بدون کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور





تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور

یکی از راه های ورود به دانشگاه، تحصیل بدون کنکور است. اما اگر فرصت ثبت نام بدون کنکور دانشگاه آزاد را از دست داده اید چه باید بکنید؟ بهتر است به شما بگوییم شما می توانید در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور شرکت کنید و راهی دانشگاه شوید.

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور برای هر سه مقطع کاردانی، کارشناسی و کاردانی به کارشناسی انجام می شود. برای شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور باید از زمان و شرایط شرکت در این مرحله مطلع باشید، به این منظور با ما همراه باشید.

تکمیل ظرفیت بدون آزمون دانشگاه آزاد

در سال های اخیر، پذیرش 80% رشته های دانشگاه آزاد بدون کنکور است و بسیاری از داوطلبین برای قبولی رشته های بدون کنکور به انتخاب رشته می پردازند، اما برخی از پذیرفته شدگان اقدام به ثبت نام نمی کنند و این امر باعث شکل گیری مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور می شود.

تکمیل ظرفیت بدون کنکور دانشگاه آزاد برای هر دو مقطع کاردانی و کارشناسی اجرا می شود و شما می توانید بسته به مقطع تحصیلی مورد نظرتان، در تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور شرکت کنید. دانشگاه آزاد هر ساله در دو مرحله اقدام به پذیرش دانشجو می کند. یک مرحله نیم سال اول مهر ماه و یک مرحله نیمسال دوم بهمن ماه، هر دو مرحله نیز دارای تکمیل ظرفیت هستند و این موضوع خود راه ورود به دانشگاه را آسان تر می کند.

تکمیل ظرفیت کاردانی دانشگاه آزاد بدون کنکور

دانشگاه آزاد در مقطع کاردانی نیز دانشجو می پذیرد. کاردانی دانشگاه آزاد به دو مقطع کاردانی پیوسته و کاردانی ناپیوسته تقسیم می شود. شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور کاردانی به مانند مقطع کارشناسی است و در هر دو نیمسال اول و دوم امکان پذیر است. اگر مایل به شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت کاردانی نیمسال اول هستید، بایستی در اواسط مهر ماه منتظر اعلام زمان آغاز انتخاب رشته تکمیل ظرفیت کاردانی باشید و اگر برای نیمسال دوم برنامه ریزی کرده اید، تا اواخر دی ماه فرصت دارید.

تکمیل ظرفیت کاردانی به کارشناسی آزاد بدون کنکور

یکی دیگر از مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد کارشناسی ناپیوسته است. این مقطع نیز دارای مرحله تکمیل ظرفیت می باشد. تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور مقطع کاردانی به کارشناسی در اواخر دی ماه آغاز می شود و ثبت نام و انتخاب رشته در آن از طریق سایت دانشگاه آزاد انجام می شود.

تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه آزاد بدون کنکور

تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور کارشناسی در هر دو نیم سال انجام می شود. زمان آغاز تکمیل ظرفیت کارشناسی نیم سال اول آن هم بدون کنکور، در اواسط مهر ماه و برای نیم سال دوم در اواخر دی ماه می باشد. شما می توانید در زمان تکمیل ظرفیت کارشناسی آزاد با مراجعه به سایت دانشگاه آزاد به انتخاب رشته در مرحله تکمیل ظرفیت بپردازید و بار دیگر برای ورود به رشته مورد علاقه خود تلاش کنید.

تکمیل ظرفیت ارشد دانشگاه آزاد بدون کنکور

ورود به مقطع ارشد آن هم بدون کنکور تنها یک راه دارد و آن هم ورود با سهمیه استعداد درخشان است. سایر داوطلبین مقطع ارشد دانشگاه آزاد باید با شرکت و قبولی در کنکور آزاد به این مقطع راه یابند. بنابراین چیزی به نام تکمیل ظرفیت دانشگاه آزاد بدون کنکور برای مقطع ارشد وجود ندارد. اما برای داوطلبین شرکت کننده در کنکور ارشد آزاد امکان شرکت در مرحله تکمیل ظرفیت وجود دارد. مقطع دکتری نیز به مانند مقطع ارشد است و دارای مرحله تکمیل ظرفیت برای استعدادهای درخشان نیست.
پیشنهاد میکنیم نگاهی به لیست رشته های بدون کنکور آزاد 97 بیندازید.

برای اطلاع از زمان دقیق و نحوه شرکت در تکمیل ظرفیت دانشگاها آزاد بدون کنکور و انتخاب رشته آن با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *