آیدانیتو > تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور
تکمیل ظرفیت کاردانی بدون کنکور سراسری

تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور






تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور

در این مقاله با موضوع تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور همراه شما هستیم. دوره کاردانی یک دوره دو ساله است چه افرادی که دیپلم خود را دریافت کرده اند چه دوره پیش دانشگاهی را گذرانده اند و چه فاقد مدرک دوره پیش دانشگاهی باشند، می توانند به تحصیل دوره کاردانی بپردازند. دانشگاه سراسری که شامل تمامی دوره های روزانه، شبانه یا نوبت دوم، غیرانتفاعی، پیام نور، مجازی و پردیس های خودگردان است، در سال های اخیر تصمیم گرفته است برخی از کد رشته محل های خود را بدون کنکور معرفی کند و به پذیرش دانشجو بدون نیاز به شرکت در کنکور بپردازد. یکی از دوره های ارائه شده در دانشگاه های سراسری آن هم بدون کنکور دوره کاردانی است.

بعد از انتخاب رشته و اعلام نتایج برخی از داوطلبان که رشته محل قبول شده خود را مناسب نمی بینند و از ثبت نام و تحصیل در آن انصراف می دهند. این ظرفیت های خالی مانده از تمامی واحدها به مرکز سازمان سنجش اعلام می شود و سازمان سنجش بار دیگر با عنوان تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور به پذیرش دانشجو می پردازد. اگر شما نیز از محل پذیرش خود راضی نیستید و یا در کد رشته محلی پذیرفته نشده اید می توانید در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور شرکت کنید و بار دیگر شانس خود را برای پذیرش در رشته محل مورد نظرتان امتحان کنید.

زمان ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور

تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور معمولاً اواخر آبان ماه تا اوایل آذرماه آغاز می شود. زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور توسط سازمان سنجش اعلام خواهد شد. شما می توانید با تمامی مشاوران آیدانیتو از زمان دقیق آغاز تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور مطلع شوید.

نحوه ثبت نام تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور

در ابتدا لازم است یادآوری کنیم تمامی افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام کرده اند و تمامی افرادی که در کنکور سراسری ثبت نام نکرده اند می توانند در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور شرکت کنند.

برای شرکت در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور بعد از آغاز ثبت نام به سایت سنجش مراجعه نمایید و کارت اعتباری تهیه کنید، دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و مطالعه کنید. سپس دفترچه را مطالعه کنید و رشته های مورد نظر خود را انتخاب کنید. شما می توانید تا 50 کد رشته محل را انتخاب کنید. سپس مراحل ثبت نام و ثبت انتخاب رشته های خود را در سایت انجام دهید. پس از اتمام کد رهگیری را از سامانه دریافت نمایید و منتظر اعلام جواب ها بمانید.

رشته های کاردانی تکمیل ظرفیت سراسری

در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور هر ساله برخی از رشته ها بسته به ظرفیت دانشگاه و مواردی دیگر ارائه می شوند. در ادامه برخی از رشته های ارائه شده در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور در دوره های مختلف را آورده ایم.

لیست رشته های کاردانی تکمیل ظرفیت سراسری

روزانه

برق

مکانیک

معماری

تولیدوفراوری خرما

علوم ورزشی

نوبت دوم

علوم ورزشی

خط و ابنیه

تکنولوژی آبیاری

تکنولوژی تولیدات گیاهی

مکانیزاسیون کشاورزی

 

نحوه پذیرش تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور

پذیرش در مرحله اولیه در تکمیل ظرفیت کاردانی سراسری بدون کنکور بر اساس سوابق تحصیلی داوطلبان است. سوابق تحصیلی شامل نمره معدل دیپلم و پیش دانشگاهی می شود. داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی خود در اولین انتخاب خود که ظرفیت خالی داشته باشد پذیرفته خواهند شد.
پیشنهاد می کنیم مقاله تکمیل ظرفیت کاردانی را نیز مطالعه نمایید.

برای اطلاع از نحوه ثبت نام، انتخاب واحد، ظرفیت پذیرش و هرگونه سؤالی دیگر می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس حاصل فرمایید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *