مهاجرت به کانادا

بیمه در کانادا






 


بیمه در کانادا

بیمه در کانادا از بودجه عمومی تأمین می شود. شهروندان کانادا وکسانی که در کانادا اقامت دارند می توانند برای دریافت بیمه خدمات درمانی اقدام کنند. در این حالت فرد مجبور نیست که برای بیشتر بخش های خدمات سلامتی و درمانی پول پرداخت کند و هزینه ها در حقیقت توسط مالیات پرداخته می شوند.
در بعضی استان ها، کسانی که به تازگی اقامت دائم دریافت کرده اند می توانند به محض اقامت در آن استان ها از بیمه استفاده کنند و در بعضی استان ها افراد باید به مدت تقریباً سه ماه صبر کنند. در طول این سه ماه، بیمه خدمات درمانی خصوصی می تواند نیازهای افراد مقیم را برطرف کنند.
همچنین ممکن است کسی ترجیح بدهد که برای استفاده از خدماتی که تحت پوشش خدمات بیمه درمانی استانی نیستند از بیمه خصوصی استفاده کنند. خدماتی مثل دندانپزشکی، چشم پزشکی و روان درمانی.

بیمه در کانادا برای کسانی که اقامت موقت دارند

ممکن است شما در کانادا یک توریست باشید یا در این کشور اجازه کار موقت داشته باشید. در این شرایط شرکت هایی وجود دارند که می توانید بیمه سفر را از آن ها بخرید. این بیمه ها مواردی مثل هزینه های درمانی و دارویی، هزینه انتقال و بستری در بیمارستان، ارائه خدمات پزشکی، استرداد بار مسافر در صورت فقدان یا اشتباه در مسیر و… را تحت پوشش قرار می دهند. 

بیمه خدمات درمانی دانشجویان بین المللی در کانادا

دانشجویانی که به قصد ادامه تحصیل وارد کشور کانادا می شوند، به مدتی کوتاه یا طولانی در این کشور اقامت دارند و نباید مسائل مربوط به سلامتی و خدمات درمانی را فراموش کنند. پوشش درمانی، با توجه به مدت زمان تحصیل، متفاوت هستند. بهتر است دانشجویانی که بیشتر از شش ماه در کانادا اقامت دارند از پوشش های درمانی کامل تری استفاده کنند. معمولاً در فرایند ثبت نام برای دانشگاه های کانادایی، بیمه خدمات درمانی هم در میان اسناد مورد نیاز قرار می گیرد. در غیر این صورت دانشجو می تواند بعد از ورود به کانادا، فوراً یک بیمه درمانی را بخرد. سیستم بیمه در کانادا به این صورت است که اگر دانشجو یک بیمه درمانی را در یک استان خاص خریداری کند، فقط می تواند در همان استان از آن استفاده کند.
دولت کانادا هزینه های درمانی دانشجویان خارجی را نمی پردازد. پوشش بیمه برای دانشجویان بین المللی بستگی به محل تحصیل آن ها و شهری دارد که در آن زندگی می کنند. معمولاً فرایند بیمه شدن دانشجو توسط دانشگاه انجام می گیرد یا دانشجو خودش با پرداخت هزینه ای از بیمه درمانی کانادا استفاده می کند.

 

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو

آیدانیتو یک مرکز هوشمند مشاوره و آموزش است. مشاوران متخصص و باتجربه آیدانیتو این توانایی را دارند که در زمینه های مختلفی مثل خانواده، موضوعات تحصیلی و شغلی، مهاجرت، نظام وظیفه، کسب و کار، مسائل حقوقی و… به مخاطبان مشاوره تلفنی بدهند.

مهاجرت همیشه در طول تاریخ اتفاق افتاده و آدم هایی شهر و کشور خود را به مقصد مکان دیگری ترک کرده اند. گاهی اوقات کمبودهای مختلفی در محیط زندگی افراد را به فکر مهاجرت می اندازند. در واقع در این شرایط فرد معتقد است که کیفیت ابعاد مختلفی از زندگی اش پایین است و به منظور ارتقای این کیفیت مهاجرت می کند.

به عنوان مثال تحصیل در مدارس و دانشگاه هایی که از نظر علمی و برخورداری از امکانات پژوهشی در سطح بالایی قرار دارند، زندگی کردن در کشوری که دارای یک اقتصاد پررونق است، فرصت های شغلی بسیار در کشور مقصد و مسائل فرهنگی و اجتماعی شایع ترین دلایل مهاجرت هستند.

اگرچه مهاجرت می تواند اتفاق خوب و مفیدی باشد و منجر به پیشرفت افراد شود اما نمی توان منکر این واقعیت شد که متقاضیان مهاجرت نیازمند اطلاعات زیادی هستند و نمی توان برای چنین اقدام مهمی بی گدار به آب زد.

مشاوره مهاجرت در آیدانیتو، این فرصت را در اختیار شما قرار می دهد تا در مورد انواع روش های مهاجرت، شرایط مهاجرت به کشورهای مختلف، مدارک مورد نیاز برای مهاجرت، هزینه زندگی در کشورهای مختلف، شرایط گرفتن اقامت، چگونگی تحصیل و کار در کشورهای خارجی، قوانین ازدواج و طلاق در کشورهای مختلف، هزینه تحصیل در کانادا و…اطلاعات کسب کنید.

چرا مشاوره تلفنی؟

شاید این سؤال برای شما هم پیش آمده باشد که دلیل استقبال روز افزون شهروندان جوامع مختلف از مشاوره های غیر حضوری مثل مشاوره تلفنی چیست. در پاسخ به این سؤال می توان گفت که در دنیای امروز، مشاوره تلفنی مزایای فراوانی دارد. مزایایی مثل:

  • کم هزینه تر و مقرون به صرفه تر بودن نسبت به مشاوره های حضوری
  • پاسخگو بودن در مواقع بحرانی که دسترسی به مراکز مشاوره حضوری امکان پذیر نیست
  • صرف زمان کم تر نسبت به مشاوره های حضوری
  • عدم افشای هویت و اطلاعات شخصی
در این مقاله موضوع بیمه در کانادا را مورد بررسی قرار دادیم. ادامه مطالعه مقاله «هزینه زندگی در کانادا» را به شما پیشنهاد می کنیم.
برای اطلاعات بیشتر در مورد شرایط بیمه در هر یک از استان های کانادا، می توانید با مشاوران مهاجرت و اخذ ویزا و اقامت دائم آیدانیتو تماس بگیرید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *