رشد و توسعه ی فردی

تست هالند






 


تست هالند

یکی از مهم ترین مشکلات ما آدم ها، مخصوصاً در کشورهای توسعه نیافته، این است که خصوصیات شخصیتی، رغبت ها، توانایی ها، استعدادها، ترجیحات و علائق مان را به خوبی نمی شناسیم و به همین دلیل ممکن است شغلی متناسب با ویژگی های شخصیتی مان انتخاب نکنیم و یک عمر بابت انتخاب اشتباهمان عذاب بکشیم.
تست هالند دقیقاً برای جلوگیری از این معضل طراحی شده است. این آزمون توسط جان هالند ، در سال 1958 تهیه شد. هالند دارای نظریه ای است که شغل و شخصیت را هم خوان می داند. این تست شخصیت شغلی حدود 50 سال است که توسط هالند و دیگران، در محیط های مختلف تحصیلی و شغلی مورد استفاده قرار می گیرد.

ویژگی های تست شخصیت هالند

مبنای تست شخصیت شناسی هالند این است که او شش نوع تیپ شخصیتی را معرفی می کند و شغل های مناسب این تیپ های شخصیتی را هم ارائه می دهد. این شش تیپ شخصیتی عبارتند از:

واقع گرا

افراد واقع گرا آن هایی هستند که واقع بین اند، توانایی های فیزیکی و مکانیکی دارند، راه حل هایشان عملی است و دستاوردهای عینی را به دستاوردهای ذهنی ترجیح می دهند. آن ها ممکن است از کار با اشیا، حیوانات، ابزارها، گل ها و گیاهان و… لذت ببرند.

سازمان یافته و قراردادی

آدم های سازمان یافته و قراردادی منظم، وظیفه شناس، مسئولیت پذیر و واقع بین هستند. آن ها از کار کردن با داده ها، کسب قدرت، امور تجاری و اداری و پیدا کردن راه حل برای مشکلات لذت می برند. کارهای استاندارد، مشخص و منظم برای آن ها مناسب هستند.

جست وجوگر

جست و جوگرها افرادی بسیار کنجکاوند و به دنبال پاسخ سؤال هایشان می گردند. آن ها فکر و استدلال می کند، مشاهده می کنند و یاد می گیرند و می توانند با تفکر و تحلیل، راه حل هایی برای مشکلات پیدا کنند. این افراد ممکن است منزوی باشند و نتوانند رابطه اجتماعی برقرار کنند.

هنری

تیپ شخصیتی هنری در کسانی دیده می شود که خیال پرداز، درونگرا، حساس، گاهی بی نظم، روشن فکر، آزاد، شهودی و مستقل هستند. آدم های هنری معمولاً خودشان را به خوبی می شناسند، احساسات خود را بیان می کنند، خلاق و نوآورند، اهل تجربه هستند و ترجیح می دهند که درگیر کارهای روتین، روزمره، اداری و تکراری نشوند.

اجتماعی

اجتماعی ها معمولاً، مهربان، همدل، معاشرتی، اهل دوستی و رفت و آمد و صمیمی هستند. آن ها به کارهایی علاقه دارند که بتوانند به واسطه آن با دیگران در تماس باشند، کارهای اجتماعی انجام دهند، برای بهبود مسائل اجتماعی تلاش کنند و یاری گر مردم باشند. کارهای مکانیکی و فنی مورد علاقه این افراد نیست و از مهارت های کلامی قوی ای برخوردارند.

متهور

آدم هایی با تیپ شخصیتی متهور ماجراجو و بلند پروازند. آن ها عاشق هیجان اند، از تعامل و معاشرت با دیگران لذت می برند، انرژی زیادی دارند، ریسک می کنند و از رهبری کردن دیگران و کارهای مدیریتی لذت می برند. اجتماعی بودن و خطرپذیری دو ویژگی شخصیتی مهم این افراد است.
مژده مژده !
با توجه به استقبال شما دوستان عزیز، زین پس به منظور تعیین وقت برای ارتباط با مشاوران به صورت حضوری و انجام تست های مشاوره ای می توانید با شماره 02142258 تماس بگیرید. 

دستورالعمل تست شخصیت هالند

بعد از اینکه فرد به تست شخصیت هالند ، پاسخ می دهد، متوجه می شود که صاحب کدام تیپ شخصیتی است و بهتر است که چه شغلی را با توجه به تیپ شخصیتی اش انتخاب کند.

 در جدول زیر می توانید تعدادی از شغل های مناسب را برای هر تیپ شخصیتی ببینید

تیپ شخصیتی

شغل

واقع گرا

مهندسی مکانیک-جوشکار-افسر ارتش-مهندس ماشین آلات سنگین

سازمان یافته و قراردادی

منشی-مسئول دفتر-حسابدار-کارشناس ثبت احوال-تحویل داربانک-کتابدار

جست وجو گر

ریاضی دان-روانشناس-استاد دانشگاه-جامعه شناس-ستاره شناس-پژوهشگر

هنری

شاعر-بازیگر-انیماتور-گرافیست-نویسنده-عکاس-نقاش-موسیقی دان

اجتماعی

معلم-پرستار-مددکار اجتماعی-کارشناسی روابط عمومی-مشاورخانواده-کارشناس آموزش

متهور

مدیراجرایی-نماینده مجلس-تاجر-سیاست مدار-قاضی-وکیل-کارشناسی علوم سیاسی

مشاوره شخصیت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز مشاوره و آموزش هوشمند است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه موضوعات مختلفی مثل اختلالات روانی، اختلالات شخصیت، ازدواج، طلاق، خیانت، ترک اعتیاد، فرزندآوری و فرزندپروری، مسائل کودکان و نوجوانان، مشکلات جوانان، مسائل سالمندان، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، موضوعات حقوقی و…به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

تست های شخصیت مثل تست شخصیت هالند از جمله مهم ترین ابزارهایی هستند که برای شناخت بیشتر شخصیت افراد، تشخیص مشکلات شخصیتی و درمان اختلالات شخصیات مورد استفاده قرار می گیرند.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون افراد جوامع از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی

در این مقاله به تست هالند پرداختیم. در ادامه مطالعه مقاله تست آیزنک را به شما پیشنهاد می کنیم.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه تست شخصیت شناسی هالند ، می توانید با مشاوران حرفه ای و باتجربه آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *