دکتری

آزمون زبان MSRT






آزمون زبان MSRT

در گذشته آزمون زبانی با نام MCHE به معنی وزارت فرهنگ و آموزش عالی برگزار می شده است. نام این آزمون توسط وزارت علوم به آزمون زبان MSRT به معنای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تغییر پیدا کرد. البته تنها نام آزمون زبان MSRT تغییر کرده است و نحوه برگزاری آزمون به مانند قبل است.

آزمون زبان MSRT به صورت منظم و ماهانه توسط سازمان امور دانشجویان که وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری است، برگزار می شود.

آزمون زبان MSRT یک آزمون زبان جامع و مورد تأیید وزارت علوم و  دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم و دانشگاه آزاد است. آزمون زبان MSRT ویژه دانشجویان دکتری و داوطلبانی که مایل به تحصیل در خارج از کشور هستند می باشد.

آزمون زبان MHLE

بسیاری از دانشجویان دکتری و داوطلبان آزمون، مایل اند تفاوت بین دو آزمون MSRT, MHLE را بدانند. آزمون MSRT آزمونی زیر نظر وزارت علوم است که تقریباً هر ماه برگزار می شود. اما آزمون MHLE توسط وزارت بهداشت برگزار می شود. آزمون MHLE مختص به گروه علوم پزشکی است و حدود شش بار از سال برگزار می شود.

آزمون MHLE و MSRT شباهت بسیار زیادی به هم دارند. اما از آنجایی که با دو هدف مختلف و ویژه دو گروه مختلف طراحی می شوند، از نظر درک مطلب و محتوای لغات متفاوت و تخصصی اند. آزمون MSRT در دانشگاه علوم پزشکی نیز  دارای اعتبار است و دانشجویان گروه علوم پزشکی می توانند در هر یک از دو آزمون شرکت کنند.

ثبت نام آزمون زبان MSRT

اگر می خواهید در آزمون زبان MSRT شرکت کنید. ابتدا باید برای ثبت نام اقدام کنید. در ابتدا وارد سامانه آزمون زبان MSRT شوید. سپس باید در سامانه آزمون زبان MSRT یک پروفایل بسازید. برای ساخت پروفایل لازم است اطلاعات شخصی، اطلاعات دانشگاهی و اطلاعاتی از این قبیل را وارد کنید. نکته قابل توجه این است که ساخت پروفایل به صورت 24 ساعته در هفته امکان پذیر نیست و تنها می توانید در ساعات اداری جهت ساخت پروفایل اقدام کنید. سپس به پروفایل خود وارد شوید، ممکن است مدارک خود را بارگزاری کنید و هزینه آزمون را پرداخت کنید.

شما می توانید تاریخ آزمون و حوزه آزمون خود را انتخاب کنید. اما امکان تغییر زمان و حوزه آزمون وجود ندارد. بنابراین در انتخاب زمان آزمون دقت کنید.

اعتبار مدرک آزمون زبان MSRT

مدرک آزمون زبان MSRT مورد تأیید وزارت علوم و دانشگاه های زیر نظر وزارت علوم است. مدت اعتبار آزمون زبان MSRT دو سال در داخل کشور است. مدرک آزمون زبان MSRT در خارج از ایران فاقد اعتبار است.

اعلام نتایج آزمون زبان MSRT

همان طور که آزمون زبان MSRT به صورت منظم برگزار می شود، نتایج آن نیز در مدت زمان کوتاهی بعد از آزمون اعلام می شود. به طور معمول نتایج هر آزمون زبان MSRT، یک هفته بعد از برگزاری در سایت رسمی وزارت علوم اعلام می شود.
میتوانید در آزمون زبان دانشگاه تهران نیز شرکت کنید.

برای اطلاع از منابع آزمون زبان MSRT، ویژگی ها و نکات و شرایط و نحوه ثبت نام می توانید با مشاوران آیدانیتو تماس بگیرید. می توانید ثبت نام آزمون زبان MSRT، خود را به دست مشاوران آیدانیتو بسپارید.



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *