آیدانیتو > انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد
آزمون ارشد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

قبولی در دانشگاه با رشته و گرایش مورد نظر همیشه برای همه مهم بوده است. افرادی که در مقطع ارشد شرکت کرده اند نیز از این قاعده مستثنی نیستند. دانشگاه آزاد فرصت مجددی را برای این گروه از افراد در نظر گرفته است و آن انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد است.

شرایط تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

برای شرکت در انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد، در ابتدا باید جزو شرکت کنندگان در آزمون ارشد باشید. اگر در آزمون ارشد پذیرفته نشده اید و یا محل و رشته قبولی خود را دوست ندارید، می توانید با انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد شانس خود را دوباره محک بزنید. بسیاری از داوطلبین تکمیل ظرفیت ارشد آزاد را فراموش می کنند، بنابراین شانس قبولی در این مرحله بسیار بالاست.

زمان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

هر ساله دو بار در سال امکان انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد برای داوطلبین و علاقه مندان میسر می شود. یک بار برای نیمسال اول در مهرماه و یک بار برای نیمسال دوم و بهمن ماه. زمان دقیق آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد توسط سایت دانشگاه آزاد اعلام می شود. شما می توانید به طور مرتب سایت Azmoon.org را چک کنید و یا با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد

دانشگاه آزاد دفترچه ای را جهت انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد منتشر می کند. داوطلبین می توانند دفترچه را از طریق سایت دانشگاه آزاد دریافت کنند، سپس با در نظر گرفتن تمام موارد به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بپردازند. انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به صورت اینترنتی انجام می شود. شما امکان انتخاب 100 کد رشته محل را دارید. سعی کنید انتخاب های خود را اولویت بندی کنید. برای اولویت بندی مواردی مانند علاقه، آینده شغلی، بازار کار، مسافت تا محل تحصیل و … را در نظر بگیرید.

شرایط انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد آزاد

تمام افرادی که در کنکور کارشناسی ارشد شرکت کرده اند و مجاز به انتخاب رشته شده اند، می توانند به انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد بپردازند. حتی اگر شما در رشته ای موفق به پذیرش شده اید ولی راضی نیستید نیز می توانید در این مرحله شرکت کنید.

تنها نکته ای که باید به آن توجه کنید این است که در صورت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت قبولی قبلی شما باطل خواهد شد.

نقش کارنامه سبز برای انتخاب رشته ارشد

کارنامه سبز ارشد دارای سه ستون است یک ستون انتخاب های شما را در بر میگیرد و یک ستون رتبه شما برای قبولی در آن انتخاب و ستون آخر رتبه آخرین فرد قبول شده را نشان میدهد. برای اینکه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد مناسب و درستی داشته باشید، بهتر است از کارنامه سبز خود استفاده کنید. با بررسی این کارنامه، فاصله قبولی خود را در انتخاب هایی که مایل به قبولی در آن ها بوده اید، بررسی کنید و در اولویت بندی خود از آن استفاده کنید.

در مقاله حاضر به برسی نکات مرتبط با انتخاب رشته تکنیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد پرداختیم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه مقالهکارنامه سبز ارشدرا مطالعه کنید.

به منظور انتخاب رشته تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد به شما توصیه می کنیم از مشاوران آیدانیتو مشاوره بگیرید تا انتخاب رشته ای بی نقص داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *