انتخاب رشته کنکور

تخمین رتبه ارشد

تخمین رتبه ارشد

[et_pb_section admin_label=”section”]
[et_pb_row admin_label=”row”]
[et_pb_column type=”4_4″][et_pb_text admin_label=”Text”]

 

تخمین رتبه ارشد

بعد از برگزاری آزمون کارشناسی ارشد رتبه اکتسابی آن ها به تعیین سرنوشت داوطلبان کمک زیادی می کند و تأثیر بسزا و قابل توجهی در گزینش نهایی آن ها دارد. این رتبه در زمان اعلام نتایج اولیه مقطع ارشد در کارنامه داوطلب انتشار می یابد و به اطلاع وی می رسد. این رتبه به دست آمده که موقعیت داوطلب را در مقایسه با سایر رقیبانش به خوبی نشان می دهد، عدد به دست آمده از مقایسه تراز تمامی داوطلبان کارشناسی ارشد با یکدیگر است. به این ترتیب، هر چه تراز اکتسابی رقم بالاتر و رتبه متقاضی عدد پایین تری را نشان دهد شانس قبولی داوطلب کنکور کارشناسی ارشد بیشتر است. شمار زیادی از داوطلبان ورود به دانشگاه ها در مقطع کارشناسی ارشد درصدد محاسبه رتبه کنکور ارشد خود بر طبق درصدهای زده شده در هر یک از دروس هستند. برای اطلاع دقیق از جواب کنکور ارشد کافی است تا اطلاعات درست و دقیقی را داشته باشید که از طریق کلیک روی لینک به این اطلاعات دسترسی خواهید یافت.

نحوه تعیین صحت نرم افزار تخمین رتبه ارشد

جهت سنجش صحت یک نرم افزار تخمین رتبه مقطع ارشد بهترین روش این است که درصدهای به دست آمده توسط یک داوطلب در سال گذشته را در آن درج کنیم. بدین ترتیب می توانیم متوجه شویم که رتبه تخمین زده شده توسط نرم افزار تخمین رتبه مقطع ارشد تا چه حد به رتبه واقعی فرد داوطلب نزدیک است. البته پیشنهاد می کنیم که این کار را چندین بار و برای چند رتبه مختلف امتحان کنید. اگر در دوره کارشناسی معدل ترم آخر شما بالا باشد میتوانید از طریق ارشد بدون کنکور اقدام نمایید.

تخمین رتبه ارشد ابزاری برای پیشرفت تحصیلی

احتمالاً شاید هم همچون سایر داوطلبان این طور تصور می کنید که انجام تخمین رتبه ارشد فقط پس از اعلام نتایج آزمون ارشد و در زمان انتخاب رشته برایتان کاربرد دارد. اما در واقع این باور اشتباه است و انجام تخمین رتبه ارشد توسط نرم افزار تخمین رتبه ارشد در بهبود روند تحصیلی شما بسیار مؤثر است. شمار زیادی از داوطلبان و متقاضیان کنکور ارشد در آزمون های هفتگی و یا ماهانه انواع مؤسسات غیر دولتی و دولتی شرکت دارند. هر یک از این آزمون ها مرحله ای جهت سنجش شما به شمار می آیند. فرصتی که به کمک آن قادر به محک زدن روند پیشرفت خود هستید. پس از سپری کردن مؤفقیت آمیز آزمونی آزمایشی و وارد کردن درصدهای خود در نرم افزار تخمین رتبه ارشد زمانی که خود را به هدف هایتان نزدیک تر می بینید حس شادی و خوشحالی وجودتان را فرا می گیرد و روحیه بهتری برای ادامه کار پیدا می کنید.

واقع گرا بودن را فراموش نکنید!!!

شناخت دقیق و کامل سامانه تخمین رتبه ارشد به شما در استفاده بهتر از آن کمک می کند. فقط یادتان باشد که کارکرد اصلی انواع سامانه های تخمین رتبه کنکور ارشد بر پایه حدس و گمان است و در آخر آماری تقریبی را به شما داوطلب عزیز می دهد. به این ترتیب، حتی در صورت استفاده از بهترین نرم افزار تخمین رتبه کارشناسی ارشد نیز باز هم پیش بینی شرایط به صورت کاملاً قطعی غیر ممکن می نماید. این مشکل ارتباطی به انواع سامانه ها و نرم افزارهای تخمین رتبه قبولی ارشد ندارد. بلکه امکان پیش بینی کامل و بی نقص آزمون سراسری ارشد به هیچ وجه برایتان ممکن نیست. سامانه تخمین رتبه کنکور ارشد آماری را بر طبق رتبه ها و قبولی های سال گذشته به شما داوطلب عزیز ارائه می دهد و در بسیاری از اوقات سطح دشواری سؤالات کنکور در طول دو دوره با یکدیگر فرق دارد. به عنوان مقال، در یک سال برگزاری کنکور کارشناسی ارشد ممکن است سؤالات یک درس در یک رشته خاص آسان باشد و تعداد زیادی از داوطلبان به خوبی پاسخگوی آن باشند. در حقیقت، تخمین رتبه مقطع ارشد قصد پیش بینی دقیق دانشگاه مورد قبولی شما را به شکل دقیق ندارد. بلکه درک خوب و جامعی را از شرایطتان در زمان تحصیل و بعد از آن خدمتتان ارائه می کند که بر طبق آن امکان ریختن برنامه ریزی کلی را برایتان فراهم می کند.

استفاده از کامل ترین نرم افزار برای تخمین رتبه

در ابتدای شروع این پاراگراف قصد مطرح کردن سؤالی را برای شما داریم و آن هم این است که آیا تاکنون به آمارهای به دست آمده در سرشماری ها و نمونه گیری ها توجه کرده اید؟ چه موضوعی باعث هر چه نزدیک تر شدن آمار به دست آمده به واقعیت می شود؟ در جواب باید بگوییم که در صورت انتخاب جامعه آماری با نمونه های متفاوت تر و بیشتر شانس ما برای نزدیک شدن به واقعیت بیشتر است. زمانی که داده های معدودی در سیستم تخمین رتبه ارائه شده است به هیچ وجه نمی توان به داشتن ارزیابی درستی از شرایط فعلی خود امیدوار بود. به مراتب، هر چه داده های متنوع تر و بیشتری در سامانه وجود داشته باشد درک بهتری از شرایط خود دارید. یکی از متداول ترین نرم افزارهای مورد استفاده در این زمینه نرم افزار تخمین رتبه ارشد سنجش است که می تواند پاسخگوی نیاز شما در این رابطه باشد. اما با این حال و در کنار استفاده از این نرم افزار گرفتن مشاوره های لازم از یک مشاور و استفاده از تجربه های وی نیز در زمینه تخمین رتبه در کنکور کارشناسی ارشد ضروری می نماید. مشاوران تحصیلی آیدانیتو می توانند یار و همراه شما در زمینه تخمین رتبه در آزمون کارشناسی ارشد باشند. شما می توانید از طریق تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو اطلاعات و مشاوره های لازم خود را در این زمینه مهم یعنی نحوه تخمین رتبه کنکور ارشد به دست آورید.
در ادامه مقاله تخمین رتبه ارشد مطالعه مقاله تخمین رتبه کنکور را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در زمینه تخمین رتبه ارشد و جزئیات مربوط به آن می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

 

[/et_pb_text][/et_pb_column]
[/et_pb_row]
[/et_pb_section]

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *