آیدانیتو > توجیه غیبت سربازی
توجیه غیبت

توجیه غیبت سربازی






توجیه غیبت سربازی

در این مقاله راجع به توجیه غیبت سربازی صحبت خواهیم کرد. مشمولان خدمت که تأخیر در ارسال دفترچه خدمت دارند، با مطالعه مقاله پیش رو از جزئیات توجیه غیبت، شرایط، مدارک و مراحل آن مطلع خواهند شد، همان طور که مطلع هستید، سربازی امری ضروری و واجب برای مردان و پسرانی است که در سن مشمولیت قرار دارند، سن مشمولیت از آغاز 19 سالگی و تا پایان 50 سالگی است و هر فرد ذکور ایرانی با وارد شدن به سن مشمولیت موظف است اقدامات لازم برای خدمت سربازی اعم از ارسال فرم اعزام به خدمت، معافیت های موقت و یا معافیت های دائم را انجام دهد. در صورتیکه افراد ،شامل غیبت در سربازی شوند از محدودیت های بسیاری رو به رو هستند به عنوان مثال محدودیت در ادامه تحصیل و … و هنگام اعزام به خدمت نیز با اضافه خدمت، جریمه نقدی و … رو به رو می شوند. اما آیا شرایط تمامی افراد غایب مشابه یکدیگر است؟ برخی از مشمولان غایب که توانایی حضور در دوره های سربازی را به دلایل منطقی نداشتند، هم شامل این جرایم اعزام خواهند بود؟ شرایط توجیه غیب و شرکت در معافیت ها، استخدام در نیروی مسلح و … چیست؟ با مطالعه مقاله توجیه غیبت سربازی از تمامی جزئیات مطلع خواهید شد. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و بررسی وضعیت خود در توجیه غیبت سربازی با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. در ادامه مقاله توجیه غیبت سربازی شرایط و جزئیات توجیه غیبت را مشاهده کنید.

توجیه غیب نظام وظیفه

برخی از افراد به دلایل خاص و قابل توجیه وارد غیبت اولیه می شوند، این دسته از افراد دارای غیبت مواجه هستند و از تنبیهات و محدودیت های مقرر در قانون نظام وظیفه در خصوص مشمولین غایب از جمله اضافه خدمت، دستگیری، معرفی به مراجع قضایی معاف می شوند و همچنین امتیازاتی را مانند معافیت ها، استخدام در نیروهای مسلح و موارد مشابه از دست نخواهند داد. اما شرایط و موارد خاص توجیه غیبت چیست؟ در ادامه می توانید برخی از شرایط موجه را مشاهده کنید:

  1. بیماری ها یا صدمات وارد شده به مشمول که مانع از اعزام وی به سربازی می شود.
  2. فوت یکی یاز بستگان درجه 1 خانواده (پدر، مادر، همسر و …)
  3. آسیب جدی جسمی و یا روحی و مالی یکی از اعضای درجه ی 1 خانواده بر اثر وقوع حوادث طبیعی و سوانح مختلف مانند زلزله – آتش سوزی، انفجار و …
  4. توقیف و یا حبس (با تأیید مراجع ذیصلاح، مشروط بر اینکه شروع حبس قبل از تاریخ اعزام بوده)
  5. اتفاقاتی مانند بیماری، از کار افتادگی، حبس و … پدر، که عملاً سرپرستی خانواده بر دوش مشمول باشد در صورتی که فرد دیگری برای نگهداری و سرپرستی وجود نداشته باشد.
  6. مواردی ماند عقد، ازدواج، تاریخ شروع اختلال مشمول و همسرش که موجب طلاق و قبل از تاریخ مرحله غیبت گردیده است.
  7. و …

مشمولان عزیز برای کسب اطلاع از سایر شروط برای  توجیه غیبت سربازی  و زمان مناسب اقدام برای سربازی می توانید با مشاوران مجرب آیدانیتو تماس بگیرید. همچنین پیشنهاد می کنیم بعد از مطالعه توجیه غیبت سربازی مقاله عفو رهبری را هم مطالعه کنید تا با جزئیات بیشتر آشنا شوید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *