آیدانیتو > برنامه ریزی درسی
مشاوره تحصیلی

برنامه ریزی درسی






برنامه ریزی درسی

امور درسی از جمله مهم ترین فعالیت هایی است که از اهمیت بسیار بالایی در سایر جنبه های زندگی برخوردار است. در حقیقت، هیچ فعالیتی بدون به کارگیری برنامه ریزی جامع و کامل نیست. این مسئله در مورد مسائل تحصیلی و درسی اهمیت بیشتری پیدا می کند. از جمله فواید و مزیت های برنامه ریزی می توان به جلوگیری از اتلاف انرژی و وقت و کمک به روشن شدن اهداف اشاره کرد. باید بگوییم که از جمله راه های مطمئن جهت موفقیت در مطالعه تهیه یک برنامه منسجم است. برنامه ای مؤثر و راهگشا که می تواند شما را به سمت اهدافتان سوق دهد. در این مقاله، به بحث در مورد برنامه ریزی درسی برای شما می پردازیم. پس ما را همراهی کنید تا اطلاعات ضروری را در رابطه با برنامه ریزی درسی به دست آورید.

برنامه ریزی درسی هفتم

همان طور که می دانید، فصل امتحانات آغاز شده است و تمامی دانش آموزان در تلاش هستند تا بهترین نمرات را در آزمون های مدرسه کسب نمایند. در این میان، کمک گرفتن از مشاوران و رعایت توصیه هایی چند واقعاً می تواند راهگشا باشد از جمله پایه های تحصیلی که برنامه ریزی درسی برای آن از اهمیتی بسیار بالا برخوردار است پایه هفتم است. برای داشتن برنامه ریزی درسی جامعی برای این پایه تحصیلی باید مواردی را در نظر گرفت. اولین مورد این که لزوماً باید دروس مطالعه نشده را در الویت قرار داد. توصیه ما به شما این است که پیش از مطالعه و یادگیری مطالب جدید را به مطالعه درس های عقب افتاده خود نمایید. پس از خواندن این مباحث باید به مباحثی بپردازید که تسلط نسبی بر روی آن ها دارید و پیش از این آن ها را مطالعه کرده اید. در پایان سعی در مطالعه مطالبی داشته باشید که به طور کامل آن ها را می دانید و تنها نیاز به مرور دارند. بدین وسیله و با کمی تلاش می توانند به کسب نتیجه رضایت بخشی در امتحانات نائل شوید. مورد دوم این که درس هایی همچون علوم و ریاضی همواره از اهمیت بالایی در آزمون های ورودی و جامع مدارس داشته اند و از جمله مشکل ترین درس ها هستند. توصیه می کنیم که نه تنها در ایام امتحانات مدرسه بلکه در طول کل سال تحصیلی هر روز ساعاتی را به حل کردن تمرین ها و خواندن این دو درس اختصاص دهید.

برنامه ریزی درسی دهم

در میان سال های تحصیلی مقطع دهم متوسطه از اهمیتی اساسی برخوردار است. پایه دهم مرحله ای است که ورود به رشته تحصیلی مورد علاقه و انتخاب آن عاملی بسیار نگران کننده و استرس زا برای دانش آموز است. در نتیجه برنامه ریزی درسی دهم از اهمیتی بالاتر در مقایسه با برنامه ریزی درسی نهم برخوردار است. علاوه بر این، فرد در این مقطع تحصیلی برای نخستین بار به صورت جدی با مفاهیمی همچون کنکور آشنایی لازم را پیدا می کنند. کتبی که در مقطع دهم آموزش داده می شوند از مهم ترین منابع کنکور سراسری به شمار می روند. پس شما دوستان موظف به جدی گرفتن این دوره و برنامه ریزی درسی دهم هستید. بهترین آغاز جهت برنامه ریزی درسی دهم شناخت محدودیت ها و توانایی های فردی است. پس از آن، شما دانش آموزان باید توجه ویژه ای به دروسی با ضرایب بالا داشته باشید. همواره سعی کنید که ساعات زیادی را در طول هفته برای مطالعه دروسی همچون زبان، عربی، فیزیک و ریاضی اختصاص دهید. همواره به این نکته توجه داشته باشید که نسبت مطالعه درس های تخصصی عمومی را در برنامه ریزی درسی روزانهسه به یک در نظر بگیرید.

برنامه ریزی درسی یازدهم

در این مورد باید بگوییم که با توجه به رقابت بالا در کنکور سراسری ورودی دانشگاه ها اهمیت پایه یازدهم به مراتب بیشتر می شود. به طور قطع به یقین در سال بعد یعنی سال دوازدهم تفاوت بسیاری بین فردی که از سال یازدهم اقدام به مطالعه برای کنکور کرده است با فردی که در سال آینده قصد مطالعه برای این آزمون مهم را دارد در بین دانش آموزان دیده می شود.

برنامه ریزی درسی برای کنکور

شما داوطلب گرامی پیش از آغاز برنامه ریزی درسی برای کنکور نیاز به انجام چند کار را دارید اولین کار این که حتماً لیستی از تمام موارد مورد نیاز جهت مطالعه را تهیه کنید. این فهرست به شما کمک می کند تا دست به پرورش ایده های خود در رابطه با کارهایی که باید انجام دهید بزنید. مورد بعدی این که لزوماً موضوعاتی را که قرار است مطالعه کنید را در جایی یادداشت نمایید. مورد سوم تهیه لیستی از الویت های شماست. در این زمان باید لیست تهیه شده از تمام موضوعات و امتحانات پیش رو را مرتب کنید سعی کنید دروس را مطابق میزان اهمیتشان رتبه بندی نمایید. در زمان برنامه ریزی درسی برای کنکور همواره از وقت آزاد خود به بهترین روش استفاده نمایید و اوقاتی را نیز به تفریح و انجام ورزش اختصاص دهید.
در این مقاله به تحلیل و بررسی برنامه ریزی درسی پرداختیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر سری هم به مقاله مشاوره تلفنی بزنید.
اگر سوالی در زمینه برنامه ریزی درسی ذهنتان را به خود مشغول کرده است، می توانید با مشاوران تحصیلی آیدانیتو تماس بگیرید.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *