کارشناسی ارشد

تغییر زمان کنکور ارشد 98





 

تغییر زمان کنکور ارشد 98

چند سالی است که کنکور کارشناسی ارشد به جای خرداد ماه در اردیبهشت برگزار می شود. اما داستان برگزاری کنکور کارشناسی ارشد در سال 98 کمی با سال های گذشته متفاوت خواهد بود. چرا که به دلیل وقوع سیل در فروردین ماه 98، بسیاری از داوطلبان از برنامه ی مطالعه ی خود عقب افتاده اند و در نتیجه مجلس نیز در راستای حمایت از داوطلبان سیل زده، طرح دو فوریتی تغییر زمان کنکور ارشد را به تصویب رسانده است. با توجه به تغییر زمان کنکور ارشد 98 و به تعویق افتادن آن، این مقاله را به بررسی تغییر زمان کنکور ارشد در سال جاری اختصاص می دهیم.

زمان برگزاری کنکور ارشد 98

سازمان سنجش آموزش کشور در 24 فروردین ماه 98، اطلاعیه ای را با عنوان ” اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص مصوبات جلسه فوق العاده شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی در رابطه با تعویق زمان برگزاری برخی از آزمون های سال 98 وزارت علوم تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی”، منتشر کرد که در آن خبر از تغییر زمان کنکور ارشد 98 وزارت علوم تحقیقات و فناوری، از روزهای 5 و 6 اردیبهشت به روزهای 23 و 24 خرداد 98، داد.

در این اطلاعیه زمان برگزاری کنکور ارشد رشته های گروه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز از روزهای 30 و 31 خرداد ماه به روزهای 27 و 28 تیر تغییر یافته است.

تعویق کنکور ارشد 98

با توجه به تغییر زمان کنکور ارشد در سال جاری، داوطلبان کنکور ارشد وزارت علوم حدوداً هفت هفته و داوطلبان کنکور ارشد وزارت بهداشت حدوداً چهار هفته فرصت بیشتری برای مطالعه ی دروس دارند. با توجه به این که حدوداً دو ماه به آزمون ارشد وزارت علوم و سه ماه به آزمون ارشد وزارت بهداشت، زمان باقی مانده است، مطالعه دروس کنکور و مرور بر طبق یک برنامه ی حرفه ای، بیش از پیش اهمیت می یابد. اگر می خواهید همین امسال در رشته و دانشگاه مورد علاقه تان پذیرفته شوید، پیشنهاد می کنیم برنامه ی مطالعه و مرور دروس توسط مشاوران آیدانیتو را از دست ندهید.

جمع بندی دروس با آیدانیتو

از قدیم گفته اند که « کار را که کرد؟ آن که تمام کرد». حالا شما حتی اگر بروید کل منابع کنکوری دنیا را مطالعه کنید،اگر جمع بندی نکنید، احتمالاً بخش زیادی از مطالبی که خوانده اید را فراموش خواهید کرد. پس جمع بندی نقش مهمی در قبولی تان خواهد داشت! آن را جدی بگیرید.

از جمله مواردی که بایستی در جمع بندی به آن دقت کنید این است که لزومی ندارد تمامی نکاتی را که قبلاً خوانده اید، در ذهن داشته باشید. در واقع هدف از جمع بندی، بررسی مهم ترین نکات است. به همین دلیل جمع بندی نیاز به تجربه دارند و بایستی مطابق با یک برنامه ی جامع انجام پذیرد. پیشنهاد ما این است که برای جمع بندی دروس و دریافت برنامه مرور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر تا به حال لای هیچ کتابتان را باز نکرده اید، بخوانید!

اگر از رتبه های برتر کنکور بپرسید که چه عواملی موجب موفقیت آن ها شده است قطعاً « کیفیت مطالعه» را مهم تر از کمیت آن می دانند. به عبارتی یک مطالعه ی 10 ساعته اما بی کیفیت هیچ ارزشی در برابر یک مطالعه ی نیم ساعته اما با کیفیت نخواهد داشت! اگر به این جمله ایمان داشته باشید که “هیچ وقت نباید کیفیت را فدای کمیت کنید”، بازه ی زمانی تا کنکور را غنیمت می شمارید و از همین امروز بر طبق یک برنامه ی حرفه ای، مطالعه ی با کیفیت خود را شروع می کنید. یادتان باشد انسان باهوش کسی است که یک کار بزرگ را با کمترین انرژی انجام دهد. پس پیشنهاد می کنیم برای برنامه ریزی از امروز تا روز کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

60 روز تا ماراتن کنکور! 60 روز تا رسیدن به آرزوها!

از من به شما نصیحت عدم تلاش و نشستن و آیه ی یأس خواندن نتیجه ای جز پشیمانی برایتان به ارمغان نخواهد آورد. حالا که زمان زیادی تا روز کنکور نمانده است، این شمایید که تصمیم می گیرید با آرزوهایتان خداحافظی کنید یا به آن ها جامه ی عمل بپوشانید. 60 روز فرصت زیادی نیست! اما فرصت کمی هم نیست برای این که بتوانید درصدهای لازم برای قبولی در رشته ی دلخواهتان را کسب کنید.

یکی از تصورات اشتباه اکثر داوطلبان کنکور این است که فکر می کنند بایستی در تمام دروس، درصدهای بالایی کسب کنند. در حالی که یک مشاور حرفه ای با آگاهی از درصدهای مورد نیاز شما برای قبولی، شما را به سمت تمرکز بر موارد مهم راهنمایی می کند. پیشنهاد ما این است که برای یک برنامه حرفه ای از امروز تا روز کنکور با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی تغییر زمان کنکور ارشد در سال جاری پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله کارت ورود به جلسه ارشد بزنید.
پیشنهاد می کنیم برای دریافت برنامه مرور و جمع بندی کنکور ارشد 98 با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *