مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی پایه نهم






برنامه ریزی پایه نهم

تمامی دانش آموزان در هر مقطع و پایه ای که باشند باید جهت موفقیت در دروس خود برنامه ریزی جامعی را طرح ریزی نمایند. اهمیت برنامه ریزی به اندازه ای است که در صورت عدم انجام این امر و تعیین نکردن الویت ها فرد ممکن است نتیجه خوبی را در پایان سال تحصیلی کسب نکند. در این میان، برنامه ریزی پایه نهم از اهمیت بسیار زیادی برای دانش آموزان مشغول به تحصیل در این مقطع برخوردار است. زیرا آن ها به کمک برنامه ریزی پایه نهم و با توجه به آزمون هایی که از آن ها به عمل می آید، دست به انتخاب رشته تحصیلی می زنند. علاوه بر این، در صورت داشتن برنامه ریزی پایه نهم دانش آموز هم می تواند به تکالیف مدرسه و کارهای خود برسد و هم در کلاس های فوق برنامه حضور داشته باشد در این مقاله، بحث برنامه ریزی پایه نهم را مطرح می کنیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در ارتباط با برنامه ریزی پایه نهم به دست آورید.

برنامه ریزی برای پایه نهم

این روزها فکر و ذکر بسیاری از دانش آموزان محصل در پایه نهم درگیر نحوه برنامه ریزی درسی برای این مقطع تحصیلی است. اما باید بگوییم که تهیه یک برنامه مدرن و خوب زیاد هم سخت به نظر نمی رسد. تنها با کمی دقت و تمرکز می توان بهترین برنامه را برای خود تنظیم کرد. تهیه یک برنامه خوب علی الخصوص برای دانش آموزان پایه نهم به دلیل موضوع انتخاب رشته و هدایت تحصیلی اهمیتی بسیار دارد.

مزایای برنامه ریزی پایه نهم

در میان مزیت های در نظر گرفته شده برای برنامه ریزی پایه نهم می توان به مواردی همچون افزایش تمرکز، ایجاد انگیزه در دانش آموز، جلوگیری از بی نظمی و آشفتگی ذهنی و هموار کردن مسیر رسیدن به هدف اشاره کرد.

نحوه برنامه ریزی پایه نهم

پیش از تهیه برنامه برای پایه نهم باید تمامی کتاب های درسی مورد نیاز را گردآوری نمایید. راجع به حجم، آسانی و سختی و حتی مدت زمان لازم برای مطالعه هر کدام از دروس تصمیم گیری کنید. جهت آسان تر شدن کار بهتر است این اطلاعات را در جایی یادداشت نمایید. سعی کنید که زمان لازم جهت خواندن کتب در طول روز، هفته و ماه را مشخص کنید. به طور مسلم برای کتبی که حجم بالاتری دارند و مشکل تر هستند زمان بیشتری را باید اختصاص داد. نکته بعدی این که لزوماً باید عادات مطالعه خود را مشخص کنید. این موضوع که تمایل به شروع به درس خواندن از کتب آسان یا سخت را داشته باشید بستگی مستقیمی به عادات مطالعه شما دوستان دارد توصیه ما به شما این است که بهتر است در یک روز دو کتاب آسان، متوسط و سخت را مورد مطالعه قرار دهید. در صورتی که مطالب مورد مطالعه در یک روز تکراری و یا از یک کتاب یا مبحث باشد منجر به خسته شدن ذهن شما می شود.

مورد سوم این که شما باید در اجرای برنامه خود کاملاً جدی باشید و در صورتی که وقت بگذارید و برنامه خود را تدوین نمایید اما جهت اجرای آن هیچ تلاشی نکنید به هیچ وجه به موفقیت دست پیدا نمی کنید. حتی به طور مسلم گاهی اوقات احساس بی حوصلگی و خستگی به شما دست می دهد. در این مواقع، باید به احساسات خود غلبه کنید و خود را ملزم به انجام برنامه خود نمایید. اگر نباید دلایلی موفق به اجرای برنامه خود نشدید، آن ها را در وقت های خالی خود انجام دهید.

جدول برنامه ریزی درسی پایه نهم

باید بگوییم که روش های بسیاری جهت تدوین و آماده کردن وجود دارد. صلاح در این است که روشی مناسب را برای طراحی برنامه خود برگزینید و مطابق آن جلو بروید. در این قسمت، جدولی را برای نمونه جهت برنامه ریزی پایه نهم برای شما می آوریم.

 

نام دروس

شنبه

یکشنبه

دوشنبه

سه شنبه

چهارشنبه

پنجشنبه

جمعه

کلاس و معلم

تراز آزمون

زبان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

معارف

 

 

 

 

 

 

 

 

 

عربی

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ادبیات

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فوق برنامه

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تلویزیون

 

 

 

 

 

 

 

 

 

در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی پایه نهم پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله انتخاب رشته پایه نهم بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی پایه نهم ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


1 دیدگاه در “برنامه ریزی پایه نهم

  1. ناشناس گفت:

    0.5

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *