تکمیل ظرفیت هنر سراسری

تکمیل ظرفیت شبانه هنر






تکمیل ظرفیت شبانه هنر

بعد از کنکور سراسری و اعلام نتایج نهایی داوطلبانی که در رشته های دلخواه خود پذیرفته شده اند به ثبت نام اصلی و شروع  تحصیل می پردازند. اما داوطلبانی که در اعلام نتایج پذیرفته نشده اند و یا در رشته هایی پذیرفته شده اند که علاقه ی چندانی به تحصیل در آن ندارند می توانند کمی صبر کنند و از یک فرصت دیگر که در اختیار آن ها قرار می گیرد استفاده کنند. این فرصت تکمیل ظرفیت است که در دوره ها و رشته ها و دانشگاه های مختلف ارائه می شود.

در کنار رشته های مهندسی و پزشکی رشته های هنر نیز از طرفداران خاص خود برخوردار هستند که برای تحصیل در رشته های هنری مورد علاقه ی خود تلاش بسیار کردند. رشته های جذابی مثل سینما، موسیقی، طراحی صنعتی و… از اهداف بسیاری از داوطلبان است بنابراین اگر قصد دارید در تکمیل ظرفیت شبانه هنر شرکت کنید توصیه می کنیم با مطالعه مقاله ی روبرو از اطالاعات مورد نیاز خود مطلع شوید، در ادامه شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت شبانه هنر را مشاهده کنید.

شرایط شرکت در تکمیل ظرفیت شبانه هنر

تمامی شرکت کنندگان کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته و ثبت نام تکمیل ظرفیت شبانه هنر هستند در واقع شرط اصلی شرکت در تکمیل ظرفیت شبانه هنر شرکت در کنکور سراسری و صادر شدن کارنامه برای متقاضیان است.

اگر در اعلام نتایج کنکور سراسری در رشته ای پذیرفته شده باشید و مجدداً در تکمیل ظرفیت شرکت کنید انتخاب اولیه شما لغو خواهد شد بنابراین به رشته ها و قوانین تکمیل ظرفیت توجه  کنید تا فرصت تحصیل در رشته و دانشگاه های بهتر را از دست ندهید. در ضمن قوانین نظام وظیفه را برای آقایان در این دوره نیز حائز اهمیت است و متقاضیان نباید از نظر نظام وظیفه و سربازی منعی از ادامه تحصیل داشته باشند.

زمان تکمیل ظرفیت شبانه هنر

تکمیل ظرفیت شبانه هنر در حال حاضر به طور دقیق مشخص نشده است اما با توجه به روال سال های گذشته این دوره در اواخر آبان ماه و یا اوایل آذر انجام می شود و متقاضیان باید در مهلت در نظر گرفته شده به وب سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

نحوه انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شبانه هنر

داوطلبان عزیز مجاز به وارد کردن 50 کد رشته هستند که به انتخاب های سراسری آن ها تعلق دارد و اگر هدف داوطلبان شرکت در دانشگاه های سراسری و دوره شبانه است در اولویت قرار دادن آن کد رشته اهمیت دارد اما قبل از انتخاب رشته لازم است از استعدادهای مورد نیاز در رشته های انتخابی بازار کار رشته، دروس در نظر گرفته شده رشته توجه کنید و سطح علمی دانشگاه نیز از مهم ترین مواردی است که داوطلبان باید به آن توجه کنند.

برای انتخاب رشته تکمیل ظرفیت شبانه هنر ابتدا باید سایت سازمان سنجش به نشانی sanjesh.org شوید و انتخاب های خود را درج کنید.

دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت شبانه هنر

دانشگاه هایی تعداد ثبت نام کنندگان آن کمتر از تعداد ظرفیت های در نظر گرفته شده هستند، در تکمیل ظرفیت شرکت خواهند کرد برای اطلاع از دانشگاه های پذیرنده تکمیل ظرفیت شبانه هنر لازم است دفترچه تکمیل ظرفیت هنر را مطالعه کنید.

پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه مقاله تکمیل ظرفیت شبانه هنر مقاله تکمیل ظرفیت غیرانتفاعی هنر را مطالعه کنید.

اگر سؤالی پیرامون تکمیل ظرفیت شبانه هنر را دارید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *