آیدانیتو > برنامه ریزی پایه هفتم
مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی پایه هفتم

برنامه ریزی پایه هفتم

برنامه ریزی پایه هفتم

مطالعه و برنامه ریزی پایه هفتم تأثیر بسیاری بر موفقیت تحصیلی دارد. مطالعه برای برخی از محصلین کاری سخت به نظر می رسد و برخی نیز نمی توانند همگام با برنامه ریزی پایه هفتم پیش روند. اما آیا واقعاً مطالعه و همراه شدن با برنامه ریزی پایه هفتم کار سختی است؟ در این مقاله می خواهیم شما را با برنامه ریزی پایه هفتم و ویژگی های یک برنامه خوب آشنا کنیم تا بتوانید همگام با برنامه خود مطالعه کنید.

برنامه ریزی مناسب برای درس خواندن

در ابتدا باید بدانید شما برای نمره درس نمی خوانید، بلکه درس می خوانید تا یاد بگیرید و بتوانید آینده بهتری برای خود و سایرین بسازید. وقتی نگاه خود را به درس خواندن تغییر دهید و با هدف یادگیری بخوانید، درس خواندن آنقدر ها هم کار سختی به نظر نمی رسد. حتی ممکن است مبحثی به نظرتان جالب هم بیاید و دوست داشته باشید راجع به آن بیشتر بدانید. پس بی دلیل درس خواندن را به یک مصیبت تبدیل نکنید.

با برنامه پیش روید و از برنامه ریزی پایه هفتم نترسید. وقتی برنامه ریزی می کنید می توانید زمان خود را مدیریت کنید و مطمئن باشید به تمام کارهای خود می رسید. همچنین انرژی کمتری صرف می کنید زیرا لازم نیست همواره حواستان به همه چیز باشد و تمام کارهایتان را در ذهن با خود همراه کنید و به دنبال زمانی برای انجام آن باشید.

یکی دیگر از مواردی که می تواند به شما کمک فراوانی کند تا مطالب را بهتر یاد بگیرید، پیش خوانی و بعد از آن مرور است. قبل از آن که معلمتان شروع به تدریس مبحثی کند، آن را پیش خوانی کنید. پیش خوانی یک مطالعه روزنامه وار و سریع  است، و نباید زمان زیادی را از شما بگیرد. بعد از تدریس معلمتان نیز مطالب را مرور کنید. بهتر است مرور مطالب جدید در همان روز یادگیری انجام شود. حال که تمام موارد لازم را می دانید به برنامه ریزی پایه هفتم می پردازیم.

یادداشت کردن برنامه ها

اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام کارهایی که باید در یک روز انجام دهید را لیست کنید. در برنامه روزانه خود، کلاس های خارج از مدرسه و تفریح را هم در نظر بگیرید. حال که دروسی که باید در یک روز مطالعه شود و سایر برنامه های خود را مکتوب کردید، برای هر یک زمانی را در نظر بگیرید. به عنوان مثال شما می خواهید سه درس ریاضی، علوم، فارسی را مطالعه کنید. در جلوی هر یک زمانی را که باید به آن اختصاص دهید را بنویسید.

ریاضی2 ساعت
فارسی1ساعت و 30 دقیقه
علوم1ساعت و 30 دقیقه

در این برنامه زمانی پیش خوانی و مرور را نیز جای دهید. سپس لیست خود را اولویت بندی کنید. مثلاً اگر روز بعد درسی را امتحان دارید، آن درس در الویت قرار می گیرد. اولویت بندی اهمیت مطالب و موضوعات را مشخص می کند. حال که اولویت بندی و زمان دهی انجام شده است. برنامه ریزی پایه هفتم خود را در جدول وارد کنید.

جدول برنامه ریزی درسی هفتگی پایه هفتم

بهترین برنامه ریزی پایه هفتم، برنامه ریزی هفتگی است. در آخر هر هفته زمانی را برای تهیه جدول برنامه ریزی پایه هفتم در نظر بگیرید و روزانه با آن پیش روید. در جدول برنامه ریزی پایه هفتم لازم است ساعات مطالعه خود را به قسمت های یک تا یک و نیم ساعته بسته به توانایی خود تقسیم کنید، و بعد از هر پارت مطالعه یک استراحت کوتاه مدت 15 دقیقه برای خود در نظر بگیرید. زمان مطالعه شما بسته به محل تحصیل متفاوت است اما به طور کلی روزانه 5 ساعت مطالعه درس کافی است. اگر خیلی زود از مطالعه خسته می شوید، پارت های مطالعه خود را 30  دقیقه ای در نظر بگیرید تا همواره برای یادگیری و مطالعه انرژی و تمرکز کافی داشته باشید.

مشاوره پایه هفتم

اگر در تحصیل پایه هفتم، یادگیری مباحث و برنامه ریزی پایه هفتم با مشکلی مواجه هستید، مثلاً نمی توانید همراه با برنامه پیش روید یا مطالب را یاد نمی گیرید و تمرکز کافی ندارید، حتماً به مشاور مراجعه کنید. گرفتن مشاوره به شما کمک می کند تا با ویژگی های خود آشنا شوید و بتوانید همراه با برنامه های خود به سمت اهدافتان پیش روید. اگر مشاوران مناسبی در اختیار ندارید می توانید با مشاوران تلفنی آیدانیتو تماس بگیرید.
برای تحصیل در مدارس خاص با شرایط آنها آشنا شوید.
مشاوران آیدانیتو آماده ارائه مشاوره و راهنمایی تحصیلی و فردی به دانش آموزان پایه هفتم و والدیشان هستند.

4 دیدگاه در “برنامه ریزی پایه هفتم

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *