انتخاب رشته ارشد

تحلیل کارنامه ارشد 98


تحلیل کارنامه ارشد 99

تحلیل کارنامه ارشد 99 سالهای گذشته تأثیر مثبتی در روند انتخاب رشته و اعلام نتایج خواهد داشت. بنابراین در این مقاله به طور مفصل راجع به تحلیل کارنامه ارشد 98 پرداخته ایم تا داوطلبان عزیز کارشناسی ارشد با مطالعه ی آن در انتخاب رشته ارشد 99 موفق تر عمل کنند. در ضمن داوطلبان ارشد 99 می توانند با مراجعه به مقالات مربوط به کارنامه و رتبه قبولی دانشگاه های ارشد رشته مورد نظر، تحلیل کارنامه داوطلبان سال گذشته که در آیدانیتو مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است مشاهده کنند. در کارنامه ارشد 99، جدول هایی را مشاهده می کنید که شامل مشخصات وارد شده در زمان ثبت نام، مشخصات رشته، جدول درصدهای زده شده، دروس آزمون کارشناسی ارشد، وضعیت داوطلب در انتخاب رشته ارشد و نتیجه ی آزمون هستند. اگر میخواهید برای ارشد دیگر هیچ آزمونی ندهید میتوانید از طریق ثبت نام بدون کنکور کارشناسی ارشد اقدام کنید.

جداول کارنامه ارشد 98

الف) مشخصات ثبت نامی داوطلب
شماره پرونده:نام خانوادگی و نام:جنس:شماره شناسنامه:
سال تولد:سهمیه ثبت نامی:ارگان:معدل کاردانی:
نام رشته تحصیلی:معدل کارشناسی:
نام مؤسسه فارغ التحصیلی:ماه و سال فراغت از تحصیل:
همان طور که مشاهده می کنید، در ابتدا اطلاعاتی از مشخصات فردی و تحصیلی داوطلب که در زمان ثبت نام درج شده است، وجود دارد. به منظور درک بهتر ، نمونه کارنامه یکی از داوطلبان شرکت کننده در کنکور ارشد برق را مورد بررسی قرار می دهیم: همان طور که مشاهده می کنید در سمت راست کارنامه ، جدول مربوط به درصدهای زده شده داوطلب، نام دروسی که در آزمون کارشناسی ارشد  وجود داشته است، درج می شود و درصدهای زده شده داوطلب در همان دروس مشخص می شود. اگر بخواهیم به صورت دقیق تر نمرات و درصد های این داوطلب را بررسی کنیم بهتر است فقط بر روی نام دروس و نمره به درصد تمرکز کنیم:
نام درسنمره به درصد
زبان عمومی و تخصصی14.44
ریاضیات / معادلات دیفرانسیل – ریاضی مهندسی19.44
مدارهای الکتریکی 1و230.5
الکترونیک 1و2سفید
ماشین های الکتریکی 1و247.22
سیستم های کنترل خطی8.33
الکترومغناطیسسفید
تجزیه و تحلیل سیستم هاسفید
بررسی سیستم های قدرت 183.33
مدارهای منطقی و ریزپردازنده هاسفید
مقدمه ای بر مهندسی پزشکیسفید

از آنجایی که این داوطلب عزیز رتبه 200 را کسب نموده و موفق به قبولی در دانشگاه خواجه نصیر شده است ، مشخص است که کاملا حساب شده اقدام به خواندن دروس کرده است. این بدین مفهوم است که با توجه به گرایشی که قصد ادامه تحصیل در آن را دارید ، بایستی دروسی را که در آن گرایش از اهمیت بیشتری برخوردار هستند (یعنی ضریب بیشتری دارند) را شناخته و بر روی آن ها تمرکز بیشتری داشته باشید. در کارنامه ای که مشاهده می کنید داوطلب به هیچ یک از سوال های دروس الکترونیک 1 و 2، الکترومغناطیس، تجزیه و تحلیل سیستم ها، مدار منطقی و ریزپردازنده ها و مقدمه ای بر مهندسی پزشکی پاسخ نداده است و این بدین معنی است که انرژی و وقت خود را بر تمرکز روی دروس مهم گرایش مورد نظر خود گذاشته است.

برای خواندن رشته پرستاری اصلا نگران این نباشید که نمیتوانید کنکور دهید پس بهتر است اصلا دیگر به ادامه تحصیل فکر نکنید شما میتوانید از طریق پرستاری بدون کنکور ثبت نام کنید و در رشته پرستاری ادامه تحصیل دهید.

اگر بخواهیم دقیق تر موضوع را بشکافیم، توجه به کد ضریب در روند انتخاب رشته بسیار مهم و ضروری است. برای درک اینکه کد ضریب چیست و چرا مهم است بایستی قسمت سمت چپ کارنامه را مورد بررسی قرار دهیم. در جدولی که مشاهده می کنید در هر کد ضریبی، تراز (نمره کل)، رتبه داوطلب در آن کد ضریب و در دوره های روزانه و غیر روزانه و دانشگاه آزاد اسلامی و نتیجه ی دوره های گفته شده مشخص می شود. به عبارتی در هر گرایش نمره کل داوطلب، رتبه کل در سهمیه، رتبه کل داوطلب بدون سهمیه، آخرین رتبه مجاز در رشته های غیر از پیام نور و غیرانتفاعی، نتیجه در رشته های غیر از پیام نور و غیر انتفاعی، رتبه داوطلب در سهمیه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعی، آخرین رتبه مجاز در سهمیه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعی و نتیجه در رشته های پیام نور و غیر انتفاعی ذکر می شود. همان طور که مشاهده می کنید داوطلب در تمامی دوره های پیام نور و غیرانتفاعی و غیر از آن ها مجاز به انتخاب رشته شده است، پس می تواند نسبت به انتخاب رشته اقدام نماید. باید به این نکته دقت داشته باشید که اگر خدایی نکرده در گرایشی یا دوره ای مجاز به انتخاب رشته نشده باشید، نخواهید توانست در آن ها انتخاب رشته کنید و بایستی انتخاب های خود را به کد رشته محل های گرایش ها و دوره هایی که در آن ها مجاز اعلام شده اید، محدود نمایید. درنهایت همان طور که در جدول فوق نمایان است، وضعیت انتخاب رشته داوطلب مشخص می شود. در صورتی که کلمه مجاز درج شود، داوطلب می تواند انتخاب رشته را انجام دهد و معدل مؤثر نیز در این جدول قرار می گیرد. کد ضریب  نشان دهنده ی نوعی دسته بندی برای بیان گرایش هایی است که ضرایب دروس امتحانی مشابهی دارند. به عنوان مثال اگر تصویر زیر را با دقت مورد بررسی قرار دهیم در گرایش سیستم های قدرت و سامانه های برقی حمل و نقل که کد ضریب هر دو 2 است ضرایب دروس امتحانی به صورت مشابه ذکر شده است.
مشاوران آیدانیتو پاسخگوی شما در انتخاب رشته ارشد دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی هستند. پس با آن ها تماس بگیرید.

رتبه و تراز قبولی کارشناسی ارشد 99

داوطلبان ارشد 99 با بررسی کارنامه و رتبه ی کسب کرده در آزمون ارشد می توانند دانشگاه هایی که محدوده قبولی رتبه ی آنها را به دست آورده اند، مد نظر داشته باشند. اما برای اطلاع از محدوده قبولی رتبه دانشگاه ها، می توانید کارنامه سال های گذشته داوطلبان کارشناسی ارشد را مورد تحلیل قرار دهید و از وضعیت پذیرش آنان با خبر شوید و با مقایسه رتبه خود و ظرفیت های سال 99، با رتبه و ظرفیت سال گذشته انتخاب رشته معقولی را انجام دهید. همان طور که گفته شد، معیار پذیرش دانشگاه، رتبه داوطلب می باشد و نه تراز کسب کرده ی داوطلبان ارشد 99 بنابراین برای موفقیت در این مرحله داوطلبان نیاز به تلاش برای کسب رتبه برتر را دارند. رتبه در واقع جایگاه کسب شده داوطلب در بین تمام شرکت کنندگان گروه آزمایشی انتخابی داوطلب می باشد که بر اساس سطح علمی داوطلب و تراز کسب شده این ترتیب جایگاه (رتبه) مشخص می شود. داوطلبان کارشناسی ارشد 99 می توانند کارنامه های خود را در دهه ی دوم مهرماه 1399 مشاهده کنند. لازم به ذکر است برای انتخاب رشته کارشناسی ارشد تحلیل کارنامه ارشد 99 و اطلاع از ظرفیت های دانشگاه از موارد بسیار تأثیرگذار خواهد بود. تحلیل کارنامه ارشد 99، کار ساده ای نمی باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم برای موفقیت بیشتر از مشاوران تحصیلی با سابقه کمک بگیرید.

انتخاب رشته حرفه ای ارشد را از ما بخواهید!!!

هر ساله افراد زیادی در کنکور کارشناسی ارشد و به مراتب انتخاب رشته در این مقطع تحصیلی شرکت می کنند. اما متأسفانه بسیاری از این قبیل افراد اطلاعی از نحوه صحیح انتخاب رشته در این دوره تحصیلی از بین تعداد زیاد رشته های معرفی شده را ندارند. در نتیجه با اشتباه در انتخاب رشته ارشد آینده خوبی را برای خود رقم نمی زنند. مشاوران آیداینتو می توانند مددکار شما در انتخاب رشته کارشناسی ارشد باشند. انتخاب رشته ای بی عیب و حرفه ای را از مشاوران برجسته تحصیلی آیدانیتو بخواهید.

پس از تحلیل کارنامه ارشد 98 ، پیشنهاد می کنیم سری هم به مقاله اصول و نحوه انتخاب رشته کارشناسی ارشد بزنید.

امسال دوره تکمیل ظرفیت برگزار می شود یا نه؟

هر ساله بعد از برگزاری آزمون سراسری ورودی مراکز دانشگاهی، اعلام نتایج اولیه و در نهایت اعلام نتایج نهایی و مشخص شدن تکلیف داوطلبان باید فکری به حال صندلی های خالی دانشگاه ها می شد که راه حل این موضوع شرکت در دوره های تکمیل ظرفیت بود. دوره ای که می توانست خیلی از افراد را به دانشگاه ها وارد کند. اما در کمال ناباوری در سال گذشته دیدیم که دوره تکمیل ظرفیت برگزار نشد و این موضوع داوطلبان بسیاری را آزرده خاطر کرد. آیا می دانید دوره تکمیل ظرفیت برای شما کنکوری های 99 برگزار می شود یا نه؟! جواب این سؤال مهم را می توانید با برقررای تماس با مشاوران خبره آیدانیتو پیدا کنید….

در صورت قبول نشدن در کنکور سربازی آخرین راه حل است؟

تقریباٌ همه آقایان با رسیدن به سن هیجده سالگی تکلیف خود را می دانند… یا دانشگاه قبول می شوند یا به سربازی می روند و دو سال تمام خدمت زیر پرچم!!! اما این موضوعی است که در حال حاضر می تواند واقعیت نداشته باشد…حتماٌ از خود می پرسید چگونه این موضوع امکان پذیر است؟ خب راه های بسیاری برای شما در صورت قبول نشدن در آزمون سراسری ورودی دانشگاه ها جلوی رویتان وجود دارد. یکی از این راه حل ها شرکت و صبت نام در دوره های بدون کنکور است که می تواند یکی از صندلی های دانشگاه ها را مال شما کند. اگر نیاز به اطلاع از اطلاعات بیشتر و دقیق تری در رابطه با رشته های بدون آزمون در دانشگاه های مختلف، اینکه چه دانشگاه هایی شما را بدون کنکور پذیرش می کنند و مواردی از این دست با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

اگر در دانشگاه قبول نشدم اراده می کنم و باز هم تلاش می کنم…

به هر حال باید این حقیقت را قبول کرد که همه داوطلبان بنا به دلایلی از جمله عدم مطالعه صحیح و مسائلی از این دست به دانشگاه راه پیدا نمی کنند. اما این به این معنی نیست که عزا بگیرند و فکر کنند همه کشتی هایشان غرق شده اند!!! بلکه باید یا علی گفت و بلند شد و باز تلاش و تلاش و تلاش تا رسیدن به هدف بزرگ و نهایی…. اما به نظر شما لازمه این امر چیست؟ جواب این سؤال یک کلمه است و آن هم چیزی نیست به جز کمک گرفتن از مشاوری باتجربه و کاردان که بتواند راه درست را به شما نشان دهد. پس مطمئن باشید که از تماس با مشاوران تحصیلی آیدانیتو پشیمان نخواهید شد و آن ها بهترین و ارزشمندترین تجربیات خود را در اختیار شما می گذارند.

تحصیل بدون کنکور راهی که می تواند شما را به تحصیل در دانشگاه برساند…

تا همین چند سال پیش افرادی که قصد ورود و ادامه تحصیل در دانشگاه ها را داشتند فقط باید غول کنکور سراسری را شکست می دادند و دیگر هیچ!!!! به عبارت دیگر همه دنبال راهی بودند که مجبور نباشند برای ورود به دانشگاه کنکور بدهند… اما این موضوع آن روزها فقط در حد یک رؤیا بود!!! اما در حال حاضر این رؤیای دست نیافتنی دست یافتنی شده است!!!! اگر به دنبال ورود بدون آزمون به دانشگاه هستید جواب پرسش های احتمالی ایجاد شده در ذهنتان در این رابطه را از مشاوران تحصیلی آیدانیتو بخواهید.

تحصیل در خارج از کشور می تواند برایتان رؤیا نباشد!!!!

ادامه تحصیل و گذراندن دوره های دانشگاهی در خارج از کشور می تواند تنها یک رؤیا برای شما نباشد!!!!! شما خودتان باید شرایط رفتن به خارج از کشور را برای خود فراهم کنید و تصمیم قطعی خود را برای ورود به یکی از بهترین دانشگاه های خارج از ایران بگیرید. اما باید بگوییم که مشاوران آیدانیتو نیز می توانند با تمام توان خود به شما کمک کنند و اطلاعات کافی در رابطه با شرایط لازم برای اپلای کردن در یکی از دانشگاه های خارجی و سایر مسائل مربوط به آن را در اختیارتان بگذارند.

اگر سوالی در زمینه تحلیل کارنامه ارشد ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.

2 دیدگاه در “تحلیل کارنامه ارشد 98

  1. فاطمه گفت:

    من خارج از کشور هستم نتونستم از قبولی در ازمون ارشد مطلع شوم کمکم کنید

    1. آیدانیتو گفت:

      با سلام
      تمام داوطلبان ارشد میتوانند نتایج آزمون کارشناسی ارشد را در سایت سازمان سنجش مشاهده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *