته های با آزمون باید بگوییم که تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور وجود نداشته و امکان برگزاری آن نیست. پرستاری بدون کنکور میتواند شما را خیلی زودتر به هدف هایتان برساند و بابت وقت گذاشتن برای کنکور مستقیم وارد دانشگاه شوید و به تحصیل در این رشته بپردازید.
شرایط تکمیل ظرفیت ارشد بدون کنکور در دانشگاه های دیگر
تنها دو دانشگاه پیام نور و همچنین پردیس خودگردان امکان تحصیل کارشناسی ارشد بدون کنکور را برای متقاضیان فراهم کرده اند. امکان تحصیل در ارشد بدون کنکور پیام نور از طریق شرکت در دوره فراگیر امکان پذیر بوده و افراد با مطالعه دروس اولین ترم کارشناسی ارشد رشته مورد نظر، در آزمونی شرکت و در صورت قبولی تحصیلات خود را در ارشد بدون کنکور دانشگاه پیام نور آغاز می کنند. بر طبق ضوابط تعیین شده توسط سازمان سنجش آموزش کشور، هر یک از داوطلبان متقاضی تحصیل در ارشد بدون کنکور پیام نور باید مدرک کارشناسی را در رشته تحصیلی مورد نظر خود اخذ کرده باشند. همچنین دارا بودن شرایط عمومی همچون اعتقاد به ادیان مورد تأیید قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران همچون دین اسلام، مسیحیت، زرتشتی و کلیمی، عدم وجود فساد اخلاقی و عدم دشمنی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیز اهمیتی خاص دارد. اما در مورد تحصیل ارشد بدون کنکور در دانشگاه های پردیس خودگردان باید بگوییم که به دو صورت امکان تحصیل در ارشد بدون کنکور در این قبیل دانشگاه ها وجود دارد. در اولین نوع که مخصوص دانشجویان استعداد درخشان مقطع کارشناسی است. افراد در صورت داشتن شرایطی خاص می توانند تحصیل بدون کنکور ارشد را در یکی از پردیس های خودگران آغاز نمایند. از جمله این شرایط می توان به پذیرفته شدن دانشجو در جشنواره هایی مانند فارابی، خوارزمی و رازی و کسب رتبه اول تا پانزدهم توسط دانشجو در المپیادهای مختلف دانشجویی، داشتن معدل 16 برای دانشجویان گروه های آزمایشی هنر، زبان، تجربی و ریاضی و معدل 17 برای دانشجویان انسانی اشاره کرد.
اما در نوع دوم قضیه کاملاً متفاوت است. به عبارت دیگر دو پردیس دانشگاه تهران و شریف مطابق سوابق تحصیلی افراد دانشجویانی را در ارشد بدون کنکور جذب می کنند.
نحوه ثبت نام در ارشد بدون کنکور پیام نور به این صورت است که هر فرد با مراجعه به سایت سازمان سنجش و به شکل اینترنتی اقدام به ثبت نام می کند. البته جهت ورود به صفحه انتخاب رشته خرید کارت اعتباری با پرداخت 70 هزار تومان پول الزامی است. خاطرنشان می کنیم که آزمون ارشد فراگیر هر ساله در دی ماه برگزار می شود، اما ثبت نام در بدون کنکور ارشد پردیس کاملاً متفاوت است. به این صورت که دو دانشگاه تهران و صنعتی شریف با دادن فراخوانی در خواست خود را جهت پذیرش ارشد بدون کنکور در سایت خود اعلام می کنند. کلیه داوطلبان در تاریخ اعلام شده باید مدارک لازم را برای دانشگاه ارسال کنند تا بعد از بررسی مدارک با آن ها تماس گرفته شود. در طی این تماس از داوطلبین جهت انجام مصاحبه دعوت به عمل می آید و تمامی داوطلبان دو روز پس از مصاحبه از قبولی خود اطلاع پیدا کرده و امکان ثبت نام نهایی برایشان فراهم می شود.

در این مقاله به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله تکمیل ظرفیت ارشد آزاد بزنید.

اگر سوالی در زمینه تکمیل ظرفیت کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران باتجربه تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *