آیدانیتو > بنیاد ملی نخبگان
مشاوره تحصیلی

بنیاد ملی نخبگان






بنیاد ملی نخبگان

بنیاد ملی نخبگان یکی از سازمان های ایران است که به شناسایی، جذب و حمایت مادی و معنوی نخبگان می پردازد. بنیاد ملی نخبگان با کشف و پژوهش استعدادها، حمایت و اعطای تسهیلات به نخبگان، به رشد و توسعه کشور کمک شایانی می کند. البته برای کسب این تسهیلات و سایر امتیازات بنیاد ملی نخبگان، نیاز به کسب عضویت در این بنیاد است.

عضویت در بنیاد ملی نخبگان

قبل از آن که شرایط و نحوه عضویت در بنیاد ملی نخبگان را بررسی کنیم، بهتر است توضیحی در تعریف نخبه و استعداد برتر ارائه دهیم.

طبق، اساسنامه بنیاد ملی نخبگان، به فرد کارآمدی که بر تولید و گسترش علم وهنر، فناوری و فرهنگ سازی کشور اثر گذار باشد و دارای هوش، خلاقیت و نبوغ فکری در راستای تولید، گسترش علم باشد نخبه گفته می شود. استعداد برتر نیز به فردی گفته می شود که بالقوه نخبه است اما زمینه لازم برای شناسایی یا بروز استعداد در وی فراهم نشده است.

برای عضویت در بنیاد ملی نخبگان، باید نخبه و یا استعداد برتر محسوب شوید که البته سازمان بنیاد ملی نخبگان با بررسی ویژگی های فردی و علمی هر داوطلب، شرایط وی را برای عضویت بررسی می کند. از نظر سازمان بنیاد ملی نخبگان افرادی که دارای یکی از ویژگی های زیر باشند، استعداد برتر یا نخبه محسوب می شود.

  • برگزیدگان المپیادهای علمی معتبر داخلی و خارجی
  • نظرات برتر آزمون سراسری، آزمون ورود به دانشگاه
  • مخترعان و مکتشفان
  • برترین های مسابقات علوم قرآنی
  • نفرات اول دانش آموختگان رشته های دانشگاهی
  • شخصیت های برجسته علمی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور
  • آفرینندگان آثار ارزنده ادبی و هنری در حوزه های موسیقی، نقاشی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی و…
  • اعضای هیئت علمی دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی و فناوری
  • مدرسین و محققین علوم حوزوی

هر یک از موارد بالا دارای محدودیت ها و ویژگی هایی می باشند. هر فرد در صورت دارا بودن یکی از این شرایط می تواند برای استفاده از تسهیلات بنیاد ملی نخبگان اقدام به ثبت نام کند.

ثبت نام بنیاد ملی نخبگان

اگر از شرایط ثبت نام در بنیاد ملی نخبگان برخوردار هستید و مایل به عضویت در بنیاد ملی نخبگان هستید، می توانید به صورت اینترنتی فرم ثبت نام را تکمیل کنید. جهت نام نویسی به سامانه سینا، سامانه یکپارچه مدیریت نظام و اجتماعات نخبگان مراجعه کنیدو مراحل ثبت نام را طی کنید. جهت اطلاع از مراحل و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.

ثبت نام دکتری بدون آزمون

یکی دیگر از تسهیلاتی که بنیاد ملی نخبگان ارائه داده است، ثبت نام در مقطع دکتری بدون آزمون است. دانش آموختگان کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای و دانشجویان در صورتی که تا پایان شهریور 98 دوره کارشناسی ارشد یا دکتری حرفه ای خود را به پایان برسانند، می توانند از تسهیلات دکتری بدون آزمون ، جایزه شهید احدی استفاده کنند. تسهیلات اعطایی به شرح زیر است:

  • معرفی جهت اخذ پذیرش در دانشگاه ها و پژوهشگاه های برتر کشور
  • اعطای جایزه تحصیلی بنیاد ملی نخبگان برای سال اول دوره دکتری

برای استفاده از جایزه شهید احدی ، می توانید از تاریخ 9/10/ الی 9/11/97 اطلاعات خود را در سامانه بنیاد ملی نخبگان وارد کنید. توجه کنید که پذیرش نهایی بر عهده دانشگاه است.

اگر سؤالی در زمینه نحوه وشرایط عضویت در بنیاد ملی نخبگان، استفاده از تسهیلات، اعتبار مسابقات و جوایز دارید می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “بنیاد ملی نخبگان

  1. امین گفت:

    سلام. ببخشید من خواستم برای بنیاد اقدام کنم. مدارک تحصیلی رو وارد کردم ولی تو بخش افتخارات بخشی برای نفر برتر کارشناسی و یا ارشد بین ورودی ها نیست. یا اینکه کسی با استعداد درخشان قبول شده باشه. اگه میشه لطف کنین راهنماییم کنین.

Average
5 Based On 1

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *