آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی
تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی

تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی

در این مقاله با موضوع تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی همراه شما هستیم. دانشگاه غیر انتفاعی یکی از دانشگاه های معتبر ایران است که از سال 1364 شروع به فعالیت کرده است. دانشگاه غیر انتفاعی زیر مجموعه دانشگاه سراسری است و جز دانشگاه هایی  است که داوطلبین کنکور سراسری می توانند به آن راه یابند. دانشگاه غیر انتفاعی یک بار در سال در مهر ماه پذیرش دانشجو دارد ، البته در دوره ای هم اقدام به پذیرش از طریق تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی می کند.

در دوره تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی داوطلبین می توانند بسته به علاقه خود رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند که این یک مزیت دوره غیر انتفاعی است. در ادامه مقاله شما را با نحوه شرایط و زمان تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی آشنا می کنیم.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی

همان طور که گفتیم پذیرش اولیه غیرانتفاعی همزمان با پذیرش  و انتخاب رشته کنکور سراسری است و نتایج پذیرفته شدگان نیز در نیمه دوم شهریورماه اعلام خواهد شد. آن دسته از پذیرفته شدگان دانشگاه غیرانتفاعی که اقدام به ثبت نام نکرده اند، نامشان از لیست حذف شده و جای آن خالی می ماند.

در مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی، دانشگاه سعی می کند جاهای خالی را با داوطلبین جدید پر کند. بنابراین زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی بعد از اتمام زمان ثبت نام پذیرفته شدگان شهریور است. که حدوداً در اوایل آبان ها ثبت نام تکمیل ظرفیت غیر انتفاعی آغاز می شود. مدت زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی بسیار محدود است و بسته به رشته متفاوت است.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی

برای ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی نیازی به ثبت نام در سایت و انتخاب رشته ندارید. ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی به صورت حضوری و با مراجعه به دانشگاه غیرانتفاعی صورت می گییرد. به این صورت که شما باید رشته مورد نظر خود را انتخاب کنید و سپس به لینک جستجوی مؤسسه های پذیرنده مراجعه و مؤسسه های غیر انتفاعی پذیرنده رشته موردنظرتان را مشاهده کنید، سپس در زمان مشخص شده به مرکز آموزشی موردنظرتان مراجعه و در دوره تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی ثبت نام کنید.

از آنجایی که ظرفیت پذیرش محدود است ، مدت زمان تعیین شده به منظور ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی به تعداد داوطلبین مراجعه کننده بستگی دارد.

شرایط ثبت نام کاردانی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی ، فرصتی طلایی برای افرادی است که در کنکور سراسری شرکت نکرده اند و یا قبول نشده اند. زیرا چه افرادی که در کنکور شرکت کرده اند و چه افرادی که در کنکور سراسری 97 ثبت نام نکرده اند، می توانند در این مرحله شرکت کنند. داوطلبین باید مدرک دیپلم داشته باشند و مدرک دیپلم آنها مورد تأیید وزارت علوم باشد. همچنین داوطلبین نباید منعی از نظر قوانین جمهوری اسلامی ایران برای تحصیل داشته باشند.

مدارک ثبت نام کاردانی تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی

برای ثبت نام حضوری بایستی مدارک زیر را به همراه داشته باشید:

شناسنامه و کارت ملی، عکس پرسنلی، مدرک نظام وظیفه و مدرک دیپلم

پذیرفته شدگان تکمیل ظرفیت کاردانی غیر انتفاعی بسته به نظر واحد غیر انتفاعی از نیمسال اول یا دوم مشغول به تحصیل می شوند.همچنین اگر موفق به قبولی در رشته مورد نظر خود در مقطع کاردانی نشده اید، می توانید در مراکز علمی کاربردی نیز شرکت کنید.

در مقاله حاضر به بررسی نکات مرتبط با تکمیل ظرفیت کاردانی غیرانتفاعی پرداختیم ، پیشنهاد می کنیم مقاله کاردانی بدون کنکور علمی کاربردی 97 را نیز مطالعه کنید.

به منظور اطلاع دقیق از تکمیل ظرفیت کاردانی غیر انتفاعی و یا انتخاب رشته مناسب از مشاوران آیدانیتو راهنمایی بخواهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *